Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Complete service record book
Country road
Cycle track
Ensure rail tracks remain clear
Enteral tube tracking system
Farm road
Farm track
Forest road
Keep railway tracks clear
Keep track of service record book
Local road
Maintain clear railway tracks
Maintain service record book
Monitor airport service performance
Monitor the performance of airport services
Mule track
Record activities in service record book
Remove debris from rail tracks
Rural road
Rural road system
Rural service track
Sample and hold
Sample-and-hold service
Service line
Service track
Track and hold unit
Track and store unit
Track the performance of airport services

Traduction de «service track » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


S/H | sample and hold | sample/hold | sample-and-hold service | track and hold unit | track and store unit

monsternemen en vasthouden


service line | service track

ander spoor dan hoofdspoor | zijspoor


complete service record book | keep track of service record book | maintain service record book | record activities in service record book

schippersdienstboekjes bijhouden


assess the day-to-day quality of services delivered by an air transport operator | track the performance of airport services | monitor airport service performance | monitor the performance of airport services

dienstverlening van luchthavens controleren


keep railway tracks clear | remove debris from rail tracks | ensure rail tracks remain clear | maintain clear railway tracks

zorgen dat sporen vrij blijven


Cubicle curtain track/carrier system

railsysteem of draagsysteem voor scheidingsgordijn




Enteral tube tracking system

volgsysteem voor enterale sonde


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
48. Welcomes the establishment of pension tracking services for the 1st and 2nd pillars in Member States; welcomes also the discussion of – and the Commission’s intention of starting a pilot project on – the establishment of cross-border pension tracking services for the 2nd pillar to make it easier for workers to move between Member States without losing track of their pension rights; emphasises that citizens need high quality information from all pension schemes (pillars 1, 2 and 3) so that they can plan their retirement savings and consider taking up ...[+++]

48. acht de invoering in de lidstaten van pensioentraceerdiensten voor de eerste en tweede pijler een goede zaak; acht het een goede zaak dat wordt nagedacht over de invoering van een grensoverschrijdende traceringsdienst voor de tweede pijler – en dat de Commissie voornemens is om een desbetreffend proefproject te starten – teneinde het zo voor werknemers makkelijker te maken in verschillende lidstaten te werken zonder het overzicht over hun pensioenrechten te verliezen; benadrukt dat burgers degelijke informatie over alle pensioenstelsels (eerste, tweede en derde pijler) nodig hebben om een pensioenspaarplan te kunnen maken en eventu ...[+++]


52. Welcomes the Commission’s intention to promote efficient cross-border pension tracking services; stresses that the development of cross-border pension tracking services – which would make it much easier for citizens working in different Member States during their career to keep track of and to claim all their accumulated pension entitlements – should be promoted as a matter of priority; emphasises that cross-border pension tracking services should be extremely efficient, legally and administratively small-sc ...[+++]

52. is dan ook verheugd over de intentie van de Commissie om efficiënte diensten voor grensoverschrijdende tracering te bevorderen; onderstreept dan ook dat de ontwikkeling van diensten voor grensoverschrijdende tracering als prioriteit bestempeld en bevorderd moet worden, omdat deze diensten het voor burgers die tijdens hun loopbaan in verschillende lidstaten werken, veel makkelijker zullen maken om al hun verworven pensioenrechten te volgen en op te eisen; benadrukt dan ook dat diensten voor grensoverschrijdende tracering buitengewoon efficiënt, in juridisch en administratief opzicht slank en uitermate economisch opgezet moeten worde ...[+++]


35. Calls on the Commission and the Member States to work ambitiously to set up and maintain efficient tracking services, possibly web-based, that enable citizens to track their employment- and non-employment-related pension entitlements and thereby make timely and well-informed decisions on additional, individual (third-pillar) pension savings; calls for coordination at EU level to ensure adequate compatibility of the national tracking services; welcomes the Commission’s pilot project in this field and calls on the Commission to ensure that the pilot p ...[+++]

35. verzoekt de Commissie en de lidstaten ambitieus toe te werken naar de oprichting en instandhouding van efficiënte trackingdiensten, eventueel via internet, die de burgers in staat stellen hun werk- en niet-werkgerelateerde pensioenrechten te volgen en daardoor tijdig en met kennis van zaken een besluit te nemen over een aanvullende individuele pensioenspaarregeling (binnen de derde pijler); dringt aan op coördinatie op EU-niveau om een adequate compatibiliteit van de nationale trackingdiensten te garanderen; is ingenomen met het proefproject van de Commissie ter zake en verzoekt de Commissie ervoor te zorgen dat het proefproject wo ...[+++]


Vertical alignment of stabling and service tracks shall not include curves of radius of less than 600 m on a crest or 900 m in a hollow.

