Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Duty engineer on a ship
Engine room
Engineering in vessel hulls
Evaporator room
Fire room
Galley
Hull form
Laundry
Loading
Machinery
Manufacture of vessel hulls
Marine engineer
Marine power systems engineer
Marine systems engineer
Maritime engineering officer
Other ship's engine-room ratings
Planing hull type ship
Ship duty engineer
Ship engineering officer
Ship hull construction
Ship hull engineering
Ship's engine room rating
Ship's engineer
Ship's form
Ships engine room rating
Trisec ship
Underwater hull

Traduction de «ship hull engineering » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manufacture of vessel hulls | ship hull construction | engineering in vessel hulls | ship hull engineering

scheepsrompbouwtechniek


Other ship's engine-room ratings

andere gezel machinekamer


duty engineer on a ship | ship engineering officer | maritime engineering officer | ship duty engineer

machinist container- en tankvaart | machinist veerboot | machinist zeevaart | wachtwerktuigkundige scheepvaart


marine power systems engineer | ship's engineer | marine engineer | marine systems engineer

scheepsbouwingenieur | maritiem ingenieur | scheepsbouwkundig ingenieur




accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship m ...[+++]

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | ver ...[+++]


hull form | ship's form | underwater hull

onderwaterschip | scheepsvorm


planing hull type ship | Trisec ship

zeeschip op stelten


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. Reiterates its call on the Commission to submit a proposal to the Parliament and Council as soon as possible in order to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing ...[+++]

32. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan het Parlement en de Raad, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie MEPC.141(54) al dan niet voldoende zijn om het veilig vervoer van bunkerolie die ...[+++]


32. Reiterates its call on the Commission to submit a proposal to the Parliament and Council as soon as possible in order to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing ...[+++]

32. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan het Parlement en de Raad, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie MEPC.141(54) al dan niet voldoende zijn om het veilig vervoer van bunkerolie die ...[+++]


34. Reiterates its call to the Commission to submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is also stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing IMO ...[+++]

34. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan de Raad en het Parlement, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen ook in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie 141(54) van de Commissie voor de bescherming van het mariene milieu (MEPC) al ...[+++]


17. Calls upon the Commission to submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is also stored in safer, double hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers;

17. roept de Commissie op om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan de Raad en het Parlement om te waarborgen dat als motorbrandstof meegevoerde bunkerolie in nieuwe schepen eveneens wordt opgeslagen in veiliger, dubbelwandige tanks, daar vracht- of containerschepen vaak zware stookolie (HFO) als motorbrandstof in hun reservoirs vervoeren, waarvan de omvang de capaciteit van kleinere olietankers aanzienlijk kan overtreffen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Calls upon the Commission to submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is also stored in safer, double hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel (HFO) as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers;

28. roept de Commissie op om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan de Raad en het Parlement om te waarborgen dat als motorbrandstof meegevoerde bunkerolie in nieuwe schepen eveneens wordt opgeslagen in veiliger, dubbelwandige tanks, daar vracht- of containerschepen vaak zware stookolie (HFO) als motorbrandstof in hun reservoirs vervoeren, waarvan de omvang de capaciteit van kleinere olietankers aanzienlijk kan overtreffen;


7. Masters, chief mates, chief engineer officers, second engineer officers and every person assigned immediate responsibility for embarking and disembarking passengers, loading, discharging or securing cargo, or closing hull openings on board ro-ro passenger ships shall have completed approved training in passenger safety, cargo safety and hull integrity as specified in section A-V/2, paragraph 4, of the STCW Code.

7. Kapiteins, eerste stuurlieden, hoofdwerktuigkundigen, tweede werktuigkundigen en iedereen die belast is met de directe verantwoordelijkheid voor het aan en van boord gaan van passagiers, het laden, lossen of vastzetten van de lading of het sluiten van openingen in de romp aan boord van ro-ro-passagiersschepen, hebben een goedgekeurde opleiding betreffende de veiligheid van passagiers, de veiligheid van de lading en de integriteit van de romp voltooid, zoals omschreven in sectie A-V/2, lid 4, van de STCW-Code.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ship hull engineering' ->

Date index: 2024-06-13
w