Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange fertilizer recommendation for flowers
Build recommendation systems
Build recommender systems
Commission recommendation
Community recommendation
Contribute fertilizer recommendation for flowers
Council recommendation
Create price recommendations
EAEC recommendation
Engine room
Euratom recommendation
Evaporator room
Fire room
Galley
Laundry
Loading
Machinery
Make a price recommendation
Make price recommendations
Making a price recommendations
Noncompliance recommended nutrition plan
Provide a fertilizer recommendation for flowers
Provide fertilizer recommendation for flowers
Recommendation
Recommendation
Recommendation of the European Central Bank
Recommender engine
Recommender platform

Vertaling van "recommender engine " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
build recommendation systems | recommender engine | build recommender systems | recommender platform

aanbevelingsengine | recommender systems | aanbevelingssystemen bouwen | recommendation systems


recommendation (EU) [ Commission recommendation | Community recommendation | Council recommendation | recommendation of the European Central Bank ]

aanbeveling (EU) [ aanbeveling van de Commissie | aanbeveling van de Europese Centrale Bank | aanbeveling van de Raad | communautaire aanbeveling ]


create price recommendations | make a price recommendation | make price recommendations | making a price recommendations

prijsadvies geven


arrange fertilizer recommendation for flowers | contribute fertilizer recommendation for flowers | provide a fertilizer recommendation for flowers | provide fertilizer recommendation for flowers

kunstmest aanbevelen voor bloemen | meststof aanbevelen voor bloemen


Noncompliance: recommended nutrition plan

therapieontrouw aan dieet


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | kombuis | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | ...[+++]


EAEC recommendation [ Euratom recommendation ]

EGA-aanbeveling [ Euratom-aanbeveling ]




Assistive automobile driving/engine control component, powered

aangedreven bedieningsonderdeel en/of motorregelingsonderdeel voor aangepaste auto


Assistive automobile driving/engine control component, manual

handbediend bedieningsonderdeel en/of motorregelingsonderdeel voor aangepaste auto
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A package of ten actions in 2013 will include Recommendations on stronger non-discriminatory network access and new costing methodology for wholesale access to broadband networks, net neutrality, universal service and mechanisms for reducing the civil engineering costs of broadband roll-out.

Een pakket van tien maatregelen voor 2013 zal aanbevelingen omvatten voor een bredere niet-discriminerende netwerktoegang, een nieuwe kostenberekeningsmethodiek voor wholesaletoegang tot breedbandnetwerken, netneutraliteit, universele dienst en mechanismen ter vermindering van de civieltechnische kosten van de uitrol van breedband.


4.3.1. Non-emission-related scheduled maintenance which is reasonable and technically necessary (e.g. oil change, oil filter change, fuel filter change, air filter change, cooling system maintenance, idle speed adjustment, governor, engine bolt torque, valve lash, injector lash, timing, adjustment of the tension of any drive-belt, etc) may be performed on engines or vehicles selected for the service accumulation schedule at the least frequent intervals recommended by the manufacturer to the owner (e.g. not at the intervals recommended ...[+++]

4.3.1. Niet-emissiegerelateerd gepland onderhoud dat redelijk en technisch noodzakelijk is (zoals olie verversen, vervanging van oliefilter, brandstoffilter en luchtfilter, onderhoud van het koelsysteem, afstelling van het stationaire toerental, regulateur, motorbouten, kleppenspeling, injectorspeling, timing, afstelling van de spanning van alle aandrijfriemen, enz.) mag worden verricht aan de voor het accumulatieve bedrijfsprogramma geselecteerde motoren en voertuigen met de langste intervallen die door de fabrikant aan de eigenaar worden aanbevolen (dus niet de bij intensief gebruik aanbevolen intervallen).


Gaseous components, particulates, and smoke emitted by the engine submitted for testing shall be measured by the methods described in Annex V. The respective sections of Annex V describe the recommended analytical systems for the gaseous emissions (section 1), the recommended particulate dilution and sampling systems (section 2), and the recommended opacimeters for smoke measurement (section 3).

De door de te testen motor geproduceerde gasvormige bestanddelen, deeltjes en rook worden gemeten met de in bijlage V beschreven methoden. In de verschillende delen van bijlage V worden de aanbevolen analysesystemen voor de gasvormige emissies (deel 1), de aanbevolen deeltjesverdunnings- en -bemonsteringssystemen (deel 2) en de aanbevolen opaciteitsmeters voor de rookmetingen (deel 3) beschreven.