Het verticale alignement van de opstel- en dienstsporen mag geen topbogen bevatten van minder dan 600 m en geen dalbogen van minder dan 900 m.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Article 4(3) states that the maximum duration of a public service contract shall be ‘10 years for coach and bus services and 15 years for passenger transport services by rail or other track-based modes’.

In artikel 4, lid 3, is bepaald dat de maximumduur van een openbaredienstcontract „tien jaar (bedraagt) voor busdiensten en vijftien jaar voor personenvervoersdiensten per spoor of met andere vormen van spoorvervoer”.


Whether certain types of urban or suburban rail transport systems, such as the S-Bahn (in Austria, Germany and Denmark) and the RER (in France), or modes of transport that are similar to ‘other track based modes’ (for instance, metro or tram services), such as tram-train services and certain automatic train services operated under optical guidance systems, are included in the rail exemption of Article 5(6) must be assessed on a case-by-case basis, applying suitable criteria.

Of bepaalde typen stedelijke of voorstedelijke vervoersystemen per spoor, zoals de S-Bahn (in Oostenrijk, Duitsland en Denemarken) en de RER (in Frankrijk), of vervoerswijzen die vergelijkbaar zijn met „andere vormen van spoorvervoer” (bijvoorbeeld metro- of tramdiensten), zoals tramtreinen en bepaalde automatische treindiensten die gebruikmaken van optische geleidingssystemen, onder de uitzondering voor vervoer per spoor vallen van artikel 5, lid 6, moet geval per geval worden beoordeeld aan de hand van passende criteria.


* Building Customer relations: The USPs can add value to services (track/trace), or re-engineer traditional processes to improve efficiency, costs and convenience, (e.g. digital postage);

* klantenbinding: de LUD's kunnen aan hun diensten waarde toevoegen ("track trace") of traditionele processen zo herstructureren dat dit de efficiëntie, de kosten en het gemak ten goede komt (zoals digitale frankering);


Several changes are made in this amendment. Most importantly, a duty is given to the Member State of establishment to ensure that individuals do not provide services in other Member States for more than 16 weeks each year (NB: although Article 5 specifies that service provision, with its lighter regulatory regime, will only be considered as such for periods of up to these 16 weeks per year, nowhere is it indicated who is required to keep track of this in order to prevent abuse.) Other changes are to require an individual to notify the ...[+++]

In dit amendement worden verschillende wijzigingen voorgesteld, met name dat de lidstaat van vestiging moet waarborgen dat de betrokken persoon niet gedurende meer dan 16 weken per jaar in andere lidstaten diensten verricht (N.B.: hoewel in artikel 5 wordt bepaald dat de verrichting van diensten in een ontvangende lidstaat overeenkomstig de vereenvoudigde regeling ten hoogste de genoemde16 weken per jaar mag plaatsvinden, wordt nergens bepaald wie bevoegd is voor de controle daarop, om misbruik te voorkomen). Met de andere wijzigingen wordt beoogd dat de betrokken persoon in de toekomst het gastland en het land van vestiging in kennis mo ...[+++]


* enhancing the public transport system through the provision of a new light rail system, quadrupling of track on the south-west rail corridor to separate long-distance and suburban services, re-signalling of the city centre track loop to provide additional peak-time services, new stations, more rolling stock for the existing metro (DART) and suburban rail services and more buses.

* Verbetering van het openbaar vervoer door de aanleg van een nieuw smalspoor, uitbreiding van het zuidwestelijk traject tot vier sporen om lokale en doorgaande treinen van elkaar te scheiden, nieuwe seinen voor de ringlijn in het stadscentrum om extra materieel in te kunnen zetten in de spitsuren, nieuwe stations, meer rollend materieel voor de bestaande metro (DART) en de lokaalspoorweg, en meer bussen.


Home collection without any such features is not a special service. Electronic transmission to and/or electronic receipt by the operator for sorting, printing and/or preparation of mail shall not be regarded as an additional service feature within the meaning of the first subparagraph. Express mail is a special service, which, in addition to faster and more reliable collection, transportation and delivery, is characterised by the provision of some or all of the following additional service features: collection from the sender's address, delivery to the addressee in person or to his authorised representative, guarantee of delivery by a gi ...[+++]

Exprespost is een speciale dienst, die, afgezien van het feit dat de verzameling, het vervoer en de bestelling sneller en betrouwbaarder plaatsvinden, ook wordt gekenmerkt door een of meer van de volgende bijkomende prestaties: ophalen op het adres van de afzender, bestelling bij de geadresseerde in persoon of bij zijn gemachtigde vertegenwoordiger, garantie voor bestelling op een bepaalde datum, mogelijkheid van een verandering van adres of geadresseerde tijdens het vervoer, bevestiging van de bestelling aan de afzender, het volgen en opsporen van zendingen, persoonlijke behandeling van klanten en het aanbod van een dienstenassortiment ...[+++]


w