Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced Level
After-school agricultural training
Agricultural continuation school
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Commercial school
Diploma
Education counsellor
Educational counsellor
Educational curriculum
European baccalaureate
General Certificate of Secondary Education
Professional education
School and training certificates
School counsellor
School curriculum
School subjects
Schooling young horse
Secondary school teacher training course
Secondary school teacher's certificate
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Technical school
Train young horse
Training adviser
Training course for secondary school teachers
Training curriculum
Training programmes
Training young horse
University degree
Vocational education
Vocational school
Vocational training
Young horses training

Traduction de «school and training certificates » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

opleiding van onderwijsgevenden voor het voortgezet onderwijs


after-school agricultural training | agricultural continuation school

naschoolse opleiding van landbouwers




teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]


schooling young horse | training young horse | train young horse | young horses training

training van jonge paarden


education counsellor | training adviser | educational counsellor | school counsellor

interne leerlingbegeleidster | leerlingenbegeleider | leerlingbegeleider | leerlingbegeleidster
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Intervention measures can focus on the whole school or training institution or can address individual pupils who are at risk of discontinuing their education or training.

Interventiemaatregelen kunnen hetzij voor de hele school of opleidingsinstelling zijn bestemd, hetzij voor individuele leerlingen die onderwijs of opleiding voortijdig dreigen af te breken.


Apprenticeships are defined as "dual" initial vocational education and training (IVET) that combine and alternate company-based training (periods of practical work experience at a workplace) with school-based education (periods of theoretical/practical education followed in a school or training centre), and whose successful completion leads to a nationally-recognised IVET certification.

Het leerlingstelsel wordt omschreven als "duaal" initieel beroepsonderwijs (en beroepsopleiding), dat een opleiding in een bedrijf (perioden van praktische werkervaring op een werkplek) combineert en afwisselt met schoolonderwijs (perioden van theoretisch/praktisch onderwijs in een school of opleidingscentrum) en waarvan de succesvolle afloop leidt naar een nationaal erkende certificatie (beroepsonderwijs en -opleiding).


At the level of the school or training institution strategies against early school leaving are embedded in an overall school development policy.

Op het niveau van de school of opleidingsinstelling maken strategieën ter bestrijding van schooluitval deel uit van een algemeen schoolontwikkelingsbeleid.


7. With regard to licences, the general system for the recognition of professional qualifications established by Directive 2005/36/EC shall continue to apply to the recognition of the professional qualifications of drivers who are nationals of a Member State and have obtained their training certificate in a third country.

7. Wat de vergunning betreft, blijft het algemene stelsel voor erkenning van beroepskwalificaties als bepaald bij Richtlijn 2005/36/EG van toepassing op de erkenning van de beroepskwalificaties van machinisten die onderdaan van een lidstaat zijn en hun opleidingsbewijs in een derde land hebben behaald.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. With regard to licences, the general system for the recognition of professional qualifications established by Directive 2005/36/EC shall continue to apply to the recognition of the professional qualifications of drivers who are nationals of a Member State and have obtained their training certificate in a third country.

7. Wat de vergunning betreft, blijft het algemene stelsel voor erkenning van beroepskwalificaties als bepaald bij Richtlijn 2005/36/EG van toepassing op de erkenning van de beroepskwalificaties van machinisten die onderdaan van een lidstaat zijn en hun opleidingsbewijs in een derde land hebben behaald.


Improve the current procedure for the recognition of certificates issued by third countries, by introducing a system of Community-wide recognition of third countries' certificates and providing for specific procedures to monitor compliance by third countries with the maritime training and certification requirements of the International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping (STCW Convention).

De huidige procedure voor de erkenning van door derde landen afgegeven vaarbevoegdheidsbewijzen te verbeteren door de invoering van een systeem van communautaire erkenning van die bewijzen en speciale procedures om te controleren of derde landen zich houden aan de voorschriften inzake opleiding en certificatie van het Verdrag betreffende de normen voor zeevarenden inzake opleiding, diplomering en wachtdienst (het STCW-Verdrag).


