Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bathtub rails
Improve delivery of rail service
Improve rail service delivery
Locomotive
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Rail connection
Rail grinder operation
Rail network
Rail profile
Rail section
Rail section of journey
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway carriage
Railway equipment
Railway line
Railway track
Railways
Road section of journey
Train
Trains
Tram
Transport by railway
Use of rail grinder
Vehicle on rails

Vertaling van "rail section " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
rail section of journey | road section of journey

landtraject




rail profile | rail section

railprofiel | spoorstaafprofiel


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

slijpmachines voor sporen bedienen | slijpmachines voor sporen gebruiken


interpret rail-flaw-detection machine graphical recordings | use graphical recordings produced by rail-flaw-detection machines to identify faults | interpret graphical interface of rail-flaw-detection machine | interpret graphical recordings of rail-flaw-detection machine

grafische opnames interpreteren van machines om gebreken op de sporen op te sporen


develop and implement rail service improvement procedures | improve delivery of rail service | design and implement rail service improvement processes | improve rail service delivery

levering van treindiensten verbeteren


vehicle on rails [ locomotive | railway carriage | railway equipment | train | tram | Trains(ECLAS) ]

voertuig op rails [ locomotief | spoorwegmaterieel | tram | trein | wagon ]


rail network [ railway line | railway track ]

spoorwegnet [ spoorlijn | spoorweg ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Among the beneficiaries are flagship initiatives such as the rehabilitation of the Brasov Sighisoara rail section in Romania, the railway connection Aveiro Vilar Formoso in Portugal, the development of standard gauge railway line in the Rail Baltic corridor, the implementation of the SESAR Deployment Programme and the modernisation of railway line E30 (Zabrze – Katowice – Krakow section) in Poland.

Onder de begunstigden zijn vlaggenschipinitiatieven zoals de renovatie van de spoorverbinding Brasov-Sighisoara in Roemenië, de spoorverbinding Aveiro-Vilar Formoso in Portugal, de ontwikkeling van normaalspoorwegen op de Rail Baltic-corridor, de toepassing van het SESAR-uitrolprogramma en de modernisering van de E30-spoorlijn (Zabrze — Katowice — Krakow) in Polen.


The project involves completing a rail section linking Brussels Airport with the existing Brussels–Antwerp–Amsterdam and Paris–Brussels–Köln–Amsterdam–London high-speed rail networks, also known as TEN-T Priority Project 2.

Het Diaboloproject bestaat uit de aansluiting van Brussels Airport op de bestaande hogesnelheidsverbindingen Brussel-Antwerpen-Amsterdam en Londen/Parijs-Brussel-Keulen/Amsterdam, namelijk prioritair TEN-T-project nr. 2.


Rail section 60 E 2 defined in Annex F of this TSI with a rail inclination of 1 in 40 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm.

Spoorstaafprofiel 60 E2 volgens bijlage F van deze TSI met een spoorstaafneiging van 1 op 40 en een spoorwijdte tussen 1 435 en 1 437 mm.


Rail section 60 E 1 defined in EN 13674-1:2003 with a rail inclination of 1 in 40 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm (for speeds less than or equal to 280 km/h only)

Spoorstaafprofiel 60 E1 volgens EN 13674-1:2003 met een spoorstaafneiging van 1 op 40 en een spoorwijdte tussen 1 435 en 1 437 mm (uitsluitend voor snelheden tot 280 km/u).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Rail section 60 E 1 defined in EN 13674-1:2003 with a rail inclination of 1 in 20 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm

Spoorstaafprofiel 60 E1 volgens EN 13674-1:2003 met een spoorstaafneiging van 1 op 20 en een spoorwijdte tussen 1 435 en 1 437 mm,


The new rail section allows a maximum speed of 120 km/h and it is designed to satisfy all possible future innovations (by using, for example, the latest generation of the harmonised European train control system, and by designing the infrastructure for double stack containers).

De nieuwe spoorlijn, waarop de treinen maximaal 120 km/u kunnen rijden, is klaar voor alle mogelijke nieuwe ontwikkelingen (met bijvoorbeeld de nieuwste generatie van het geharmoniseerde Europese signaliseringssysteem en de infrastructuur voor gestapeld containervervoer).


An example of interoperability constituent where procedure N1 would apply is a rail section already placed on the EU market that is not currently documented in EN 13674-1:2003.

