Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absent bowel sounds Hyperactive bowel sounds
Channel tunnel
Connect sound system on stage
Cross-channel connection
Employ sound measuring instruments
Eurotunnel
Fit up and rig sound on stage
Fit up sound on stage
Fitting sound on stage
Insulator
Main sound channel
Manage maintenance according to sound design
Noise
Noise nuisance
Operate sound measuring instruments
Prevent undesired changes to sound balance
Prevent undesired changes to sound design
Sound channel
Sound emission
Sound insulation material
Sound measuring instrument use
Sound programme channel
Use sound measuring instruments

Vertaling van "sound channel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE






employ sound measuring instruments | operate sound measuring instruments | sound measuring instrument use | use sound measuring instruments

geluidmetende instrumenten gebruiken


connect sound system on stage | fitting sound on stage | fit up and rig sound on stage | fit up sound on stage

geluidsapparatuur op het podium installeren


prevent sound designs from undergoing undesired changes | prevent undesired changes to sound balance | manage maintenance according to sound design | prevent undesired changes to sound design

ongewenste veranderingen aan geluidsontwerpen voorkomen | ongewenste veranderingen aan sounddesigns voorkomen


cross-channel connection [ channel tunnel | Eurotunnel ]

Kanaalverbinding [ tunnel onder het Kanaal ]


Absent bowel sounds Hyperactive bowel sounds

afwezige darmgeruisen | hyperactieve darmgeruisen


noise [ noise nuisance | sound emission ]

lawaai [ geluid | geluidsoverlast ]


insulator [ sound insulation material(GEMET) ]

isolerende stof [ isolatiemateriaal ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[8] To avoid duplicating channels for the payment and checking of Community appropriations within a given region, which is likely to cause problems, particularly in terms of deadlines, the Commission suggests that the competent authorities in the regions designate the same paying and control bodies as for programmes under Objectives 1 and 2 part-financed by the ERDF to be responsible for the sound implementation of Community appropriations for the regional programmes of innovative actions.

[8] Om te voorkomen dat er binnen een zelfde regio verscheidene kanalen zijn voor de betaling van en de controle op de communautaire kredieten, wat problemen kan meebrengen, vooral op het punt van de termijnen, stelt de Commissie voor dat de bevoegde overheden in de regio's voor de regionale programma's inzake innovatieve acties dezelfde betalings- en controle-instanties als verantwoordelijk voor de goede besteding van de communautaire kredieten aanwijzen als voor de programma's in het kader van de doelstellingen 1 en 2 waaraan het EFRO deelneemt.


The need to support flexibility of response in varied crisis situations via a diversity of partners and funding channels is well-recognised by the EU collectively, as is the need to ensure accountability and focus on results, notably through sound financial management and public communication.

De EU in haar geheel erkent duidelijk de noodzaak van flexibel optreden in uiteenlopende crisissituaties, via diverse partners en financieringskanalen. De EU beseft ook dat verantwoordingsplicht en resultaatgerichtheid noodzakelijk zijn, met name door gezond financieel beheer en communicatie met het publiek.


While acknowledging that the Commission has taken some steps to tackle the issues raised, Mr Pinxten, the Court Member with specific responsibility for this report, underlines the necessity of ensuring the sound financial management of all funds channelled by the Commission through the UN, irrespective of where that aid is delivered.

De heer Pinxten, het specifiek voor dit verslag verantwoordelijke lid van de Rekenkamer, erkent weliswaar dat de Commissie enkele stappen heeft ondernomen om de aan de orde gestelde punten te verhelpen, maar benadrukt tegelijkertijd dat het zaak is een goed financieel beheer te waarborgen van alle middelen die de Commissie via de VN verstrekt, ongeacht waar die steun wordt verleend.


32. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls on the Commission, therefore, to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist;

32. herhaalt dat het zich zorgen maakt over de mogelijke leemten in de aansprakelijkheid en het gevaar van verkeerde aanwending van Gemeenschapsmiddelen als EU-steun via trustfondsen van een aantal donoren loopt; wijst op het belang van een gezond stelsel van overheidsfinanciën op basis van openbaarheid en democratische verantwoordelijkheidsplicht; verzoekt de Commissie dan ook, voor zover mogelijk en voor zover er betere en doorzichtiger mogelijkheden bestaan om dergelijke middelen te sturen, om ze bij voorkeur niet langs de bewuste tussenpersonen te leiden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls on the Commission, therefore, to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist;

32. herhaalt dat het zich zorgen maakt over de mogelijke leemten in de aansprakelijkheid en het gevaar van verkeerde aanwending van Gemeenschapsmiddelen als EU-steun via trustfondsen van een aantal donoren loopt; wijst op het belang van een gezond stelsel van overheidsfinanciën op basis van openbaarheid en democratische verantwoordelijkheidsplicht; verzoekt de Commissie dan ook, voor zover mogelijk en voor zover er betere en doorzichtiger mogelijkheden bestaan om dergelijke middelen te sturen, om ze bij voorkeur niet langs de bewuste tussenpersonen te leiden;


5. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls, therefore, on the Commission to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist.