* Schools and training centres, all linked to the Internet, should be developed into multipurpose local learning centres accessible to all, using the most appropriate methods to address a wide range of target groups; learning partnerships should be established between schools, training centres, firms and research facilities for their mutual benefit.

* Scholen en scholingscentra, die alle op het Internet dienen te zijn aangesloten, moeten verder worden ontwikkeld tot voor iedereen toegankelijke plaatselijke centra voor de verwerving van veelzijdig inzetbare kennis met gebruikmaking van de meest geschikte methoden om zeer uiteenlopende doelgroepen te kunnen bereiken. Scholen, scholingscentra, bedrijven en onderzoeksinstellingen dienen tot wederzijds voordeel leerpartnerschappen aan te gaan.


II. THEREFORE CALLS ON THE MEMBER STATES, WHILE RESPECTING NATIONAL PRACTICE AND THE RESPONSIBILITY OF THEIR RELEVANT AUTHORITIES: 1. to promote increased transparency of vocational training certificates, taking account of elements that could include the following: (a) indication of the body issuing the certificate and its status in law; (b) indication of the identity of the holder of the certificate; (c) indication of the purpose, duration and content of the vocational training courses followed and a description, as precise as possible, of the vocational qualifications obtained; (d) indication of the final results of the vocational ...[+++]

II. VERZOEKT DERHALVE DE LID-STATEN OM, MET INACHTNEMING VAN DE NATIONALE PRAKTIJKEN EN VAN DE VERANTWOORDELIJKHEDEN VAN DE BEVOEGDE AUTORITEITEN : 1. een grotere doorzichtigheid van de beroepsopleidingscertificaten te bevorderen door criteria toe te passen die met name het volgende kunnen omvatten : a) vermelding van de instantie die het certificaat afgeeft en van de rechtspositie daarvan ; b) vermelding van de identiteit van de houder van het certificaat ; c) vermelding van het doel, de duur en de inhoud van de gevolgde beroepsopleiding en een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de verworven beroepskwalificatie ; d) vermelding ...[+++]


to adapt Directive 94/58/EC to the protocol to the 1978 International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers (STCW Convention) and to the STCW code, adopted by the IMO (International Maritime Organisation) Conference in 1995 The STCW Protocol and Code i.a. contain revised provisions on the issue of certificates, non-discrimination in near coastal voyages, quality standards for training programmes and institutes, medical standards, the responsibility of shipping companies for manning their sh ...[+++]

-aanpassing van Richtlijn 94/58/EG aan het protocol bij het Internationaal Verdrag betreffende de Normen voor Zeevarenden inzake Opleiding, Diplomering en Wachtdienst (STCW-Verdrag) en aan de STCW-code aangenomen op de IMO-Conferentie (International Maritime Organisation) van 1995. Het STCW-protocol en de STCW-code bevatten o.a. bepalingen over de afgifte van bewijzen van beroepsbekwaamheid, non-discriminatie bij reizen langs de kust, kwaliteitsnormen voor opleidingsprogramma's en -instellingen, medische normen, de verantwoordelijkheid van de maatschappijen om hun schepen met naar behoren gediplomeerd personeel te bemannen, minimumrustperioden voor personeel dat wachtdienst doet, havenstaatcontrole en vereisten inzake de opleidi ...[+++]


schools and training centres, all linked to the Internet, should be developed into multi-purpose local learning centres accessible to all, using the most appropriate methods to address a wide range of target groups; learning partnerships should be established between schools, training centres, firms and research facilities for their mutual benefit;

- scholen en opleidingscentra, alle aangesloten op Internet, moeten worden uit-gebouwd tot veelzijdige lokale leercentra die openstaan voor iedereen, en die gebruik maken van de meest aangewezen methoden om een breed scala doelgroepen te bereiken; scholen, opleidingscentra, bedrijven en onderzoeksinstellingen moeten, tot wederzijds voordeel, leerpartnerschappen aangaan;


w