Procedure N1 zou bij voorbeeld van toepassing zijn op spoorstaafprofiel dat reeds in de handel maar nog niet gedocumenteerd is in EN 13674-1:2003.


These include: o the link between the two main stations in Dublin; o the Belfast - Larne section; o requirements for rolling stock; o access to ports in Dublin and Belfast; o rail freight requirements in Northern Ireland; o requirements for station upgrading and the possible role of private sector financing; - feasibility studies will be undertaken of the "peace effect" in Northern Ireland on future traffic on the whole corridor and in particular on the Dublin - Belfast section; - further studies might also be required for part ...[+++]

Hiertoe behoren: * de koppeling tussen de twee hoofdstations te Dublin; * het traject Belfast - Larne; * vereisten voor het rollend materieel; * toegang tot havens in Dublin en Belfast; * vereisten betreffende vrachtvervoer per spoor in Noord-Ierland; * vereisten voor het verbeteren van de stations en de mogelijke rol van financiering uit de particuliere sector; - er zullen haalbaarheidsstudies worden uitgevoerd naar het "vredeseffect" in Noord-Ierland op het toekomstige verkeer langs de hele hoofdlijn en met name op het deel Dublin - Belfast; - ook zouden nog verdere studies kunnen worden vereist voor onderdelen van de lijn in No ...[+++]


The tentative conclusions of the seminar were the following: - in general, the execution of the project is well advanced (although some small sections of the corridor are still missing); - the overall economic impact of the project could be enhanced if two additional feeder rail lines were added: the Belfast - Derry line and the Limerick Junction to Limerick line, thus including the five largest population centres on the island of Ireland in the corridor; - improved rail access to ports, especially Dublin and Belfast, should be exam ...[+++]

Tentatief werd op het seminar het volgende geconcludeerd: - over het algemeen is met de uitvoering van het project goede vooruitgang gemaakt (hoewel enige kleinere gedeelten van de hoofdlijn nog ontbreken); - de algemene economische gevolgen van het project zouden kunnen worden vergroot indien twee extra aanvoerlijnen zouden worden toegevoegd: de lijn Belfast - Derry en de lijn van Limerick Junction naar Limerick, zodat de vijf grootste bevolkingscentra op het Ierse eiland in de hoofdlijn zijn opgenomen; - verbeterde spoorwegtoegang tot havens, met name Dublin en Belfast, moet worden nagegaan; - de tenuitvoerlegging van het traject Co ...[+++]


ANNEX I LIST OF HIGH PRIORITY TRANSPORT PROJECTS ADOPTED BY THE EUROPEAN COUNCIL Projects Countries involved - High Speed Train Combined Transport North South I/A/D Brenner axis Verona-M?nchen- -N?rnberg-Erfurt-Halle/Leipzig-Berlin - High Speed Train Paris-Bruxelles-K?ln-Amsterdam-London The following sections of the project are included Belgium: F/B border-Bruxelles-Li?ge-B/D border B Bruxelles-B/NL border United Kingdom: London-Channel Tunnel Acces UK Netherlands: B/NL border-Rotterdam-Amsterdam NL Germany: Aachen(1)-Cologne-Rhein/Main D - High Speed Train South Madrid-Barcelona-Perpignan-Montpellier E/F Madrid-Vitoria-Dax E/F - High S ...[+++]

BIJLAGE I LIJST VAN ZEER PRIORITAIRE VERVOERSPROJECTEN, GOEDGEKEURD DOOR DE EUROPESE RAAD Projecten Betrokken landen - Hoge-snelheidstrein/gecombineerd vervoer Noord-Zuid I/A/D Brenner-as : Verona - München - Neurenberg - Erfurt - Halle/Leipzig - Berlijn - Hoge-snelheidstrein Parijs-Brussel-Keulen-Amsterdam-Londen Het project omvat de volgende trajecten : België : grens F/B - Brussel - Luik - grens B/D B Brussel - grens B/NL Verenigd Koninkrijk : Londen - toegang Kanaaltunnel UK Nederland grens B/NL - Rotterdam - Amsterdam NL Duitsland : Aken (1) - Keulen - Rijn/Main-gebied D - Hoge-snelheidstrein Zuid Madrid - Barcelona - Perpignan - Montpellier E/F Madrid - Vitoria - Dax E/F - Hoge-snelheidstrein Oost Het project omvat de volgende traject ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'rail section' ->

Date index: 2023-05-15
w