5. herhaalt dat het zich zorgen maakt over de mogelijke tekorten in de controleerbaarheid en het gevaar dat Gemeenschapskredieten verkeerd worden toegewezen ingeval EU-steun loopt via trustfondsen van een aantal donoren; wijst op het belang van een gezond stelsel van overheidsfinanciën op basis van openbaarheid en democratische controle; verzoekt de Commissie dan ook, indien mogelijk en indien er betere en doorzichtiger middelen bestaan om deze kredieten te leiden, geen kredieten via deze extra schijf te laten lopen.


32. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls on the Commission, therefore, to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist;

32. herhaalt dat het zich zorgen maakt over de mogelijke leemten in de aansprakelijkheid en het gevaar van verkeerde aanwending van Gemeenschapsmiddelen als EU-steun via trustfondsen van een aantal donoren loopt ; wijst op het belang van een gezond stelsel van overheidsfinanciën op basis van openbaarheid en democratische aansprakelijkheid ; verzoekt de Commissie dan ook, voor zover mogelijk en voor zover er betere en doorzichtiger mogelijkheden bestaan om dergelijke middelen te sturen, om ze bij voorkeur niet langs de bewuste tussenpersonen te leiden


I believe, though, that we are obliged to describe political parties as being, in a sound parliamentary democracy, an important link between the public and the decision-making process and that this is not to be had for free. To put it another way, we must have the courage to tell the outside world that there is a price to be paid for democracy, that there is nothing abnormal about this, and that it is better that funding should be transparent and from public sources rather than through all manner of dark channels.

Ik ben evenwel van mening dat wij de plicht hebben aan te geven dat in een goede parlementaire democratie politieke partijen een belangrijke schakel zijn tussen de burger en de besluitvorming en dat dit ook een prijs heeft. Met andere woorden, we moeten ook naar buiten toe durven te zeggen dat democratie een prijs heeft, dat dit niet abnormaal is, en dat de financiering beter transparant gebeurt, met openbare middelen in plaats van via allerlei duistere wegen.


Underlining the need to ensure the safe and environmentally sound management of ships dismantling in order to protect human health and the environment, Recalling Decision VII/26 of the Basel Convention which recognises the importance of the environmentally sound management of dismantling of ships and notes that a ship may become waste as defined in Article 2 of the Basel Convention and that at the same time it may be defined as a ship under other international rules, Recognising the need to establish mandatory requirements adopted at global level ensuring an efficient and effective solution to the problem of ship recycling and ensuring s ...[+++]

wijst erop dat moet worden gezorgd voor een veilig en milieuvriendelijk beheer van het slopen van schepen, teneinde de menselijke gezondheid en het milieu te beschermen; herinnert aan Besluit VII/26 van het Verdrag van Bazel, waarin het belang van een milieuvriendelijk beheer van het slopen van schepen wordt erkend, en wijst erop dat het kan voorkomen dat een schip afval in de zin van artikel 2 van het Verdrag van Bazel wordt terwijl het tegelijkertijd op grond van andere internationale voorschriften als schip blijft aangemerkt; erkent dat er op mondiaal niveau aangenomen dwingende voorschriften moeten komen om te zorgen voor een doelt ...[+++]


Unless otherwise agreed with the owners of the rights, the minimum period would be 18 months, reduced to 12 months for pay per view services and pay-TV channels and for works co-produced by the broadcasting organization concerned; - introduce rules on teleshopping which are similar in part to the rules on advertising; - introduce also rules on channels devoted exclusively to self-promotion; - strengthen the protection of minors by making it compulsory for unencoded programmes likely to be unsuitable for minors to be preceded by a sound or visual warning o ...[+++]

Tenzij de houders van de rechten anders zijn overeengekomen, bedraagt deze minimumtermijn 18 maanden ; zij wordt tot 12 maanden verminderd voor diensten waarbij per vertoning wordt betaald en voor betaaltelevisie en ook wanneer de omroeporganisatie coproducent is van het cinematografische werk ; - invoering van regels voor telewinkelen die gedeeltelijk gelijk zijn aan die voor reclame ; - invoering van regels voor netten die zich uitsluitend met zelfpromotie bezighouden ; - betere bescherming van minderjarigen door verplicht te stellen dat ongecodeerde programma's die hun schade zouden kunnen toebrengen worden voorafgegaan door een ako ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'sound channel' ->

Date index: 2023-01-26
w