Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Assess information services using metrics
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Directive on the re-use of public sector information
Discuss rights of use
Disorder of personality and behaviour
Evaluate information service using metrics
Evaluate information services using metrics
Improve rights of use
Jealousy
Limitation on use of restrictions on rights
Negotiate a right of use
Negotiate rights of use
Operate agricultural information systems
Operate agricultural information systems and databases
PSI directive
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Rate information services using metrics
Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Right based on prior use
Right of access
Right of prior use
Right to access
Right to be informed
Right to information
Right to know
Right to re-use information
Right to reuse information
Use agricultural information systems and databases
Using agricultural information systems

Traduction de «right to re-use information » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

recht op hergebruik van informatie [ hergebruik van overheidsinformatie | PSI-richtlijn | richtlijn inzake het hergebruik van overheidsinformatie. ]


discuss rights of use | improve rights of use | negotiate a right of use | negotiate rights of use

onderhandelen over gebruiksrechten


right based on prior use | right of prior use

recht van voorgebruik | voorgebruiksrecht


assess information services using metrics | rate information services using metrics | evaluate information service using metrics | evaluate information services using metrics

informatiediensten aan de hand van metingen beoordelen | informatiediensten aan de hand van metingen evalueren


limitation on use of restrictions on rights

inperking van de toepassing van beperkingen op rechten


right of access | right to access | right to be informed | right to information | right to know

recht van inzage | recht van toegang tot persoonsgegevens


operate agricultural information systems and databases | using agricultural information systems | operate agricultural information systems | use agricultural information systems and databases

agrarische informatiesystemen en databanken gebruiken


Creation of shunt from right subclavian artery to right pulmonary artery using interposition tube prosthesis

aanleggen van shunt van rechter arteria subclavia naar rechter arteria pulmonalis met tubeprothese-interpositie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Facilitate dialogues on how to apply existing international law in cyberspace and promote the Budapest Convention to address cybercrime; · Support the promotion and protection of fundamental rights, including access to information and freedom of expression, focusing on: a) developing new public guidelines on freedom of expression online and offline; b) monitoring the export of products or services that might be used for censorship or mass surveillance online; c) developing measures and tools to expand Internet access, openness and resilience to address censorship or mass s ...[+++]

Faciliteren van dialogen over mogelijkheden om bestaande internationale wetgeving in cyberspace en het Verdrag van Boedapest toe te passen om cybercriminaliteit te bestrijden; · bevorderen en beschermen van de grondrechten, met inbegrip van de toegang tot informatie en vrijheid van meningsuiting, met de nadruk op: a) het ontwikkelen van nieuwe openbare richtsnoeren inzake vrijheid van meningsuiting op digitaal gebied en daarbuiten; b) toezicht houden op de uitvoer van producten of diensten die voor digitale censuur of grootschalige bewaking kunnen worden gebruikt; c) ontwikkelen van maatregelen en instrumenten om de toegang tot alsmed ...[+++]


Those instruments strengthen personal data protection rights, encompassing the right to access, rectification and withdrawal, as well as specify the situations when restriction on those rights may be imposed. With a view to respecting those rights, while safeguarding the robustness and reliability of data from clinical trials used for scientific purposes and the safety of subjects participating in clinical trials, it is appropriate to provide that, without prejudice to Directive 95/46/EC, the withdrawal of informed consent should not ...[+++]

Die instrumenten versterken de rechten inzake de bescherming van persoonsgegevens, waaronder het recht op toegang, rectificatie en intrekking, en tevens wordt gespecificeerd in welke situaties die rechten mogen worden ingeperkt.Om die rechten te eerbiedigen, met inachtneming van de betrouwbaarheid en robuustheid van gegevens van klinische proeven die gebruikt worden voor wetenschappelijke doeleinden en de veiligheid van de proefpersonen die deelnemen aan klinische proeven, is het zinvol te bepalen dat onverminderd Richtlijn 95/46/EG, de intrekking van de geïnformeerde toestemming geen gevolgen mag hebben voor de resultat ...[+++]


financial information on rights revenue, per category of rights managed and per type of use (e.g. broadcasting, online, public performance), including information on the income arising from the investment of rights revenue and the use of such income (whether it is distributed to rightholders or other collective management organisations, or otherwise used).

financiële informatie over rechteninkomsten per beheerde rechtencategorie en per soort gebruik (bijvoorbeeld uitzending, online, openbare uitvoering) met inbegrip van de informatie over de inkomsten voortvloeiend uit de belegging van rechteninkomsten en de aanwending van die inkomsten (of ze onder de rechthebbenden of andere collectieve beheerorganisaties zijn verdeeld of anderszins zijn gebruikt).


