Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
Attendance at school
Child psychology
Class attendance
Country farm institute
Demonstration school
Dermatitis F54 and L23-L25
Educational psychology
Experimental school
Farm school
Gastric ulcer F54 and K25.-
Industrial psychology
Laboratory school
Labour psychology
Legal conditions for practicing health psychology
Mucous colitis F54 and K58.-
Observation school
Occupational psychology
Practice school
Prison psychology
Professional practice conditions in health-psychology
Psychological aspects
Psychology
Psychology of work
Psychophysiology
School absence
School attendance
School psychology
Social psychology
Truancy
Ulcerative colitis F54 and K51.-
Urticaria F54 and L50.-
Work psychology

Vertaling van "school psychology " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educational psychology | school psychology

psychologie voor scholieren | schoolpsychologie


psychology [ child psychology | educational psychology | prison psychology | psychophysiology | social psychology | Psychological aspects(ECLAS) ]

psychologie [ gevangenispsychologie | kinderpsychologie | ontwikkelingspsychologie | psychofysiologie | sociale psychologie ]


occupational psychology [ industrial psychology | psychology of work | work psychology ]

arbeidspsychologie


legal conditions for practicing health psychology | professional practice conditions in health-psychology | conditions for professional practice of health psychology | conditions for professional practice of health psychology

voorwaarden voor professionele beoefening van gezondheidspsychologie | voorwaarden voor professionele uitoefening van gezondheidspsychologie


psychological appraisal in working with other health care professionals | psychological measures in collaborating with other health care professional | psychological measures in working with other health care professionals | psychological measures in working with other health care professionals

psychologische maatregelen tijdens de samenwerking met andere gezondheidswerkers | psychologische maatregelen tijdens de samenwerking met andere medische professionals


labour psychology | occupational psychology | psychology of work

bedrijfspsychologie | psychologie van arbeid en organisatie


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


Definition: This category should be used to record the presence of psychological or behavioural influences thought to have played a major part in the etiology of physical disorders which can be classified to other chapters. Any resulting mental disturbances are usually mild, and often prolonged (such as worry, emotional conflict, apprehension) and do not of themselves justify the use of any of the categories in this chapter. | Psychological factors affecting physical conditions Examples of the use of this category are:asthma F54 and J ...[+++]

Omschrijving: Deze categorie dient te worden gebruikt om de aanwezigheid te registreren van psychische of gedragsgebonden invloeden waarvan wordt aangenomen dat ze een belangrijke rol spelen in de etiologie van lichamelijke stoornissen die in andere hoofdstukken geclassificeerd zijn. De resulterende psychische stoornissen zijn doorgaans licht en dikwijls langdurig (zoals bezorgdheid, emotioneel conflict, ongerustheid etc.) en rechtvaardigen op zichzelf niet het gebruik van een van de stoornissen in dit hoofdstuk. | Neventerm: | psychische factoren die lichaamsfuncties beïnvloeden


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

experimentele school


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

a)middelbare landbouwschool | hogere landbouwschool
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
systematic support frameworks for learners at risk of early school leaving, including mentoring, counselling and psychological support, as well as the possibility of additional support for learners whose native language(s) is/are not the language(s) of instruction.

systematische ondersteuningskaders voor leerlingen die het risico lopen de school voortijdig te verlaten, waaronder mentorprogramma's, begeleiding en psychologische ondersteuning, evenals de mogelijkheid van extra ondersteuning voor leerlingen wier moedert(a)al(en) niet de ta(a)l(en) is/zijn waarin het onderwijs wordt gegeven.


whereas violence against children takes many forms, including psychological, physical, sexual, emotional and verbal abuse, neglect and deprivation, and occurs in many settings, including the home, the school, the health care and justice systems, the workplace, communities and online.

overwegende dat geweld tegen kinderen vele vormen aanneemt, zoals psychologisch, fysiek, seksueel, emotioneel en verbaal misbruik, verwaarlozing en ontbering, en dat dit geweld in vele verschillende contexten plaatsvindt, zoals thuis, op school, in de gezondheidszorg en de rechtspraak, op het werk, in gemeenschappen en op internet.


Raise parents’ awareness of the benefits of participation in ECEC programmes for their children and themselves; Use ECEC as an early-warning system to identify family or school-related physical or psychological problems, special needs or abuse.

Ouders beter voorlichten over de voordelen die deelneming aan OOJK-programma’s oplevert voor hun kinderen en voor henzelf. Gebruikmaken van OOJK als systeem voor vroegtijdige waarschuwing om te attenderen op gezins- of schoolgerelateerde fysieke of psychologische problemen, speciale behoeften of misbruik.


Raise parents’ awareness of the benefits of participation in ECEC programmes for their children and themselves; Use ECEC as an early-warning system to identify family or school-related physical or psychological problems, special needs or abuse.

Ouders beter voorlichten over de voordelen die deelneming aan OOJK-programma’s oplevert voor hun kinderen en voor henzelf. Gebruikmaken van OOJK als systeem voor vroegtijdige waarschuwing om te attenderen op gezins- of schoolgerelateerde fysieke of psychologische problemen, speciale behoeften of misbruik.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EDPS is aware that providing contact information (e.g. telephone numbers, address of the victim as well as of other places usually frequented, like workplace or children's school) may actually endanger the physical and psychological well-being of the victim, as well as affect his/her right to privacy and to protection of personal data.

