Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse supplier's information on a vehicle part
Analyse supplier's information on vehicle parts
Coordinate an order from various suppliers
Coordinate orders from various suppliers
Coordination of orders from various suppliers
Investigate supplier's information on vehicle parts
London Club.
London Suppliers Club
Maintain relationship with suppliers
Manage relationship with suppliers
NSG
Nuclear Suppliers Conference
Nuclear Suppliers Group
Preserve orders from various suppliers
Preserve relationship with suppliers
Search supplier's information on vehicle parts
Selection of suppliers
Selective bronchography
Selective mutism
Supplier credit
Supplier's credit
Suppliers'choice
Suppliers'selection
Sustain relationship with suppliers

Vertaling van "selection suppliers " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
selection of suppliers | suppliers'choice | suppliers'selection

leveranciersselectie


manage relationship with suppliers | preserve relationship with suppliers | maintain relationship with suppliers | sustain relationship with suppliers

relaties met leveranciers onderhouden


investigate supplier's information on vehicle parts | search supplier's information on vehicle parts | analyse supplier's information on a vehicle part | analyse supplier's information on vehicle parts

informatie van leveranciers over onderdelen van voertuigen analyseren


coordination of orders from various suppliers | preserve orders from various suppliers | coordinate an order from various suppliers | coordinate orders from various suppliers

bestellingen van verschillende leveranciers coördineren


London Club. | London Suppliers Club | Nuclear Suppliers Conference | Nuclear Suppliers Group | NSG [Abbr.]

Club van Londen | Club van nucleaire leveranciers


A form of cerebral palsy with characteristics of congenital pseudobulbar (suprabulbar) paresis manifesting as selective weakness of the lips, tongue and soft palate, dysphagia, dysphonia, drooling and jaw jerking. Mean age at diagnosis is 6 years. Th

congenitale suprabulbaire parese


Definition: Characterized by a marked, emotionally determined selectivity in speaking, such that the child demonstrates a language competence in some situations but fails to speak in other (definable) situations. The disorder is usually associated with marked personality features involving social anxiety, withdrawal, sensitivity, or resistance. | Selective mutism

Omschrijving: Dit wordt gekenmerkt door een duidelijke, emotioneel bepaalde, selectiviteit in het spreken, zodanig dat het kind in sommige situaties taalbeheersing aan de dag legt, maar in andere (goed omschrijfbare) situaties niet spreekt. De stoornis gaat doorgaans samen met uitgesproken persoonlijkheidskenmerken waaronder sociale angst, teruggetrokkenheid, gevoeligheid of verzet. | Neventerm: | selectief mutisme


supplier credit | supplier's credit

leverancierskrediet




Assessment to determine leisure or play needs. Supports the selection of appropriate leisure activity or play with the aim of stimulating a change in mental outlook from negative to positive. These activities are supported in order to encourage motiv

beoordelen van behoefte aan afleidingstherapie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Recalls that the Court of Auditors' opinion on the legality and regularity of the Centre’s transactions for the year 2011 was qualified because the Centre did not respect the maximum amount of a framework contract from 2009, according to which the Centre could sign specific contracts with selected suppliers up to a maximum amount of EUR 9 000 000; notes, however, that by the end of 2011, payments of EUR 12 200 000 had been made;

1. herinnert eraan dat de Rekenkamer een oordeel met beperking heeft afgegeven over de wettigheid en regelmatigheid van de verrichtingen van het Centrum voor het jaar 2011, omdat het Centrum zich niet hield aan het maximumbedrag van een kadercontract uit 2009 volgens welke het Centrum specifieke contracten kon sluiten met geselecteerde leveranciers tot een maximumbedrag van 9 miljoen EUR; constateert echter dat tegen eind 2011 betalingen ten belope van 12,2 miljoen EUR waren gedaan;


1. Recalls that the Court of Auditors' opinion on the legality and regularity of the Centre’s transactions for the year 2011 was qualified because the Centre did not respect the maximum amount of a framework contract from 2009, according to which the Centre could sign specific contracts with selected suppliers up to a maximum amount of EUR 9 000 000; notes, however, that by the end of 2011, payments of EUR 12 200 000 had been made;

1. herinnert eraan dat de Rekenkamer een oordeel met beperking heeft afgegeven over de wettigheid en regelmatigheid van de verrichtingen van het Centrum voor het jaar 2011, omdat het Centrum zich niet hield aan het maximumbedrag van een kadercontract uit 2009 volgens welke het Centrum specifieke contracten kon sluiten met geselecteerde leveranciers tot een maximumbedrag van 9 miljoen EUR; constateert echter dat tegen eind 2011 betalingen ten belope van 12,2 miljoen EUR waren gedaan;


3. The tendering authority shall anticipate the end of the authorisation period and shall ensure that any supplier selected after a new invitation to tender is authorised to start its operations the day following the last day of the period of authorisation of the previously selected supplier(s).

3. De aanbestedende autoriteit anticipeert op het einde van de vergunningsperiode en zorgt ervoor dat dienstverleners die na een nieuwe uitnodiging tot inschrijving zijn geselecteerd, hun activiteiten mogen starten op de dag na de laatste dag van de vergunningsperiode van de vorige geselecteerde dienstverlener(s).


