Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertise the gallery
Advertising a gallery
Boost political crusade
Endorse political campaign
Endorse political crusade
Endorse the gallery
Endorsement in full
Endorsement liability
Endorser's liability
General-interest services
Housekeeper
Land underwriting
Liability in respect of endorsements
Promote political campaign
Promote the gallery
Public-interest services
Real estate approval
Real estate endorsement
Real estate underwriting
Referral to funeral service
Referral to health aide service
Regular endorsement
Service endorsement
Service indication
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest

Traduction de «service endorsement » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
service endorsement | service indication

dienstaanwijzing


endorsement liability | endorser's liability | liability in respect of endorsements

verbintenis uit endossement


boost political crusade | endorse political crusade | endorse political campaign | promote political campaign

politieke campagnes voeren


endorsement in full | regular endorsement

gewoon endossement


Housekeeper (private service)

huishouder in particuliere dienstverlening


endorse the gallery | promote the gallery | advertise the gallery | advertising a gallery

reclame maken voor de galerie | reclame maken voor de kunstgalerij


land underwriting | real estate endorsement | real estate approval | real estate underwriting

underwriting van vastgoed


services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

dienst van algemeen belang [ dienst van algemeen economisch belang ]


Referral to health aide service

verwijzen naar gezondheidszorgdienst


Referral to funeral service

verwijzen naar begrafenisdienst
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In accordance with Implementing Regulation (EU) No 409/2013: the SESAR civil airspace users' group endorsed the proposal on 30 April 2014; the air navigation service providers endorsed the proposal on 30 April 2014; the airport operators endorsed the proposal on 29 April 2014; the Network Manager endorsed the proposal on 25 April 2014; and the European National Meteorological Services endorsed the proposal on 30 April 2014.

Overeenkomstig Uitvoeringsverordening (EU) nr. 409/2013 is het voorstel op 25 april 2014 bekrachtigd door de netwerkbeheerder en op 30 april 2014 door de SESAR-groep „gebruikers van het civiele luchtruim”, de verleners van luchtvaartnavigatiediensten, de luchthavenexploitanten en de Europese nationale meteorologische diensten.


‘licence’ means a certificate, by whatever name it may be known, issued and endorsed in accordance with this Regulation and entitling its lawful holder to provide air traffic control services in accordance with the ratings and endorsements contained therein;

4. „vergunning”: een certificaat, onder welke benaming dan ook, dat overeenkomstig deze verordening is afgegeven en bekrachtigd en dat de rechtmatige houder machtigt luchtverkeersleidingsdiensten te verlenen overeenkomstig de daarop vermelde bevoegdverklaringen en aantekeningen;


the Terminal Control (TCL) endorsement, granted in addition to the Radar or Automatic Dependent Surveillance endorsements, which shall indicate that the holder is competent to provide air traffic control services with the use of any surveillance equipment to aircraft operating in a specified terminal area and/or adjacent sectors.

de aantekening „naderingsluchtverkeersleiding” (Terminal Control, TCL), verleend als aanvulling op de aantekening „radar” of de aantekening „automatisch afhankelijke surveillance”, die aangeeft dat de houder bevoegd is om met behulp van surveillanceapparatuur luchtverkeersleidingsdiensten te verlenen ten behoeve van vliegtuigen die in een bepaald naderingsluchtverkeersleidingsgebied en/of aangrenzende sectoren actief zijn.


– having regard to the Commission services' 'Endorsement of IFRS 8 Operating Segments - Analysis of Potential Effects - Report' of 10 September 2007,

– gezien het verslag van de diensten van de Commissie getiteld "Endorsement of IFRS 8 Operating Segments - Analysis of Potential Effects" van 10 september 2007,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Therefore, Member States will be invited to formally endorse the already developed GPP criteria, after their endorsement by the Commission services and following a final consultation round with the Member States and with stakeholders from industry and civil society, in accordance with the Minimum Standards for Consultation[13].

Daarom worden de lidstaten verzocht de reeds ontwikkelde GPP-criteria na hun goedkeuring door de diensten van de Commissie en na een laatste overlegronde met de lidstaten en belanghebbenden uit de industrie en het maatschappelijk middenveld formeel goed te keuren, overeenkomstig de minimumnormen voor raadpleging[13].


My group has re-tabled a number of amendments, confirming for some the exclusion of health services from the Services Directive and clearly endorsing, for others, the need for specific legislation, while highlighting the fact that a number of regulations already exist, not least Regulation (EC) No 883/2004, on the basis of which mobility and the reimbursement of a number of health services take place.

