Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Rail surface
Running surface of the rail
Running surface of the track
Running surface of the track in plan
Running table of the rail
Tread of rail

Vertaling van "running surface the track " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
rail surface | running surface of the track | tread of rail

loopvlak van het spoor | rijdspiegel


running surface of the track in plan

loopvlak van het spoor | rijdspiegel


rail surface | running surface of the rail | running table of the rail | tread of rail

loopvlak van de spoorstaaf | rijdspiegel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37.2. Type of material in contact with the surface: rubber tracks/steel tracks/rubber pads on the track shoes (4)

37.2. Soort materiaal dat contact maakt met het oppervlak: rubberen rupsband/stalen rupsband/rubberen pads op het loopwerk (4)


On 1 668 mm nominal track gauge network are allowed platforms with the height of 685 mm or 900 mm above the rail running surface.

Op een netwerk met een nominale spoorwijdte van 1 668 mm zijn perrons met een hoogte van 685 mm of 900 mm boven het loopvlak van de spoorstaaf toegestaan.


The dynamic behaviour of a vehicle has a strong influence on safety against derailment, running safety and track loading.

Het dynamische gedrag van een voertuig heeft een grote invloed op de ontsporingsveiligheid, de loopveiligheid en de spoorbelasting.


The requirement is applicable to units prepared to run on different track gauges, by means of a physical change of wheelset.

Deze eis is van toepassing op eenheden die op verschillende spoorwijdten kunnen rijden door een fysieke omstelling van wielstel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The tensile strength of the material in the wheel, the hardness of the running surface, the fracture toughness (only for tread-braked wheels), resistance to impact, the material characteristics and the material cleanliness shall be verified.

De treksterkte van het materiaal in het wiel, de hardheid van het loopvlak, de breuktaaiheid (alleen voor op het loopvlak remmende wielen), de schokbestendigheid, de eigenschappen van het materiaal en de mate van zuiverheid van het materiaal moeten worden gecontroleerd.


The tolerances perpendicular to the running surface with reference to the nominal relative positioning between track and platform are -30 mm/+ 0 mm

De toleranties loodrecht op de rijspiegel met betrekking tot de nominale relatieve plaatsing tussen spoor en perron zijn - 30/+0 mm.


The tolerances perpendicular to the running surface with reference to the nominal relative positioning between track and platform are -30 mm/+ 0 mm

De toleranties loodrecht op de rijspiegel met betrekking tot de nominale relatieve plaatsing tussen spoor en perron zijn - 30/+0 mm.


Minimum value of fixed nose protection for common crossings, measured 14 mm below the running surface, and on the theoretical reference line, at an appropriate distance back from the actual point (RP) of the nose as indicated in the diagram below: 1 392 mm in service.

Minimumwaarde voor de bescherming van vaste puntstukvoorkanten van gewone kruisingen gemeten op 14 mm onder het loopvlak op de theoretische referentielijn en op een geëigende afstand achter het referentiepunt (RP) als te zien in de onderstaande tekening: 1 392 mm in bedrijf


Effect of cant shall be compensated outside of the curve for the part exceeding 25 mm by a platform edge overhanging above the recess required to the quasi static inclination of the structure gauge perpendicularly to the running surface.

Het verkantingseffect moet buiten de boog voor het gedeelte groter dan 25 mm gecompenseerd worden met een overstekende perronrand boven de uitsparing benodigd voor de quasi-statische neiging van het infrastructuurprofiel haaks op de rijspiegel.


Minimum value of fixed nose protection for common crossings, measured 14 mm below the running surface, and on the theoretical reference line, at an appropriate distance back from the actual point (RP) of the nose as indicated in the diagram below: 1 392 mm in service.

Minimumwaarde voor de bescherming van vaste puntstukvoorkanten van gewone kruisingen gemeten op 14 mm onder het loopvlak op de theoretische referentielijn en op een geëigende afstand achter het referentiepunt (RP) als te zien in de onderstaande tekening: 1 392 mm in bedrijf




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'running surface the track' ->

Date index: 2023-01-04
w