3. In order to enable patients to make use of their rights in relation to cross-border healthcare, national contact points in the Member State of treatment shall provide them with information concerning healthcare providers, including, on request, information on a specific provider’s right to provide services or any restrictions on its practice, information referred to in Article 4(2)(a), as well as information on patients’ rights, ...[+++]

3. Teneinde patiënten in staat te stellen om gebruik te maken van hun rechten op grensoverschrijdende gezondheidszorg verstrekken de nationale contactpunten in de lidstaat waar de behandeling plaatsvindt, hen informatie over de zorgaanbieders, waaronder, op hun verzoek, informatie over het recht van een specifieke zorgaanbieder om diensten te verlenen of mogelijke beperkingen ten aanzien van zijn praktijk, de in artikel 4, lid 2, onder a), bedoelde informatie, en informatie over patiëntenrechten, klachtenregelingen en rechtsmiddelen o ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, customers must have the right to be fully informed both of the legal obligations arising from the use of a given service, for example with respect to author’s rights, and of the legally imposed restrictions. Above all, the key to better consumer protection is precise definition of the responsibilities of national regulatory bodies with respect to the day-to-day exercise of consumers’ rights.

Bovendien dienen consumenten te beschikken over het recht om volledig te worden geïnformeerd over zowel de juridische verplichtingen die voortvloeien uit het gebruik van bepaalde diensten - zoals bijvoorbeeld met betrekking tot auteursrechten - alsook van bij wet bepaalde beperkingen. Het allerbelangrijkste echter voor consumentenbescherming is een precieze definiëring van de verantwoordelijkheden van de nationale toezichthoudende instanties met betrekking tot de dagelijkse uitoefening van consumentenrechten.


However, torture is still used in Uzbek prisons; the human rights situation in Uzbekistan has not improved at all. We hear this from international organisations, which are observing serious attacks on civil society. Not only human rights organisations, but also women’s organisations, information centres and many other organisations are being affected. Human rights activists are being condemned to long-term sentences and numerous activists, including journalists, have had to flee.

In Oezbeekse gevangenissen wordt nog steeds gemarteld, de mensenrechtensituatie in Oezbekistan is in geen enkel opzicht verbeterd.Dit vernemen wij van internationale organisaties, die dramatische aanslagen op burgers waarnemen.Niet alleen mensenrechtenorganisaties, maar ook vrouwenorganisaties, informatiecentra en vele andere organisaties worden daardoor getroffen.Mensenrechtenactivisten worden tot jarenlange straffen veroordeeld, talrijke activisten moesten vluchten, ook journalisten.


Nonetheless, I declare myself in favour of setting up a working party to look into the matter more thoroughly, making use of the information supplied by the Council of Europe. According to the European Convention on Human Rights, the Council of Europe is the only institution charged with investigating possible human rights violations in the Member States. I would not want this whole attitude – this aversion to a country that is Eur ...[+++]

Maar ik ben er wel voor dat er een werkgroep wordt opgericht die deze zaak uitzoekt en daarbij gebruik maakt van de informatie van de Raad van Europa, die volgens het Europese Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens de enige instelling is die eventuele schendingen van de mensenrechten in de lidstaten moet opsporen. Ik wil voorkomen dat dit gedrag, deze aversie tegen een land dat bevriend is met Europa, voortvloeit uit een pervers gedachtegoed, zoals op te maken valt uit de toespraken van sommige leden die zeker niet tot mijn fractie behoren.


In 1998, the Committee of Wise Men recommended the setting up of an EU Human Rights Monitoring Agency to gather information and analyse the human rights situation within the EU. The Cologne European Council (December 1999) suggested looking into whether the setting up of such a body would be useful.

Het Comité der Wijzen heeft in 1998 aanbevolen een EU Human Rights Monitoring Agency in te stellen ten behoeve van informatieverzameling en analyse van de mensenrechtensituatie binnen de EU. De Europese Raad van Keulen (december 1999) heeft "opgeroepen om na te gaan of het dienstig" is een dergelijke instelling op te richten.


2. For the purposes of this Directive, the expression "rights-management information" means any information provided by rightholders which identifies the work or other subject-matter referred to in this Directive or covered by the sui generis right provided for in Chapter III of Directive 96/9/EC, the author or any other rightholder, or information about the terms and conditions of use of the work or other subject-matter, and any numbers or codes that represent such information.

2. Voor de toepassing van dit artikel wordt onder "informatie betreffende het beheer van rechten" verstaan alle door de rechthebbenden verstrekte informatie die dient ter identificatie van het werk of het andere materiaal, bedoeld in deze richtlijn of bestreken door het in hoofdstuk III van Richtlijn 96/9/EG bedoelde sui generis recht, dan wel van de auteur of een andere rechthebbende, of informatie betreffende de voorwaarden voor het gebruik van het werk of het andere materiaal, alsook de cijfers of codes waarin die informatie vervat ligt.


2. For the purposes of this Directive, the expression ‘rights-management information’ means any information provided by rightholders which identifies the work or other subject-matter referred to in this Directive or covered by the sui generis right provided for in Chapter III of Directive 96/9/EC, the author or any other rightholder, or information about the terms and conditions of use of the work or other subject-matter, and any numbers or codes that represent such information.

2. Voor de toepassing van dit artikel wordt onder „informatie betreffende het beheer van rechten” verstaan alle door de rechthebbenden verstrekte informatie die dient ter identificatie van het werk of het andere materiaal, bedoeld in deze richtlijn of bestreken door het in hoofdstuk III van Richtlijn 96/9/EG bedoelde sui generis recht, dan wel van de auteur of een andere rechthebbende, of informatie betreffende de voorwaarden voor het gebruik van het werk of het andere materiaal, alsook de cijfers of codes waarin die informatie vervat ligt.


w