Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Basic document processing
Choice of transport mode
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Enhanced document processing
Ensure safe operation of Mode S radar systems
European market opportunities for modes of transport
Extended document processing
Interpretation modes
Interpreting modes
Interpreting processes
Interpreting systems
Jealousy
Markets for different modes of transportation
Markets for modes of transport
Markets for modes of transportation
Mode of transport
PM 26
PM 36
PM1
Paranoia
Processable mode 26
Processable mode 36
Processable mode no.1
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Q111
Q112
Q113

Traduction de «processable mode no » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
basic document processing | PM1 | processable mode no.1 | Q111

basis-documentverwerking | profiel Q111 | profiel voor de uitwisseling van eenvoudige documenten | Q111


enhanced document processing | PM 36 | processable mode 36 | Q113

profiel Q113 | verrijkte documentverwerking


extended document processing | PM 26 | processable mode 26 | Q112

profiel Q112 | uitgebreide documentverwerking


interpretation modes | interpreting processes | interpreting modes | interpreting systems

tolktechnieken


configure Mode S radars with appropriate Interrogator Codes | ensure safe operation of Mode S radar systems | coordinate the allocation of Mode S radars to Interrogator Codes | match Mode S radar systems with allocated Interrogator Codes

toewijzing van Mode S-radars aan ondervragingscodes coördineren


European market opportunities for modes of transport | markets for different modes of transportation | markets for modes of transport | markets for modes of transportation

markten voor transportmodi | markten voor vervoerswijzen


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Coronoid process Elbow NOS Monteggia's fracture-dislocation Olecranon process Proximal end

elleboog NNO | Monteggia-(luxatie)fractuur | processus coronoideus | processus olecrani | proximaal uiteinde


Enlargement of alveolar ridge NOS Irregular alveolar process Toothache NOS

alveolaire spleet | onregelmatige processus-alveolaris | spleet van processus alveolaris | tandpijn NNO | vergroting van processus alveolaris NNO


mode of transport [ Choice of transport mode(STW) ]

wijze van vervoer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The EU’s internal market is the main instrument for achieving a vibrant transport industry which brings growth and jobs. As the aviation sector and other sectors such as telecommunications have shown, the process of liberalisation of the internal market stimulates innovation and investment to bring better service at a lower cost. The same success can be achieved throughout the transport sector. The aim is not only to create an internal market in legal terms but also to work together with users and providers to help to make it an industrial reality. This involves enforcing the common rules and supplementing, adjusting or simplifying the ...[+++]

De Europese interne markt is het belangrijkste instrument om een bloeiende vervoerssector tot stand te brengen die werkgelegenheid en groei genereert. Zoals reeds in de luchtvaart, maar ook in andere sectoren zoals telecommunicatie, is gebleken, vormt het liberaliseringsproces van de interne markt een stimulans tot innovatie en investeringen om tegen een lagere kostprijs een betere dienstverlening te kunnen aanbieden. Eenzelfde succesverhaal kan in de hele vervoerssector worden gerealiseerd. Het is niet de bedoeling alleen in juridische zin een interne markt te creëren. Door samenwerking met gebruikers en ondernemingen moet dit een reali ...[+++]


(d)For each stop of the processing mode no more than one category 1, 2 or 3 euro banknote can be accessible to the operator.

d)Bij elke verwerkingsonderbreking heeft de operator slechts toegang tot één categorie 1-, 2- of 3-eurobankbiljet.


For each stop of the processing mode no more than one category A euro banknote can be accessible to the operator.

bij elke verwerkingsonderbreking heeft de operator slechts toegang tot één categorie-A eurobankbiljet.


For each stop of the processing mode no more than one category A euro banknote can be accessible to the operator.

bij elke verwerkingsonderbreking heeft de operator slechts toegang tot één categorie-A eurobankbiljet.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Mode S interrogators using interrogator code 0 in accordance with the ICAO Standards and Recommended Practices do not need to be subject to the coordinated allocation process.

Mode S-ondervragingssystemen die overeenkomstig de ICAO-normen en aanbevolen praktijken gebruikmaken van ondervragingscode 0, hoeven niet aan het gecoördineerde toewijzingsproces te worden onderworpen.


Mode S interrogators using these codes therefore do not need to be subject to the coordinated allocation process.

Mode S-ondervragingssystemen die van die codes gebruikmaken, hoeven dan ook niet aan het gecoördineerde toewijzingsproces te worden onderworpen.


Mode S interrogators using interrogator code 0 in accordance with the ICAO Standards and Recommended Practices do not need to be subject to the coordinated allocation process.

Mode S-ondervragingssystemen die overeenkomstig de ICAO-normen en aanbevolen praktijken gebruikmaken van ondervragingscode 0, hoeven niet aan het gecoördineerde toewijzingsproces te worden onderworpen.


Mode S interrogators using these codes therefore do not need to be subject to the coordinated allocation process.

Mode S-ondervragingssystemen die van die codes gebruikmaken, hoeven dan ook niet aan het gecoördineerde toewijzingsproces te worden onderworpen.


‘interrogator code allocation system’ means a system within the European Air Traffic Management Network, and the associated procedures, through which a centralised service of interrogator code allocation (hereinafter interrogator code allocation service), dealing with the processing of interrogator code applications and the distribution of an interrogator code allocation plan proposal, is provided to Mode S operators through Member States;

„systeem voor de toewijzing van ondervragingscodes”: een systeem binnen het Europese netwerk voor luchtverkeerbeheer, en de bijbehorende procedures, door middel waarvan een gecentraliseerde dienst voor de toewijzing van ondervragingscodes (hierna „dienst voor de toewijzing van ondervragingscodes” genoemd) ter verwerking van aanvragen van ondervragingscodes en ter verspreiding van een voorstel voor een plan voor de toewijzing van ondervragingscodes, via de lidstaten aan Mode S-operators wordt verleend;


The EU’s internal market is the main instrument for achieving a vibrant transport industry which brings growth and jobs. As the aviation sector and other sectors such as telecommunications have shown, the process of liberalisation of the internal market stimulates innovation and investment to bring better service at a lower cost. The same success can be achieved throughout the transport sector. The aim is not only to create an internal market in legal terms but also to work together with users and providers to help to make it an industrial reality. This involves enforcing the common rules and supplementing, adjusting or simplifying the ...[+++]

De Europese interne markt is het belangrijkste instrument om een bloeiende vervoerssector tot stand te brengen die werkgelegenheid en groei genereert. Zoals reeds in de luchtvaart, maar ook in andere sectoren zoals telecommunicatie, is gebleken, vormt het liberaliseringsproces van de interne markt een stimulans tot innovatie en investeringen om tegen een lagere kostprijs een betere dienstverlening te kunnen aanbieden. Eenzelfde succesverhaal kan in de hele vervoerssector worden gerealiseerd. Het is niet de bedoeling alleen in juridische zin een interne markt te creëren. Door samenwerking met gebruikers en ondernemingen moet dit een reali ...[+++]


w