Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer information on carat rating
Advise on interest rates
Collate growth rate information
Collating growth rate information
Collect growth rate information
Communicate information on interest rates
Counsel on interest rates
E001 form
Growth rate information collecting
Inform on interest rates
Provide information on carat rating
Provide information on carat ratings
Providing information on carat rating
Requested information rate
SIRENE

Vertaling van "requested information rate " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


provide information on carat ratings | providing information on carat rating | administer information on carat rating | provide information on carat rating

inlichtingen geven over karaatbeoordeling | inlichtingen verstrekken over karaatbeoordeling | informatie bieden over karaatbeoordeling | informatie geven over karaatbeoordeling


collating growth rate information | growth rate information collecting | collate growth rate information | collect growth rate information

informatie over groeitempo verzamelen


E001 form | request for information,communication of information,request for forms,reminder on an employed person,a self-employed person,a frontier worker,a pensioner,an unemployed person,a dependant

formulier E001 | verzoek om inlichtingen,mededeling van inlichtingen,verzoek om formulieren,rappel betreffende een werknemer,een zelfstandige,een grensarbeider,een pensioentrekker,een aanvrager van een pensioen,een werkloze,een rechthebbende


advise on interest rates | counsel on interest rates | communicate information on interest rates | inform on interest rates

informatie geven over rentevoeten | informeren over rentevoeten


Supplementary Information Request at the National Entries | SIRENE [Abbr.]

verzoek om aanvullende informatie bij het nationale deel | Sirene [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
20. Considers positive the decrease of the unused rate of interpretation services requested from 12,3% in 2010 to 8,9% in 2011; welcomes the fact that the EESC has provided this very useful information; notes, however, that the rate of unused services continues to be high and invites the EESC to make further efforts to diminish this figure; asks the EESC to monitor changes made and to provide detailed information on how this problem is being address ...[+++]

20. vindt het positief dat het percentage aangevraagde vertolkingsdiensten dat niet wordt gebruikt, gedaald is van 12,3% in 2010 naar 8,9% in 2011; is ingenomen met het feit dat het EESC deze bijzonder nuttige informatie heeft verstrekt; wijst er niettemin op dat het percentage ongebruikte diensten nog altijd heel hoog is en verzoekt het EESC bijkomende inspanningen te leveren om dit cijfer te verlagen; vraagt het EESC om de aangebrachte wijzigingen te controleren en gedetailleerde informatie te verschaffen over de manier waarop dit probleem wordt aangepakt;


20. Considers positive the decrease of the unused rate of interpretation services requested from 12,3% in 2010 to 8,9% in 2011; welcomes the fact that the EESC has provided this very useful information; notes, however, that the rate of unused services continues to be high and invites the EESC to make further efforts to diminish this figure; asks the EESC to monitor changes made and to provide detailed information on how this problem is being address ...[+++]

20. vindt het positief dat het percentage aangevraagde vertolkingsdiensten dat niet wordt gebruikt, gedaald is van 12,3% in 2010 naar 8,9% in 2011; is ingenomen met het feit dat het EESC deze bijzonder nuttige informatie heeft verstrekt; wijst er niettemin op dat het percentage ongebruikte diensten nog altijd heel hoog is en verzoekt het EESC bijkomende inspanningen te leveren om dit cijfer te verlagen; vraagt het EESC om de aangebrachte wijzigingen te controleren en gedetailleerde informatie te verschaffen over de manier waarop dit probleem wordt aangepakt;


On CRAs, the Commission has two main objectives: ensuring efficient and centralised supervision at European level, and increased transparency on the entities requesting the ratings so that all agencies have access to the same information.

Wat de RB's betreft streeft de Commissie vooral twee doelstellingen na: zorgen voor efficiënt en gecentraliseerd toezicht op Europees niveau en verhoogde transparantie bij de entiteiten die een rating aanvragen, zodat alle bureaus toegang hebben tot dezelfde informatie.