Het is de EDPS bekend dat de verstrekking van contactgegevens (bv. telefoonnummers, adres van het slachtoffer en van andere regelmatig bezochte plaatsen, zoals het werk of de school van de kinderen) in feite een bedreiging kan zijn voor het lichamelijke en psychologische welzijn van het slachtoffer, en zijn of haar recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer en persoonsgegevens kan aantasten.


Welcomes the Commission proposal to promote sport and physical exercise as major factors regarding education standards, so as to make schools more attractive and improve academic standards; supports the Commission's recommendations to the Member States to develop strategies at national level which, under their educational programmes, would seek to increase and enhance children's and schoolchildren's physical activity from a very early age; emphasises the importance of funding physical activity in schools, which is fundamental to the psychological and physi ...[+++]

is verheugd over het voorstel van de Commissie om sport en lichamelijke opvoeding als een essentieel onderdeel van kwaliteitsonderwijs te bevorderen, teneinde scholen aantrekkelijker te maken en het academisch niveau te verhogen; steunt de aanbeveling van de Commissie aan de lidstaten om strategieën op nationaal niveau te ontwikkelen die er in het kader van onderwijsprogramma's op zijn gericht de lichaamsbeweging van kinderen en schoolkinderen vanaf zeer jonge leeftijd te verhogen en te versterken; benadrukt het belang van de financiering van lichaamsbeweging op scholen, aangezien lichaamsbeweg ...[+++]


14. Calls on the Member States in addition to include within their educational policies the provision of special counselling and psychological support for children encountering problems of social integration, the availability of medical care in each school and the appointment of social workers, sociologists/criminologists, child psychologists and experts in issues relating to juvenile delinquency, each serving a small number of educational institutions, close checks on alcohol and drug consumption among pupils, measures to combat all ...[+++]

14. verzoekt de lidstaten bovendien om in hun onderwijsbeleid te voorzien in specifieke psychologische steun- en adviesverlening aan kinderen met socialiseringsproblemen, de mogelijkheid om in elke onderwijsinstelling medische zorg te verlenen, de aanstelling van een maatschappelijk werker die wordt toegewezen aan een beperkt aantal onderwijsinstellingen, een socioloogcriminoloog, een kinderpsychiater en deskundigen op het gebied van kinderdelinquentie, strenge controles op het gebruik van alcohol en drugs door leerlingen, de bestrijding van alle soorten discriminatie jegens medescholieren en school ...[+++]


14. Calls on the Member States in addition to include within their educational policies the provision of special counselling and psychological support for children encountering problems of social integration, the availability of medical care in each school and the appointment of social workers, sociologists/criminologists, child psychologists and experts in issues relating to juvenile delinquency, each serving a small number of educational institutions, close checks on alcohol and drug consumption among pupils, measures to combat all ...[+++]

14. verzoekt de lidstaten bovendien om in hun onderwijsbeleid te voorzien in specifieke psychologische steun- en adviesverlening aan kinderen met socialiseringsproblemen, de mogelijkheid om in elke onderwijsinstelling medische zorg te verlenen, de aanstelling van een maatschappelijk werker die wordt toegewezen aan een beperkt aantal onderwijsinstellingen, een socioloogcriminoloog, een kinderpsychiater en deskundigen op het gebied van kinderdelinquentie, strenge controles op het gebruik van alcohol en drugs door leerlingen, de bestrijding van alle soorten discriminatie jegens medescholieren en school ...[+++]


15. Calls on the Member States in addition to include within their educational policies the provision of special counselling and psychological support for children encountering problems of social integration, the availability of medical care in each school and the appointment of social workers, sociologists/criminologists, child psychologists and experts in issues relating to juvenile delinquency, each serving a small number of educational institutions, close checks on alcohol and drugs consumption among pupils, measures to combat all ...[+++]

15. verzoekt de lidstaten bovendien om in hun onderwijsbeleid te voorzien in specifieke psychologische steun- en adviesverlening aan kinderen met socialiseringsproblemen, de mogelijkheid om in elke onderwijsinstelling medische zorg te verlenen, de aanstelling van een maatschappelijk werker die wordt toegewezen aan een beperkt aantal onderwijsinstellingen, een socioloogcriminoloog, een kinderpsychiater en deskundigen op het gebied van kinderdelinquentie, strenge controles op het gebruik van alcohol en drugs door leerlingen, de bestrijding van alle soorten discriminatie jegens medescholieren en school ...[+++]


The activities of certain sects stop children from attending school (there are 5000 children outside the school system in France). Being part of a sect can have serious psychological repercussions for children; for instance, they may form a dichotomous view of the world, lose contact with their family environment and be exposed to dangers to their physical health (no inoculations, under-nourishment, precarious living conditions imposed by the group and the Guru’s recommendations regarding diet and length of sleep).

De activiteiten van sommige sekten hebben tot gevolg dat kinderen van school wegblijven (in Frankrijk worden 5.000 kinderen weggehouden van school), en het lidmaatschap van een sekte kan voor een kind ernstige psychische gevolgen hebben, zoals een strikt dualistische kijk op de wereld of een breuk met de familie, en het kan ook risico's voor de fysieke of psychische gezondheid met zich meebrengen (weigering van inentingen, ondervoeding, gemarginaliseerde positie ten gevolge van het verblijf in de groep en aanbevelingen van de goeroe betreffende dieet en het aantal uren slaap per etmaal).


w