Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
First stage of tertiary education
Lower secondary education
Second stage of basic education
Second stage of tertiary education

Vertaling van "second stage tertiary education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
second stage of tertiary education

post-universitair onderwijs


first stage of tertiary education

niet-universitair hoger onderwijs


lower secondary education | second stage of basic education

eerste graad van het secundair onderwijs | voortgezet onderwijs onderbouw
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 ...[+++]

De International Standard Classification of Education (ISCED 1997) maakt gebruik van de volgende niveaus: niveau 0 - het kleuteronderwijs; niveau 1 - lager onderwijs of eerste fase van het basisonderwijs; niveau 2 - lager middelbaar onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs; niveau 3 - (hoger) middelbaar onderwijs; niveau 4 - postsecundair niet-tertiair onderwijs; niveau 5 - eerste fase van het tertiair onderwijs; niveau 6 - tweede fase van het tertiair onderwijs.


(G) Whereas 59% of workers finished lower secondary or second stage of basic education and further 30,49% finished upper secondary education;

(G) overwegende dat 59% van de werknemers lager secundair onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs heeft gevolgd en nog eens 30,49% hoger secundair onderwijs heeft afgerond;


40. Reminds Member States to introduce the learning of the ‘mother tongue plus two’ languages at an early stage in life and in early childhood education; points out that for people without a second language mobility will not become a reality; draws attention to the importance of learning the languages of neighbouring countries;

40. herinnert de lidstaten eraan om in een vroeg levensstadium en in het voorschoolse onderwijs het beginsel „moedertaal plus twee andere talen” in te voeren; wijst erop dat mobiliteit niet bereikbaar zal zijn voor mensen die geen tweede taal beheersen; wijst op het belang van het leren van de talen van buurlanden;


40. Reminds Member States to introduce the learning of the ‘mother tongue plus two’ languages at an early stage in life and in early childhood education; points out that for people without a second language mobility will not become a reality; draws attention to the importance of learning the languages of neighbouring countries;

40. herinnert de lidstaten eraan om in een vroeg levensstadium en in het voorschoolse onderwijs het beginsel "moedertaal plus twee andere talen" in te voeren; wijst erop dat mobiliteit niet bereikbaar zal zijn voor mensen die geen tweede taal beheersen; wijst op het belang van het leren van de talen van buurlanden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Reminds Member States to introduce the learning of the ‘mother tongue plus two’ languages at an early stage in life and in early childhood education; points out that for people without a second language mobility will not become a reality; draws attention to the importance of learning the languages of neighbouring countries;

40. herinnert de lidstaten eraan om in een vroeg levensstadium en in het voorschoolse onderwijs het beginsel „moedertaal plus twee andere talen” in te voeren; wijst erop dat mobiliteit niet bereikbaar zal zijn voor mensen die geen tweede taal beheersen; wijst op het belang van het leren van de talen van buurlanden;


within countries it can help if different reforms (e.g. labour and pension reforms) are pursued together in a comprehensive approach taking into account all the various elements of the welfare system. Similarly it is important to consider the different levels of the public administration responsible for their implementation; social benefit schemes and tax-benefit systems should support the active inclusion and the life-long learning of those receiving transfer incomes with incentives to make work pay; social inclusion and the capacity to respond to change should be supported by policies that improve human capital formation throughout ...[+++]

sociale insluiting en het vermogen om op verandering in te spelen moeten worden ondersteund door beleid dat de vorming van menselijk kapitaal gedurende de gehele levenscyclus verbetert; de complementariteit van sociale uitgaven en de uitgaven voor menselijk kapitaal is van groot belang om te zorgen voor hoge arbeidsparticipatie, sociale insluiting, versterking van het concurrentievermogen van de EU en beheersing van de sociale uitgaven; onderwijs in alle fasen speelt een belangrijke rol in de strategie ter versterking van investeringen in menselijk kapitaal en tertiair onderwijs ...[+++]