Mijn fractie heeft een aantal amendementen opnieuw ingediend. In sommige daarvan wordt de uitsluiting van gezondheidsdiensten uit de Dienstenrichtlijn bevestigd. In andere wordt duidelijk ingestemd met de noodzaak van een specifieke wetgeving, waarbij wordt onderstreept dat er reeds een aantal verordeningen bestaat, zoals met name Verordening (EG) nr. 883/2004, op basis waarvan mobiliteit en de vergoeding van een aantal gezondheidsdiensten – voor een deel – worden geregeld.


I endorse this report because I am in favour of true freedom to set up and provide services in the EU. If it is possible to procure goods and services freely in another Member State, there is no justification for preventing the service provider from moving, provided that they comply with a number of principles, principally of a public and social nature, which remain safeguarded in the adopted version.

Ik steun dit verslag, omdat ik een voorstander ben van volledige vrijheid inzake het opzetten en aanbieden van diensten in de EU. Als men vrijelijk goederen en diensten in een andere lidstaat in kan kopen, kun je dienstverleners met goed recht niet verbieden zich elders te vestigen, mits ze zich daarbij aan een aantal regels houden, vooral samenhangend met het publieke domein en sociale kwesties, regels die in de aangenomen versie hun geldigheid behouden.


85. Takes the view that an amendment of Article 16 of the Treaty is not necessary to achieve greater legal certainty and clarity in the area of general interest service provision and in this connection endorses the conclusion of the Nice summit that the area of general interest services should not be closely defined; stresses that in such a dynamic area as general interest services, over-regulation would result in robbing operators of opportunities and development possibilities which would primarily benefit citizens and taxpayers;

85. is van mening dat een wijziging van artikel 16 van het Verdrag niet nodig is om meer rechtszekerheid en meer juridische duidelijkheid op het gebied van diensten van algemeen belang te creëren, en onderschrijft in dit verband het besluit van de Top van Nice om de sector van diensten van algemeen economisch belang niet onwrikbaar af te bakenen; onderstreept dat op een zo dynamisch terrein als diensten van algemeen belang overregulering de actoren uiteindelijk zou beroven van kansen en ontwikkelingsmogelijkheden die voornamelijk ten goede komen aan de burgers en belastingbetalers;


4. Endorses the Commission’s view that the decision to establish or maintain a service of general interest is a fundamental responsibility of public authorities at local, regional, national and Community level, pursuant to Article 16 of the EC Treaty, and calls on it not to enact or maintain legislative or regulatory instruments which run counter to this view (concessions, State aids). Asks that the Commission emphasises to the Member States that cost must not be the over-riding criterion when considering tenders for a service of general interest. Service ...[+++]

4. stemt in met het standpunt van de Commissie dat het besluit om een dienst van algemeen belang in te stellen of te handhaven een fundamentele verantwoordelijkheid is van de overheidsinstanties op plaatselijk, regionaal, nationaal en communautair niveau, overeenkomstig het bepaalde in artikel 16 van het EG-Verdrag, en verzoekt de Commissie geen wetgevende of regelgevende instrumenten uit te vaardigen of te handhaven die met dit standpunt in tegenspraak zijn (concessies, staatssteun); verzoekt de Commissie de lidstaten er met klem op te wijzen dat de kosten niet het doorslaggevende criterium mogen zijn wanneer aanbestedingen voor een dienst van algemeen belang worden overwogen; diensten van algemeen belang mogen niet worden beperkt tot "m ...[+++]


4. Notwithstanding Article 5(6), a Member State may, if circumstances require, allow a seafarer to serve in a capacity other than radio officer or radio operator, except as provided by the Radio Regulations, for a period not exceeding three months on board a ship flying its flag, while holding an appropriate and valid certificate issued and endorsed as required by a third country, but not yet endorsed for recognition by the Member State concerned so as to render it appropriate for service on board a ship flying its flag.

4. Onverminderd de bepalingen van artikel 5, lid 6, mag een lidstaat, indien de omstandigheden dit vereisen, een zeevarende toestaan om dienst te doen in een hoedanigheid niet zijnde die van radio-officier of radio-operator (tenzij het radioreglement hierin voorziet), gedurende een periode van ten hoogste drie maanden aan boord van een schip dat onder zijn vlag vaart, indien hij in het bezit is van een passend en geldig vaarbevoegdheidsbewijs, voorzien van een officiële verklaring, afgegeven onder de voorschriften van een derde land, ...[+++]


w