Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Balance in postal cheque account
Economic sector
Energy sector policies
Energy sector protocols
Extractive sector strategies
Legal situation of the postal sector
Legal status of the postal sector
Letter post
Mail
Mail service
Mining sector guidelines
Mining sector policies
Mining sector protocols
P & T
Parcel post
Post
Postal and telecommunications services
Postal checking account
Postal cheque account
Postal cheque account balance
Postal sector
Postal service
Power sector protocols
Power sector strategies
Sector iridectomy
Shipping sector guidelines
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations
Utilities Directive

Vertaling van "postal sector " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
legal situation of the postal sector | legal status of the postal sector

rechtsvorm van de postsector | wettelijke situatie in de postsector


postal service [ letter post | mail | mail service | parcel post | post | Postal sector(STW) ]

postdienst [ briefpost | pakketje | post | postbestelling | postpakket | postzending ]


Directive 2004/17/EC coordinating the procurement procedures of entities operating in the water, energy, transport and postal services sectors | Utilities Directive

Richtlijn 2004/17/EG van het Europees Parlement en de Raad van 31 maart 2004 houdende coördinatie van de procedures voor het plaatsen van opdrachten in de sectoren water- en energievoorziening, vervoer en postdiensten | richtlijn nutsbedrijven | richtlijn nutssectoren




postal and telecommunications services [ P & T ]

post en telecommunicatie [ posterijen | PTT ]


balance in postal cheque account | postal checking account | postal cheque account | postal cheque account balance

postgirorekening


extractive sector strategies | mining sector protocols | mining sector guidelines | mining sector policies

beleid inzake de mijnbouwsector | beleidslijnen inzake de mijnbouwsector | beleid voor de mijnbouwsector | beleidslijnen voor de mijnbouwsector


energy sector protocols | power sector strategies | energy sector policies | power sector protocols

beleid inzake de energiesector | beleidslijnen inzake de energiesector | beleid voor de energiesector | beleidslijnen voor de energiesector


shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

beleidslijnen inzake de transportsector | beleidslijnen voor de transportsector | beleid inzake de transportsector | beleid voor de transportsector


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Although the basic rules and principles laid down in Directive 2014/24/EU. apply to the water, energy, transport and postal sectors, Directive 2014/25/EU takes account of the specific features of these sectors which play key roles in meeting society’s needs.

Hoewel de fundamentele regels en principes die worden vastgesteld in Richtlijn 2014/24/EU van toepassing zijn op de sectoren water- en energievoorziening, vervoer en postdiensten, houdt Richtlijn 2014/25/EU rekening met de specifieke kenmerken van deze sectoren die een belangrijke rol spelen bij het beantwoorden van maatschappelijke behoeften.


Although the basic rules and principles laid down in Directive 2014/24/EU. apply to the water, energy, transport and postal sectors, Directive 2014/25/EU takes account of the specific features of these sectors which play key roles in meeting society’s needs.

Hoewel de fundamentele regels en principes die worden vastgesteld in Richtlijn 2014/24/EU van toepassing zijn op de sectoren water- en energievoorziening, vervoer en postdiensten, houdt Richtlijn 2014/25/EU rekening met de specifieke kenmerken van deze sectoren die een belangrijke rol spelen bij het beantwoorden van maatschappelijke behoeften.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 240602_2 - EN - Public purchasing — rules for water, energy, transport and postal sectors

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 240602_2 - EN - Overheidsaankopen — Regels voor de sectoren water- en energievoorziening, vervoer en postdiensten


Operators face obvious challenges due to our evolving social and economic practices, but we in the Union are fortunate in that we have long been preparing for the development of this postal sector by undertaking what is, I believe, a consistent, considered and gradual reform. This sector is developing fast.

De uitdagingen waarmee de exploitanten zich geconfronteerd zien, spreken voor zich door de ontwikkeling van onze sociale en economische praktijken, maar wij hebben in de Unie het geluk dat we de ontwikkeling van deze postsector al lang hebben voorbereid, door, denk ik, een coherente, weldoordachte, geleidelijke hervorming tot stand te brengen. Deze sector is volop in beweging.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Directive 97/67/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 1997 on common rules for the development of the internal market of Community postal services and the improvement of quality of service established a regulatory framework for the postal sector at Community level, including measures to guarantee a universal service and the setting of maximum limits for the postal services which Member States may reserve to their universal service provider(s) with a view to the maintenance of the universal service, to be reduced in a gradual and progressive manner, and a timetable for decision-making on the further opening of th ...[+++]

Bij Richtlijn 97/67/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 december 1997 betreffende gemeenschappelijke regels voor de ontwikkeling van de interne markt voor postdiensten in de Gemeenschap en de verbetering van de kwaliteit van de dienst is op communautair niveau een kaderregeling voor de postsector vastgesteld, die onder meer voorziet in maatregelen om een universele dienst te garanderen, geleidelijk en progressief af te bouwen maximumlimieten voor postdiensten die de lidstaten met het oog op de instandhouding van de universele dienst aan hun aanbieder(s) van de universele dienst kunnen voorbehouden, en een tijdschema voor de b ...[+++]


The European Parliament Resolution of 2 February 2006 on the application of the Postal Directive highlighted the social and economic importance of efficient postal services and their important role within the framework of the Lisbon Strategy, indicating that reform measures undertaken so far have brought about significant positive developments in the postal sector, along with increased quality, more efficiency and better user-orientation.