In its request, the Member State concerned should submit all the information necessary to enable the Commission to establish by means of data on the Member State's macroeconomic and fiscal situation; that resources for the national counterpart are unavailable. It should also show that an increase of payments resulting from the granting of the derogation is necessary to safeguard the continued implementation of operational programmes and that the absorption capacity problems persist even if the maximum ceilings applicable to co-financing ...[+++]

De betreffende lidstaat dient in zijn verzoek alle gegevens over zijn macro-economische en begrotingssituatie ter beschikking te stellen die de Commissie nodig heeft om aan te tonen dat er geen middelen voor de nationale bijdrage beschikbaar zijn; dat een verhoging van de betalingen uit hoofde van de afwijking noodzakelijk is om de verdere uitvoering van de operationele programma's te garanderen, en dat de absorptiecapaciteit problematisch blijft, zelfs wanneer de in artikel 53, lid 3, vastgestelde maxima voor medefinancieringspercentages worden gebruikt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- the ESA (ESMA) should be responsible for the registration and permanent supervision of credit rating agencies, with the right to seek, by means of a simple request or a decision, all of the information that it needs from credit rating agencies, individuals involved in credit rating activities, organisations that are the subject of rating and third parties linked to them, third parties to which credit rating agencies have subcontracted any operational ...[+++]

- De ETA (EAEM) moeten verantwoordelijk zijn voor de registratie van en het doorlopende toezicht op ratingbureaus, en het recht hebben om via een simpele aanvraag of beschikking alle benodigde informatie van ratingbureaus op te vragen, maar ook van personen die bij ratingbureaus betrokken zijn, organisaties die beoordeeld worden en derde partijen die daarmee verbonden zijn, derde partijen waaraan ratingbureaus operationele taken hebben uitbesteed en personen van eni ...[+++]


Non-appointed CRAs may obtain access to this information, provided that: (a) at the time of request, they have the systems and organisational structure in place to protect the confidentiality of such information; and (b) after they have accessed the information, they issue ratings on a yearly basis for at least 10 % of the structured finance instruments for which the information has been requested (12).

Niet-benoemde ratingbureau’s kunnen tot die informatie toegang verkrijgen, mits a) zij ten tijde van het verzoek de systemen en de organisatorische structuur hebben ter bescherming van de vertrouwelijkheid van dergelijke informatie; en b) na toegang tot de informatie te hebben verkregen, zij op jaarbasis ratings afgeven voor ten minste 10 % van de gestructureerde financieringsinstrumenten waarvoor de informatie werd verlangd (12).


Issuers providing information to a registered credit rating agency, for the purpose of establishing a rating, shall provide the same information, on request, to any bona fide analysis service.

Uitgevende instellingen die een geregistreerd ratingbureau informatie verschaffen voor de opstelling van een rating, delen dezelfde informatie op verzoek mee aan om het een welke bonafide analysedienst.


Equivalence depends on: withholding tax and revenue sharing at the rates provided for by the Directive; voluntary disclosure of information regarding interest payments; exchange of information on request in cases of tax fraud or the like; a review clause allowing the terms of the agreement to be adapted in line with international developments. External dimension/Agreement with Switzerland

De gelijkwaardigheid berust op: bronbelasting en verdeling van belastingopbrengsten volgens de bij de richtlijn vastgestelde percentages; vrijwillige openbaarmaking van informatie over rentebetalingen; desgevraagd uitwisseling van informatie in gevallen van belastingfraude en dergelijke; een herzieningsclausule waardoor de voorwaarden van de overeenkomst kunnen worden aangepast aan de internationale ontwikkelingen.


= if and when the EC enters into an agreement by unanimity in the Council with Switzerland, Liechtenstein, San Marino, Monaco and Andorra to exchange of information upon request as defined in the OECD agreement , applying simultaneously the withholding tax rate defined for the corresponding period, for the purposes of the directive ; and,

= indien en wanneer de EG met eenparigheid van stemmen in de Raad een overeenkomst sluit met Zwitserland, Liechtenstein, San Marino, Monaco en Andorra om voor de doeleinden van de richtlijn op verzoek, in de zin van de OESO-Overeenkomst , gegevens uit te wisselen en daarbij tegelijk de voor de betreffende periode vastgestelde bronheffing toe te passen; en,


The study, which has been elaborated on the request of the informal ECOFIN Council in Verona, finds that while policies of budgetary discipline could prevent disruptive exchange rate fluctuations, it is impossible to modify the Structural Funds' regulations before the end of 1999 or change the operation of the Community budget before the third stage of EMU.

De ministers van Economische Zaken en Financiën hadden op hun informele bijeenkomst in Verona om deze studie verzocht. In de studie wordt gesteld dat op begrotingsdiscipline gerichte beleidsmaatregelen weliswaar verstorende wisselkoersschommelingen zouden kunnen voorkomen, maar dat het onmogelijk is om de verordeningen betreffende de Structuurfondsen vóór eind 1999 te wijzigen of om vóór de derde fase van de EMU verandering te brengen in de wijze waarop de Gemeenschapsbegroting functioneert.


w