Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply railway regulations
Apply regulation for railways
Ensure compliance with railway legislation
Ensure compliance with railway regulation
Framework legislation
Laws governing railway frameworks
Legal provisions on railway frameworks
Legal regulations on railway frameworks
NLF
New Legislative Framework
Rail regulatory legislation
Railway decrees
Railway framework legislation
Railway law
Railway regulations

Vertaling van "railway framework legislation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
legal provisions on railway frameworks | legal regulations on railway frameworks | laws governing railway frameworks | railway framework legislation

kaderwetgeving inzake spoorwegen




apply railway regulations | ensure compliance with railway legislation | apply regulation for railways | ensure compliance with railway regulation

naleving van de spoorwegregelgeving garanderen | naleving van de spoorwegregelgeving verzekeren | zorgen voor de naleving van de spoorwegregelgeving


rail regulatory legislation | railway regulations | railway decrees | railway law

spoorwegrecht


New Legislative Framework | New Legislative Framework for the marketing of products | NLF [Abbr.]

nieuw wetgevingskader | NWK [Abbr.]


appeal lodged within the framework of the ECSC legislation

hogere voorziening EGKS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The legal framework for rail freight transport will be completed by 2007. The third railway legislative package will also open international passenger transport.

In 2007 zal het wettelijke kader voor het goederenvervoer per spoor voltooid zijn Het derde spoorwegpakket voorziet ook in de vrijmaking van het internationaal reizigersvervoer.


The EU legislation aims at developing a common approach to railway safety, in particular by establishing safety requirements on the rail system, including: safe management of infrastructure and traffic operation, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers and their interaction, common safety regulatory framework, regulation, management, supervision of safety and independent investigation of accidents.

De EU-wetgeving is gericht op een gemeenschappelijke benadering van de veiligheid van het spoorverkeer, met name door middel van veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem, onder meer inzake veilig beheer van de infrastructuur en het verkeer, taken en verantwoordelijkheden van en interactie tussen spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, veiligheidsregelgeving, -beheer en -toezicht en onafhankelijk onderzoek naar ongevallen.


However, framework legislation remains to be adopted in the railways sector.

Met betrekking tot de spoorwegsector moet echter nog kaderwetgeving worden vastgesteld.


The third railway package legislation of 2007 opened the market for international passengers rail transport on 1 January 2010 , and also - under the so-called Public Service Regulation - better defined the legal and financial framework for awarding public service contracts related to inland transport in order to ensure citizens 'quality for money' for public transport services all over Europe.

Het derde spoorwegpakket wetgeving van 2007 heeft de markt voor internationaal spoorwegvervoer opengesteld vanaf 1 januari 2010 en biedt – via de zogenaamde openbaredienstenverordening – een beter juridisch en financieel kader voor de gunning van openbaredienstcontracten met betrekking tot binnenlands vervoer, om de burgers "waar voor hun geld" te bieden bij openbaarvervoerdiensten in heel Europa.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To reflect these changes, this package will modify the Railway Safety and Interoperability Directives, providing an opportunity for clarification and simplification of existing provisions, consolidation of previous amendments and updating the legislation in line with the Lisbon Treaty and the New Legislative Framework for the marketing of products.

Daarom wordt in dit pakket voorgesteld de richtlijnen inzake de veiligheid en de interoperabiliteit van de spoorwegen te wijzigen, zodat de bestaande bepalingen kunnen worden verduidelijkt en vereenvoudigd, eerdere wijzigingen kunnen worden geconsolideerd en de wetgeving in overeenstemming kan worden gebracht met het Verdrag van Lissabon en het nieuwe wetgevingskader voor het in de handel brengen van producten.


However, framework legislation remains to be adopted in the railways sector.

Met betrekking tot de spoorwegsector moet echter nog kaderwetgeving worden vastgesteld.


The main objective of the proposal is to adapt the legislative framework for the European Railway Agency to new tasks that result from the modifications to the rail safety Directive (see above) and the interoperability Directive.

Hoofddoel van het voorstel is het wetgevingskader voor het Europees Spoorwegbureau aan te passen aan de nieuwe taken die voortvloeien uit de wijzigingen van de spoorwegveiligheidsrichtlijn (zie hierboven) en de spoorweginteroperabiliteitsrichtlijn.


With regard to interoperable rail systems, European legislation addresses railway noise at source through directives on railway interoperability for high-speed rail (Council Directive 96/48/EC [17]) and conventional rail (Directive 2001/16/EC [18]), which provide a legislative framework for technical and operational harmonisation of the rail network.

Op het gebied van interoperabele spoorwegsystemen pakt de Europese wetgeving het spoor weggeluid bij de bron aan door middel van richtlijnen inzake de interoperabiliteit van de hogesnelheidsspoorlijnen (Richtlijn 96/48/EG van de Raad [17]) en conventionele spoorlijnen (Richtlijn 2001/16/EG [18]), die voorzien in een wetgevend kader voor technische en operationele harmonisatie van het spoorwegnet.


With regard to interoperable rail systems, European legislation addresses railway noise at source through directives on railway interoperability for high-speed rail (Council Directive 96/48/EC [17]) and conventional rail (Directive 2001/16/EC [18]), which provide a legislative framework for technical and operational harmonisation of the rail network.

Op het gebied van interoperabele spoorwegsystemen pakt de Europese wetgeving het spoor weggeluid bij de bron aan door middel van richtlijnen inzake de interoperabiliteit van de hogesnelheidsspoorlijnen (Richtlijn 96/48/EG van de Raad [17]) en conventionele spoorlijnen (Richtlijn 2001/16/EG [18]), die voorzien in een wetgevend kader voor technische en operationele harmonisatie van het spoorwegnet.


The main objective of the proposal is to adapt the legislative framework for the European Railway Agency to new tasks that result from modifications to the rail safety directive (see above) and the railway interoperability directive.

Hoofddoel van het voorstel is het wetgevingskader voor het Europees Spoorwegbureau aan te passen aan de nieuwe taken die voortvloeien uit wijzigingen van de richtlijn spoorwegveiligheid (zie hierboven) en de richtlijn spoorweginteroperabiliteit.


w