Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acute care
Acute medicine
Bills and short term bonds
Care in acute phase of illness
Cash credit
Execute short term objectives
Exploit short term objectives
GKO
Government short-term bonds
Implement short term objectives
Overdraft
Russian Treasury Bills
Short term care
Short-term
Short-term T-bills
Short-term bond
Short-term credit
Short-term financing
Short-term forecast
Short-term government securities
Short-term outlook
Short-term oxygen therapy
Use specialised computer models for weather forecasts
Utilise short term objectives

Vertaling van "short-term bond " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Government short-term bonds | Russian Treasury Bills | short-term government securities | short-term T-bills | GKO [Abbr.]

Russisch kortlopend schatkistpapier | GKO [Abbr.]




execute short term objectives | exploit short term objectives | implement short term objectives | utilise short term objectives

doelstellingen op korte termijn implementeren | kortetermijndoelstellingen implementeren


short-term forecast [ short-term outlook | Short-term(ECLAS) ]

raming op korte termijn [ vooruitzichten op korte termijn ]




short-term credit [ cash credit | overdraft ]

kortlopend krediet [ kaskrediet | krediet op korte termijn | rekening-courantvoorschot ]




develop long and short term weather forecasts using computer modelling software | use specialised computer models for weather forecasts | use specialised computer models for weather forecasting | utilise specialised computer modelling software for weather forecasting

gespecialiseerde computermodellen gebruiken voor weersvoorspellingen


acute medicine | short term care | acute care | care in acute phase of illness

acute verzorging | acute zorg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Calls on the Member States to consider the issuance of common short-term debt in the form of eurobills, as referenced in the Van Rompuy report of 12 October 2012, to protect those Member States with fundamentally sustainable fiscal polices from illiquidity runs, as well as from the feedback loop between sovereign and banking crises and panic-induced negative externalities which create massive market distortions and generate implicit subsidies to Member States experiencing abnormally low interest rates on their sovereign bonds;

29. vraagt de lidstaten de emissie van gemeenschappelijke kortlopende schulden in de vorm van „eurobills”, als bedoeld in het verslag-Van Rompuy van 12 oktober 2012, in overweging te nemen, teneinde lidstaten die fundamenteel gezien een duurzaam begrotingsbeleid voeren te beschermen tegen illiquiditeit, de terugkoppeling tussen staatsschuld- en bankcrises en door paniek veroorzaakte negatieve externe effecten die tot ingrijpende marktverstoringen leiden en impliciete subsidies betekenen voor lidstaten die te maken hebben met abnormaal lage rentetarieven op hun staatsobligaties;


43. Stresses that following the implementation of short-term measures to exit the crisis, and among the first steps of the binding roadmap, any follow-up must be undertaken on the basis of the ordinary legislative procedure, with full democratic accountability to be held on the level where the decision is taken; points out to the Commission that it may, when preparing its proposals, establish a temporary body composed of Members of the European Parliament and representatives of the Member States and of the ECB; recalls that it will make full use of its prerogatives and rights of initiative, including its right to initiate Treaty change ...[+++]

43. benadrukt dat, na de uitvoering van maatregelen op korte termijn om uit de crisis te komen, en als een van de eerste stappen van de bindende routekaart, vervolgmaatregelen moeten worden genomen volgens de gewone wetgevingsprocedure, waarbij ten volle democratische verantwoording moet worden afgelegd op het niveau waarop het besluit wordt genomen; wijst de Commissie erop dat zij, wanneer zij haar voorstellen opstelt, een tijdelijk comité kan instellen dat bestaat uit leden van het Europees Parlement en vertegenwoordigers van de lidstaten en de ECB; herinnert eraan dat het ten volle gebruik zal maken van zijn prerogatieven en initiat ...[+++]


43. Stresses that following the implementation of short-term measures to exit the crisis, and among the first steps of the binding roadmap, any follow-up must be undertaken on the basis of the ordinary legislative procedure, with full democratic accountability to be held on the level where the decision is taken; points out to the Commission that it may, when preparing its proposals, establish a temporary body composed of Members of the European Parliament and representatives of the Member States and of the ECB; recalls that it will make full use of its prerogatives and rights of initiative, including its right to initiate Treaty change ...[+++]

43. benadrukt dat, na de uitvoering van maatregelen op korte termijn om uit de crisis te komen, en als een van de eerste stappen van de bindende routekaart, follow-up moet worden gegeven op basis van de gewone wetgevingsprocedure, waarbij ten volle democratische verantwoording moet worden afgelegd op het niveau waarop het besluit wordt genomen; wijst de Commissie erop dat zij wanneer zij haar voorstellen opstelt, een tijdelijk comité kan instellen dat bestaat uit leden van het Europees Parlement en vertegenwoordigers van de lidstaten en de ECB; herinnert eraan dat het ten volle gebruik zal maken van zijn prerogatieven en initiatiefrech ...[+++]


29. Calls on the Member States to consider the issuance of common short-term debt in the form of eurobills, as referenced in the Van Rompuy report of 12 October 2012, to protect those Member States with fundamentally sustainable fiscal polices from illiquidity runs, as well as from the feedback loop between sovereign and banking crises and panic-induced negative externalities which create massive market distortions and generate implicit subsidies to Member States experiencing abnormally low interest rates on their sovereign bonds;

