To rationalise and streamline, in accordance with the Joint Interim Report, the education and training processes at European level by bringing the priorities of the above conclusions and the Copenhagen process groups within the framework of the Education and Training 2010
work programme. To prepare and examine proposals for a European Qualifications Framework and a European Credit Transfer System for VET. To develop a coherent approach and closer cooperation, both at national and European level, with: Higher Education, including developments under the Bologna process European Economic, Employment, sustainable dev
elopment a ...[+++]nd Social Inclusion Policies (for example in relation to National Action Plans) and between research, practice and policy by networking and exchange of innovation and good examples of policy and practice. To provide information on progress made and future actions for development of VET involving all relevant stakeholders, at national level as part of the integrated biennial report on "Education and Training 2010", in the context of implementing national lifelong learning strategies. To develop closer links with key partners, including the social partners at European, national, regional and sectoral levels, taking into account the social partners' "Framework of actions for the lifelong development of competencies and qualifications" . To use fully the current Leonardo da Vinci programme and the future integrated action programme in the field of lifelong learning to support the development, testing, and implementation of innovative actions to advance VET reform".het onderwijs- en opleidingsproces overeenkomstig het gezamenlijke tussentijdse verslag op Europees niveau te rationaliseren en te stroomlijnen, door de prioriteiten
van de bovenstaande conclusies en de werkgroepen van het Kopenhagenproces een plaats te geven in het werkprogramma "Onderwijs en opleiding 2010"; voorstellen voor een Europees kader voor kwalificaties en een Europees puntenoverdrachtsysteem voor beroepsonderwijs en -opleiding op te stellen en te bespreken; zowel op nationaal als op Europees niveau te komen tot een samenhangende aanpak en tot n
auwere samenwerking ...[+++]met: het hoger onderwijs, ook wat betreft ontwikkelingen in het kader van het proces van Bologna het Europese beleid op het gebied van economie, werkgelegenheid, duurzame ontwikkeling en sociale integratie (bijv. met betrekking tot de nationale actieplannen) alsmede tussen onderzoek, praktijk en beleid door het vormen van netwerken en de uitwisseling van innovatieve maatregelen en voorbeelden van goed beleid en goede praktijken; op nationaal niveau, als onderdeel van het geïntegreerde tweejaarlijkse verslag over "Onderwijs en opleiding 2010", bij de uitvoering van nationale strategieën voor levenslang leren informatie te verstrekken over de gemaakte vorderingen en de toekomstige acties voor de ontwikkeling van beroepsonderwijs en -opleiding, met medewerking van alle belanghebbenden; op Europees, nationaal, regionaal en sectoraal niveau nauwere banden te ontwikkelen met kernpartners, waaronder de sociale partners, rekening houdend met het "actiekader voor de levenslange ontwikkeling van bekwaamheden en kwalificaties" van de sociale partners ; het lopende Leonardo da Vinci-programma en het toekomstige geïntegreerde actieprogramma op het gebied van levenslang leren ten volle te benutten om de ontwikkeling, het testen, en de uitvoering van innovatieve acties ter bevordering van hervormingen in beroepsonderwijs en -opleiding te ondersteunen".