5. Shares the Commission's view that in the initial phase this indicator should be used to assess education and training systems in terms of first and second language proficiency standards and that knowledge of the five most widely taught languages within the Union (English, French, German, Spanish and Italian) should be tested; calls on the Commission and Council, however, to proceed to the next stage as soon as possible by takin ...[+++]

5. deelt het standpunt van de Commissie dat deze indicator in de beginfase kan worden gebruikt om de kennis van de vijf meest onderwezen talen binnen de Unie (Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans) in de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels te beoordelen; roept de Commissie en de Raad echter op zo snel mogelijk tot de volgende fase over te gaan, te weten het nemen van de nodige maatregelen om deze tests in meer officiële talen van de Europese Unie te houden, zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor het onderwijs en de ontwikkeling van andere talen die niet door deze indicator worden getest;


(2) In a second stage identify - including at local and regional level - existing knowledge in further priority areas of interest to the youth field such as autonomy, non-formal learning, the fight against discrimination, education training, employment, entrepreneurship, creativity, transition from education to employment, social inclusion and health, and implement measures to supplement, update and facilitate access to it;

(2) Als tweede stap: inventarisatie, ook op lokaal en regionaal niveau, van bestaande kennis op andere voor het jeugdbeleid relevante prioritaire terreinen zoals autonomie, niet-formeel leren, bestrijding van discriminatie, onderwijs en opleiding, werkgelegenheid, ondernemerschap, creativiteit, overgang van onderwijs naar werk, sociale insluiting en gezondheid, en uitvoering van maatregelen ter aanvulling en actualisering van en vereenvoudiging van de toegang tot deze kennis;


ANNEX List of reports submitted to the European Council by the Commission - Exchange rate relations between participating and non-participating countries in stage three of EMU - Report on small and medium-sized enterprises (a dynamic source of employment, growth and competitiveness in the EU) - Report on progress on Trans-European Networks - Report on the application of the principles of subsidiarity and proportionality and on simplification and codification - Progress report on the pre-accession strategy with the associated countries of Central and Eastern Europe - Study on alternative strategies for the development of relations in the ...[+++]

BIJLAGE LIJST VAN DE DOOR DE COMMISSIE AAN DE EUROPESE RAAD VOORGELEGDE VERSLAGEN - Wisselkoersbetrekkingen tussen deelnemende en niet-deelnemende landen in de derde fase van de EMU. - Het midden- en kleinbedrijf : een dynamische bron van werkgelegenheid, groei en concurrentievermogen in de Europese Unie. - Verslag over de voortgang van de transeuropese netwerken. - Verslag over de toepassing van de beginselen van subsidiariteit en proportionaliteit, over vereenvoudiging en codificatie. - Voortgangsrapport over de strategie ter voorbereiding van toetreding van de geassocieerde landen in Midden- en Oost-Europa. - Studie inzake mogelijke strategieën voor de ontwikkeling van de betrekkingen op landbouwgebied tussen de Europese Unie en de geass ...[+++]


The European Commission has decided to send the Federal Republic of Germany a reasoned opinion, the second stage of formal infringement procedures under Article 169 of the EC Treaty, for failure to implement properly the Directive setting up a general system of recognition of diplomas awarded on completion of professional education and training lasting at least three years following the equivalent of baccalauréat/A-levels (89/48/EE ...[+++]

Een besluit om aan de Bondsrepubliek Duitsland een met redenen omkleed advies toe te zenden, de tweede fase van formele inbreukprocedures ingevolge artikel 169 van het EG-Verdrag, is door de Europese Commissie genomen wegens ingebrekeblijving de richtlijn waarbij een algemeen stelsel van erkenning van diploma's na afsluiting van een beroepsopleiding van ten minste drie jaar in aansluiting op het middelbaar onderwijs/A-niveau (89/48/EEG) naar behoren ten uitvoer te leggen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'second stage tertiary education' ->

Date index: 2021-01-06
w