29. vraagt de lidstaten de emissie van gemeenschappelijke kortlopende schulden in de vorm "eurobills", als bedoeld in het verslag-Van Rompuy van 12 oktober 2012, in overweging te nemen, teneinde lidstaten die fundamenteel gezien een duurzaam begrotingsbeleid voeren te beschermen tegen illiquiditeit, de terugkoppeling tussen staatsschuld- en bankcrises en door paniek veroorzaakte negatieve externe factoren die tot ingrijpende marktverstoringen leiden en impliciete subsidies meebrengen voor lidstaten die te maken hebben met abnormaal lage rentetarieven op hun staatsobligaties;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Encourages the Commission to set out immediately a roadmap for the introduction of stability bonds in the euro area; points out to the Commission that one of the elements of the roadmap start-up phase is the European Redemption Fund (ERF); to be progressively implemented in 5 years in order to jointly reduce the sovereign debt stock in excess of 60 % of GDP of Member States over 25-year-period; while managing in a coordinated way the issuance of the debt in the short term;

5. spoort de Commissie aan onmiddellijk een routekaart uit te stippelen voor de invoering van stabiliteitsobligaties in de eurozone; wijst de Commissie erop dat het Europees aflossingsfonds een van de elementen van de opstartfase van de routekaart is, en de komende vijf jaar stap voor stap ten uitvoer moet worden gelegd om de uitstaande staatsschuld die meer dan 60% van het bbp van de lidstaten bedraagt gezamenlijk binnen een periode van 25 jaar te verlagen, en de uitgifte van de schuld tegelijkertijd op korte termijn op gecoördineerde wijze te beheren;


In the absence of the Obligation, PI could have allocated its assets in line with the prudential characteristics and role of the company, by investing 10 % of its liquidity in short-term bonds and 90 % in long-term bonds.

Zonder de verplichting had PI zijn activa kunnen plaatsen in overeenstemming met het voorzichtige karakter en de prudentiële rol van het bedrijf, door 10 % van zijn liquiditeiten in kortlopende en 90 % in langlopende obligaties te beleggen.


Whenever the short-term credit rating of the borrower of an underlying commercial mortgage loan falls below credit quality step 2 in the 9 months before a hard bullet covered bank bond matures, such borrower must post an amount of cash in euro sufficient to cover the relevant part of the covered bank bond principal payment as well as related expenses scheduled to be paid by the issuer under the covered bank bond to the liquidity cushion.

Telkens wanneer de kortetermijnkredietbeoordeling van de geldnemer van een als onderpand verstrekte commerciële hypothecaire lening in de negen maanden voordat een gedekte bankbrief met gegarandeerde hoofdsomaflossing vervalt, beneden kredietkwaliteitsstap 2 komt, moet een dergelijke geldnemer een contant bedrag in euro deponeren dat voldoende is om het betreffende gedeelte van de hoofdsombetaling van de gedekte bankbrief te voldoen, alsook ermee verband houdende kosten die volgens planning door de emittent op grond van de gedekte bankbrief aan de liquiditeitsbuffer moeten worden betaald.


The banks have provided a guarantee on the first capital increase amounting to EUR 300 million, short-term liquidity amounting to EUR 300 million (measure 2), a syndicated bonding facility on which their real exposure will amount to EUR 6,05 billion (measure 3), a PSDD amounting to EUR 1,2 billion, ORA bonds worth EUR 900 million and a guarantee on the placing of the new capital increase amounting to EUR 800 million to EUR 1 billion, of which EUR 700 million will be used to finance the cash collateral.

De banken hebben een garantie verstrekt voor de eerste kapitaalsverhoging met 300 miljoen EUR, alsmede kortlopende liquiditeiten ten belope van 300 miljoen EUR (maatregel 2), bankgaranties die een reëel risico van 6,05 miljard EUR met zich brengen (maatregel 3), een PSDD ten belope van 1,2 miljard EUR, ORA voor 900 miljoen EUR en ten slotte een garantie voor de inschrijving op de nieuwe kapitaalsverhoging van 800 miljoen à 1 miljard EUR, waarvan 700 miljoen zullen worden gebruikt voor de financiering van de zekerheid in contanten.


- for short term bonds, the difference between the issue price and the nominal value is to be regarded as interest recorded at the issuance of the bonds; this difference has therefore an impact on government deficit,

- voor kortlopende obligaties gaat het bij het verschil tussen de emissiekoers en de nominale waarde om de rente die bij de emissie van de obligaties wordt geregistreerd, zodat het verschil gevolgen heeft voor het overheidstekort;


In the case of fungible bonds (bonds which are issued in tranches at different points in time without change in the date of payment of the coupons) the accrued coupon shall be recorded as a short term liability under the heading 'Accounts receivable and payable` (code F72 of ESA 79).

Bij fungibele obligaties (obligaties die in tranches op uiteenlopende tijdstippen zijn uitgegeven zonder dat de vervaldatum van de coupon gewijzigd wordt) wordt de opgebouwde couponrente als een kortlopend voorschot van de inschrijver bij de "Transitorische posten" (code F72 van het ESER79) geregistreerd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'short-term bond' ->

Date index: 2022-08-02
w