Het Europees Parlement heeft in zijn resolutie van 2 februari 2006 over de toepassing van de postrichtlijn benadrukt dat efficiënte postdiensten van groot sociaaleconomisch belang zijn en in het kader van de strategie van Lissabon een belangrijke rol spelen, waarbij het tevens opmerkte dat de tot dusver genomen hervormingsmaatregelen tot grote positieve ontwikkelingen in de postsector hebben geleid samen met een verhoging van de kwaliteit, meer efficiëntie en een grotere klantgerichtheid.


In order to increase legal certainty and to facilitate investment decisions of all postal operators, the Commission should set out, by way of a revised Notice or any other interpretative guidance, the approach the Commission intends to take when applying the State aid and competition rules in the postal sector. Guidance on the cost allocation principles set out in Article 14(3) is particularly warranted.

Om de rechtszekerheid te bevorderen en investeringsbesluiten van alle exploitanten in de postsector te vergemakkelijken, zou de Commissie door middel van een herziene mededeling of een ander interpretatiehulpmiddel moeten aangeven welke benadering zij zal volgen bij de toepassing van de voorschriften inzake staatssteun en van de mededingingsregels in de postsector. Richtsnoeren over de kostenberekeningssystemen als bedoeld in artikel 14, lid 3, is bijzonder hard nodig.


(6) The European Parliament Resolution of 2 February 2006 points out that the liberalisation of postal services has not always resulted in the creation or preservation of jobs in the postal services sector and highlighted the social and economic importance of efficient postal services and their important role in the framework of the Lisbon Strategy, indicating that reform measures undertaken so far have brought about significant positive developments in the postal sector, along with increased quality, more efficiency and better customer-orientation.

(6) Het Europees Parlement heeft er in zijn resolutie van 2 februari 2006 op gewezen dat de openstelling van de postdienst voor mededinging niet altijd tot het ontstaan of het behoud van arbeidsplaatsen in de postsector heeft geleid en benadrukt dat efficiënte postdiensten van groot sociaal-economisch belang zijn en in het kader van de strategie van Lissabon een belangrijke rol spelen, waarbij het tevens opmerkte dat de tot dusver genomen hervormingsmaatregelen tot grote positieve ontwikkelingen in de postsector hebben geleid als gevolg van een verhoging van de kwaliteit, meer efficiëntie en een grotere klantgerichtheid.


1. Notes that the transposition of the Postal Directive into national law has made good progress overall; welcomes the fact that the harmonisation framework put in place has enabled Member States to pursue new approaches and go down different routes which may serve as models for other Member States in subsequent measures; notes, however, that the effects of the reforms on quality, efficiency and customer-orientation in the postal sector have yet to be analysed in detail and that the opening up of postal services to competition has not always resulted in increased or maintained employment levels in the postal sector;

1. stelt vast dat de omzetting van de postrichtlijn in nationaal recht over het algemeen goed vooruitgekomen is; is ingenomen met het feit dat het met behulp van het gestelde harmonisatiekader in de lidstaten mogelijk is nieuwe en verschillende wegen te bewandelen, die voor andere lidstaten bij de volgende stappen een modelfunctie kunnen hebben, stelt echter vast dat de gevolgen van de hervormingen voor de kwaliteit, de doeltreffendheid en de klantgerichtheid in de postsector nog nader moeten worden onderzocht en merkt op dat de openstelling voor concurrentie van de postdiensten niet altijd heeft geleid tot de handhaving van de werkgele ...[+++]


1. Notes that the transposition of the Postal Directive into national law has made good progress overall; welcomes the fact that the harmonisation framework put in place has enabled Member States to pursue new approaches and go down different routes which may serve as models for other Member States in subsequent measures; notes, however, that the effects of the reforms on quality, efficiency and customer-orientation in the postal sector have yet to be analysed in detail and that the opening up of postal services to competition has not always resulted in maintained employment levels in the postal sector;

1. stelt vast dat de omzetting van de postrichtlijn in nationaal recht over het algemeen goed vooruitgekomen is; is ingenomen met het feit dat het met behulp van het gestelde harmonisatiekader in de lidstaten mogelijk is nieuwe en verschillende wegen te bewandelen, die voor andere lidstaten bij de volgende stappen een modelfunctie kunnen hebben, stelt echter vast dat de gevolgen van de hervormingen voor de kwaliteit, de doeltreffendheid en de klantgerichtheid in de postsector nog nader moeten worden onderzocht en merkt op dat de openstelling voor concurrentie van de postdiensten niet altijd heeft geleid tot de handhaving van de werkgele ...[+++]


w