Certain conflict of interest risks are embedded in the selected Agencies’ structure (e.g. the same organisation is both a management representative and a supplier of services) and in the dependence on the research performed by the industry.

Soms is het risico van belangenconflicten inherent aan de structuur van de geselecteerde agentschappen (dezelfde organisatie is bijvoorbeeld zowel een beheersvertegenwoordiging als een dienstverlener) en aan de afhankelijkheid van door het bedrijfsleven verricht onderzoek.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
introduction of robust and fair competition in the programme allowing to attain value for money, improve efficiency, decrease dependencies, and foremost to control costs and mitigate risks; open access and fair competition throughout the industrial supply chain, offering a chance to balanced participation of industry at all levels, including in particular SME, across the Member States; recognition of the existence of a limited number of main suppliers in the space sector and need to avoid possible abuse of dominance or long-term dependency on single suppliers; tendering on the basis of the provision of transparent and timely informat ...[+++]

in het programma wordt voor stevige en eerlijke concurrentie gezorgd om de beste kosten-batenverhouding te waarborgen, de efficiency te verbeteren, de afhankelijkheid te verminderen en bovenal de kosten in de hand te houden en de risico's te verminderen; een open toegang en eerlijke concurrentie voor de bevoorradingsketen, hetgeen een evenwichtige deelname mogelijk maakt van het bedrijfsleven op alle niveaus, waaronder met name het mkb, in alle lidstaten; aangezien er in de ruimtesector slechts een beperkt aantal grote leveranciers bestaat, moet elk mogelijk misbruik van dominantie of langetermijnafhankelijkheid van individuele leveranciers worden voorkomen; de inschrijvingsprocedures worden gebaseerd op transparante en tijdige informati ...[+++]


(25) Productivity, responsiveness and flexibility in the establishment and operation of pan-European eGovernment services and the underlying telematic networks can best be achieved by embracing a market-oriented approach and thus selecting suppliers on a competitive basis in a multi-vendor environment, while ensuring, whenever appropriate, the operational and financial sustainability of measures.

(25) Productiviteit, ontvankelijkheid en flexibiliteit bij de totstandbrenging en de werking van pan-Europese e-overheidsdiensten en de onderliggende telematicanetwerken kunnen het best worden bereikt door te kiezen voor een marktgerichte aanpak waarbij de leveranciers worden geselecteerd op basis van concurrentie in een omgeving met verscheidene aanbieders, terwijl, waar passend, de operationele en financiële duurzaamheid van de maatregelen wordt gegarandeerd.


(22) Productivity, responsiveness and flexibility in the establishment and operation of pan-European eGovernment services and the underlying telematic networks can best be achieved by embracing a market-oriented approach and thus selecting suppliers on a competitive basis in a multi-vendor environment, while ensuring, where appropriate, the operational and financial sustainability ofmeasures.

(22) Productiviteit, responsiviteit en flexibiliteit bij de totstandbrenging en de werking van pan-Europese e-overheidsdiensten en de onderliggende telematicanetwerken kunnen het best worden bereikt door te kiezen voor een marktgerichte aanpak waarbij de leveranciers worden geselecteerd op basis van concurrentie in een multi-vendoromgeving terwijl, waar nodig, de operationele en financiële duurzaamheid van de maatregelen wordt gegarandeerd.


Lastly, considerations other than performance and price play an important role in the selection of suppliers on the export market, namely diplomatic relationships, the funding scheme offered and the possibility for technology transfers.

En tenslotte spelen ook andere overwegingen dan prestatie en prijs een belangrijke rol bij de keuze van leveranciers op de exportmarkt/gunning van buitenlandse orders, namelijk diplomatieke betrekkingen, de geboden financieringsregeling en de mogelijkheid van technologieoverdracht.


· the option of selecting the company offering the most advantageous terms for each call (i.e. the possibility for the customer to choose his long-distance or international operator by using a code or selecting a company by default) must be provided, by all major fixed access suppliers on the market, in the 10 Member States where complete libéralization is scheduled for that date, and in the Member States where transitional periods are planned (Ireland, Luxembourg, Portugal, Spain, Greece) at the end of those periods.

· In de 10 lidstaten waarin de volledige liberalisering op deze datum een feit is, moeten de over een sterke marktpositie beschikkende aanbieders van toegang tot het vaste net hun klanten de mogelijkheid bieden voor elk gesprek de maatschappij met het meest interessante aanbod te kiezen (d.w.z. zelf hun interlokale of nationale carrier te kiezen door middel van een prefixcode of door aanwijzing van een "default carrier"). In de lidstaten waarvoor een overgangsperiode geldt (Ierland, Luxemburg, Portugal, Spanje en Griekenland), gaat deze verplichting pas bij het verstrijken van die termijn in.


· Company preselection (allowing the customer to select his own company by default, on a semi-permanent basis so as to avoid having to dial the company's number each time they call) must be made available in all Member States by all major fixed access suppliers on the market;

· In alle lidstaten moeten de over een sterke marktpositie beschikkende aanbieders van toegang tot het vaste net hun klanten de mogelijkheid van carriervoorkeuze bieden (waarbij de klant op semi-permanente basis zijn eigen "default carrier" kan kiezen zodat hij niet steeds bij ieder gesprek de carriercode hoeft in te toetsen).


w