Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educator in primary education
Montessori educator
Montessori elementary teacher
Montessori primary teacher
Montessori school teacher
Music teacher primary school
Pedagogical training
Pre-primary teacher training
Primary education teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
Primary school teacher
Primary teacher
Primary teacher training
Special educational needs teacher primary school
Teacher training

Traduction de «primary teacher training » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




college of education-new primary teacher-training course

pedagogische academie voor het basisonderwijs


Montessori educator | Montessori elementary teacher | Montessori primary teacher | Montessori school teacher

leraar/lerares montessorischool | onderwijsgevende montessorischool | leerkracht montessorionderwijs | lerares montessorischool


teacher training [ pedagogical training ]

opleiding van leerkrachten [ opleiding van opleiders | pedagogische opleiding ]




primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
88. Supports the promotion of teacher training programmes that enhance teachers‘ ability to engage with children and youth with a Roma background, as well as with their parents and people employed as Roma mediators, particularly in primary schools, as a way to promote regular school attendance by Roma;

88. steunt de bevordering van opleidingsprogramma's die docenten in staat stellen beter om te gaan met kinderen en jongeren met Roma-achtergrond, hun ouders en mensen die zijn aangesteld als Roma-bemiddelaars met name op lagere scholen, als manier om ervoor te zorgen dat Roma-kinderen de lessen regelmatiger bijwonen;


88. Supports the promotion of teacher training programmes that enhance teachers‘ ability to engage with children and youth with a Roma background, as well as with their parents and people employed as Roma mediators, particularly in primary schools, as a way to promote regular school attendance by Roma;

88. steunt de bevordering van opleidingsprogramma's die docenten in staat stellen beter om te gaan met kinderen en jongeren met Roma-achtergrond, hun ouders en mensen die zijn aangesteld als Roma-bemiddelaars met name op lagere scholen, als manier om ervoor te zorgen dat Roma-kinderen de lessen regelmatiger bijwonen;


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that the Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. onderstreept de behoefte aan betere statistieken inzake lerarenopleidingen in de Unie, ten einde de verspreiding van informatie, meer samenwerking en de uitwisseling van beste praktijken te bevorderen; stelt voor dat de lidstaten in samenwerking met de Commissie systemen invoeren die waarborgen dat vergelijkbare gegevens inzake lerarenopleidingen voor het kleuter-, basis- en secundair onderwijs rechtstreeks beschikbaar zijn;


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. onderstreept de behoefte aan betere statistieken inzake lerarenopleidingen in de Unie, ten einde de verspreiding van informatie, meer samenwerking en de uitwisseling van beste praktijken te bevorderen; stelt voor dat de lidstaten in samenwerking met de Commissie systemen invoeren die waarborgen dat vergelijkbare gegevens inzake lerarenopleidingen voor het kleuter-, basis- en secundair onderwijs rechtstreeks beschikbaar zijn;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that the Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. onderstreept de behoefte aan betere statistieken inzake lerarenopleidingen in de Unie, ten einde de verspreiding van informatie, meer samenwerking en de uitwisseling van beste praktijken te bevorderen; stelt voor dat de lidstaten in samenwerking met de Commissie systemen invoeren die waarborgen dat vergelijkbare gegevens inzake lerarenopleidingen voor het kleuter-, basis- en secundair onderwijs rechtstreeks beschikbaar zijn;


The Socrates Programmes supported early language learning and related teacher training by financing 11 Lingua projects (I.1.4) and by granting nearly 4000 language assistantships (increase of 13%), with a number for primary and pre-primary schools as well (I.1.5).

In het kader van Socrates werd steun verleend aan het vroegtijdig taalonderwijs en de daarmee samenhangende lerarenopleiding via de financiering van elf Lingua-projecten (I.1.4) en bijna 4 000 taalassistentschappen (toename van 13 %), waarvan sommige voor kleuter- en lagere scholen (I.1.5).


Programmes focusing on learning as well as personal and social competences tend to produce better outcomes and, consequently, greater knock-on effects throughout life.[13] The supply of specially trained pre-primary teachers will need to be improved in many countries.

Programma’s die niet alleen op leren gericht zijn, maar kinderen ook persoonlijke en sociale competenties meegeven hebben meer resultaat en werken later in hun leven ook in andere opzichten positief door.[13] Het aanbod aan specifiek opgeleid onderwijspersoneel voor het voorschools onderwijs moet in tal van landen worden verbeterd.


The evaluator suggests also integration of Tempus Joint European Projects with vocational training programmes for teacher-training, and the dissemination of innovative results to training centres, and secondary and primary schools.

Genoemd wordt in dit verband met name het volgende: nog méér nadruk op informatie-uitwisseling en het doorgeven van de resultaten van de projecten, en nauwere contacten tussen instellingen voor het hoger onderwijs en het bedrijfsleven waarbij de nadruk expliciet op inzetbaarheid ligt. De onderzoeker stelt ook voor om de gezamenlijke Europese projecten van Tempus te integreren in de studieprogramma's van de lerarenopleidingen en om innovatieve projectresultaten ook door te geven aan opleidingscentra en scholen voor basisonderwijs en middelbaar onderwijs.


Action line 3: "E-twinning for primary and secondary schools in Europe and promotion of teachers' training"

Actielijn 3: e-twinning tussen scholen in het lager en secundair onderwijs en bevordering van de opleiding van onderwijsgevenden


- In 8 out of 15 EU Member States, ICT courses are compulsory in initial teacher training for general class teachers in primary education, 9 out of 15 in lower secondary education (1997/98) (source - Eurydice)

- In 8 van de 15 lidstaten van de EU zijn ICT-cursussen in de opleidingen voor leraren voor het basisonderwijs verplicht. In 9 van de 15 lidstaten zijn ze ook verplicht in de opleidingen voor leraren voor de eerste fase van het voortgezet onderwijs (1997/98) (Bron: Eurydice).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'primary teacher training' ->

Date index: 2024-05-06
w