The engine shall be warmed up at maximum power in order to stabilise the engine parameters according to the recommendation of the manufacturer and good engineering practice.

De motor moet bij maximaal vermogen op temperatuur komen om de motorparameters volgens de aanbevelingen van de fabrikant en op vakkundige wijze te stabiliseren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Gaseous and particulate components emitted by the engine submitted for testing shall be measured by the methods described in Annex VI. The methods of Annex VI describe the recommended analytical systems for the gaseous emissions (Section 1.1) and the recommended particulate dilution and sampling systems (Section 1.2).

Gasvormige bestanddelen en deeltjes die door de voor beproeving ter beschikking gestelde motor worden uitgestoten, moeten worden gemeten volgens de methoden van bijlage VI. In bijlage VI worden de aanbevolen analysesystemen voor de gasvormige emissies (punt 1.1) en de aanbevolen deeltjesverdunnings- en bemonsteringssystemen (punt 1.2) beschreven.


Gaseous and particulate components emitted by the engine submitted for testing shall be measured by the methods of Annex VI. The methods of Annex VI describe the recommended analytical systems for the gaseous emissions (Section 1.1) and the recommended particulate dilution and sampling systems (Section 1.2).

Gasvormige bestanddelen en deeltjes die door de voor de beproeving ter beschikking gestelde motor worden uitgestoten, moeten worden gemeten volgens de methoden van bijlage VI. In bijlage VI worden de aanbevolen analysesystemen voor de gasvormige emissies (punt 1.1) en de aanbevolen deeltjesverdunnings- en bemonsteringssystemen (punt 1.2) beschreven.


4.4.2. If the engine is tested with an eddy-current dynamometer, it is recommended that the number of points, where the difference is smaller than - 5% of the peak torque, does not exceed 30 (where Tsp is the demanded torque, is the derivative of the engine speed and· ΘD is the rotational inertia of the eddy-current dynamometer).

4.4.2. Indien de motor met een wervelstroomdynamometer wordt getest, wordt aanbevolen dat het aantal punten met een verschil dat kleiner is dan -5% van het maximumkoppel, niet groter wordt dan 30 (waarbij T sp het gevraagde koppel is, de afgeleide van het motortoerental en Θ D de rotatietraagheid van de wervelstroomdynamometer).


The engine shall be warmed up at maximum power in order to stabilise the engine parameters according to the recommendation of the manufacturer and good engineering practice.

De motor wordt bij het maximumvermogen opgewarmd om de motorparameters te stabiliseren overeenkomstig de aanbevelingen van de fabrikant en de technische praktijkgewoonten.


Gaseous components, particulates, and smoke emitted by the engine submitted for testing shall be measured by the methods described in Annex V. The respective sections of Annex V describe the recommended analytical systems for the gaseous emissions (section 1), the recommended particulate dilution and sampling systems (section 2), and the recommended opacimeters for smoke measurement (section 3).

De door de te testen motor geproduceerde gasvormige bestanddelen, deeltjes en rook worden gemeten met de in bijlage V beschreven methoden. In de verschillende delen van bijlage V worden de aanbevolen analysesystemen voor de gasvormige emissies (deel 1), de aanbevolen deeltjesverdunnings- en -bemonsteringssystemen (deel 2), en de aanbevolen opaciteitsmeters voor de opaciteitsmetingen (deel 3) beschreven.


In the case of diesel engines, the fuel used must be as specified in Annex V to Council Directive 72/306/EEC of 21 August 1972 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of pollutants from diesel engines for use in engines (1), with the addition, if necessary, of a commercial liquid or gaseous fuel recommended by the manufacturer.

Bij dieselmotoren moet de vloeibare brandstof worden gebruikt die in bijlage V bij Richtlijn 72/306/EEG van de Raad van 2 augustus 1972 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der Lid-Staten met betrekking tot de maatregelen die moeten worden genomen tegen de verontreiniging door dieselmotoren, bestemd voor het aandrijven van voertuigen (1) is beschreven, indien nodig met toevoeging van een door de fabrikant aanbevolen in de handel verkrijgbare gasvormige of vloeibare brandstof.


w