Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autistic psychopathy Schizoid disorder of childhood
Communicate efficiently and effectively
Communicate in an outdoor setting
Communicate in multiple languages
Communicate using different languages
Communicating effectively and efficiently
English-speaking areas
English-speaking countries
Equivalence of the different language versions
French-speaking areas
French-speaking countries
German-speaking countries
Language minority
Linguistic area
Linguistic group
Linguistic minority
PALOP
Portuguese-speaking Africa
Portuguese-speaking areas
Selective mutism
Spanish-speaking areas
Speak a different language
Speak different languages
Speak foreign languages
Speak positively
Speaks multiple languages
Use positive language
Utilise constructive language
Utilise positive language

Vertaling van "speak different languages " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
communicate in multiple languages | speak a different language | speak different languages | speak foreign languages

verschillende talen spreken


linguistic group [ English-speaking areas | English-speaking countries | French-speaking areas | French-speaking countries | German-speaking countries | language minority | linguistic area | linguistic minority | Portuguese-speaking areas | Spanish-speaking areas ]

taalgroep [ Duitstalig gebied | Engelstalig gebied | Franstalig gebied | linguïstische minderheid | Nederlandstalig gebied | Portugeestalig gebied | taalgebied | taalgroepering | taalminderheid ]


Definition: Characterized by a marked, emotionally determined selectivity in speaking, such that the child demonstrates a language competence in some situations but fails to speak in other (definable) situations. The disorder is usually associated with marked personality features involving social anxiety, withdrawal, sensitivity, or resistance. | Selective mutism

Omschrijving: Dit wordt gekenmerkt door een duidelijke, emotioneel bepaalde, selectiviteit in het spreken, zodanig dat het kind in sommige situaties taalbeheersing aan de dag legt, maar in andere (goed omschrijfbare) situaties niet spreekt. De stoornis gaat doorgaans samen met uitgesproken persoonlijkheidskenmerken waaronder sociale angst, teruggetrokkenheid, gevoeligheid of verzet. | Neventerm: | selectief mutisme


speak positively | utilise constructive language | use positive language | utilise positive language

positief taalgebruik hanteren | positieve taal gebruiken




Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and adult ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis waarvan de nosologische validiteit niet vaststaat, gekenmerkt door hetzelfde type kwalitatieve stoornis van sociale interactie dat karakteristiek is voor autisme, samen met een beperkt, stereotiep, zich herhalend repertoire van interesses en activiteiten. Zij verschilt van autisme vooral op grond van het feit dat er geen algemene vertraging of achterstand in taal of cognitieve ontwikkeling bestaat. Deze stoornis gaat vaak samen met uitgesproken onhandigheid. De afwijkingen vertonen een sterke tendens aan te houden tot in adolescentie en volwassenheid. Psychotische episoden komen nu en dan voor op jong-volwassen ...[+++]


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour) in spite of characteristic abnormalities in the other area(s). Atypical autism arises most often ...[+++]

Omschrijving: Een pervasieve ontwikkelingsstoornis die verschilt van vroegkinderlijk autisme, hetzij op het punt van de beginleeftijd, hetzij doordat zij niet voldoet aan alle drie groepen diagnostische criteria. Deze subcategorie dient gebruikt te worden indien er sprake is van een afwijkende en gestoorde ontwikkeling die pas na het derde levensjaar aanwezig is en van onvoldoende aantoonbare-afwijkingen op één of twee van de drie psychopathologische gebieden die vereist zijn voor de diagnose autisme (te weten, sociale interacties; communicatie; en bepe ...[+++]


Portuguese-speaking Africa [ African countries with Portuguese as the official language | PALOP ]

Portugeestalig Afrika [ officieel Portugeestalige Afrikaanse landen ]


communicate using different languages | communicating effectively and efficiently | communicate efficiently and effectively | communicate in an outdoor setting

buitenshuis communiceren


equivalence of the different language versions

overeenstemming tussen de vertaalde versies van de teksten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
TV5, an international francophone broadcasting company, produced 84 clips featuring young people speaking about why they enjoyed their ability to speak in different languages and what their language skills had helped them to achieve.

TV5, een internationale Franstalige zender, maakte 84 clips waarin jonge mensen vertelden waarom ze het prettig vonden dat ze verschillende talen konden spreken en wat ze hadden bereikt dankzij hun talenkennis.


There are also geographical differences in levels of attainment, for example 66% of people in the United Kingdom can only speak one language, compared to only 13% of Danes, Swedes and Dutch people with an EU average of 47%.

Er zijn ook geografische verschillen te zien in het verwervingsniveau: zo spreekt 66% van de Britten maar één taal, tegenover slechts 13% van de Denen, Zweden en Nederlanders: het EU-gemiddelde ligt op 47%.


We stand for both because linguistic diversity is a fundamental part of our European cultural identity – and the ability to speak different languages is a passport to a world of opportunities.

Die twee aspecten zijn daarin vervat, want taalkundige diversiteit is een fundamenteel element van onze Europese culturele identiteit en de mogelijkheid om verschillende talen te spreken opent vele deuren.


This will help them solve cross-border disputes, particularly when the parties live in different Member States and speak different languages.

Dit zal grensoverschrijdende geschillen helpen oplossen, in het bijzonder wanneer de betrokken partijen in verschillende lidstaten gevestigd zijn en een andere taal spreken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
"I see translation as one of the expressions of multilingualism", said Commissioner Orban, "A society is multilingual not only when its citizens can speak different languages, but also when its languages maintain a constant communication through translation.

“Vertalen is voor mij een van de uitdrukkingsvormen van meertaligheid”, aldus commissaris Orban. “Een maatschappij is niet alleen meertalig als haar burgers verschillende talen kunnen spreken, maar ook als dankzij vertalingen de communicatie tussen die talen in stand wordt gehouden.


Efforts are still needed to increase the number of languages taught, particularly in relation to the choice of second foreign language, bearing in mind local conditions (border regions, presence of communities speaking different languages, etc).

Er moeten nog steeds inspanningen worden geleverd om meer verschillende talen te onderwijzen, in het bijzonder wat de keuze van de tweede vreemde taal betreft, rekening houdend met de plaatselijke omstandigheden (grensregio's, de aanwezigheid van gemeenschappen die andere talen spreken enz.).


Pupils with a disadvantaged socio-economic background and/or a migrant background, particularly those who speak a different language to that of the host country, are much more likely to underperform in school.

Leerlingen met een kansarme sociaal-economische achtergrond en/of een migrantenachtergrond, vooral degenen die een andere taal spreken dan die van het gastland, lopen veel meer het risico om op school ondermaats te presteren.


Children’s brains are very “permeable” to languages, and children brought up by parents who speak a different language at home generally become bilingual without much difficulty.

Kinderen zijn erg ontvankelijk voor taal en kinderen die worden opgevoed door ouders die thuis een andere taal spreken, worden over het algemeen zonder grote problemen tweetalig.


An individual's level of proficiency will vary between the four dimensions (listening, speaking, reading and writing) and between the different languages, and according to that individual's social and cultural background, environment, needs and/or interests.

Iemands taalbeheersing varieert naar gelang van deze vier dimensies (luisteren, spreken, lezen en schrijven), naar gelang van de taal en naar gelang van de sociale en culturele achtergrond, het milieu en de behoeften en/of belangstelling van de betrokkene.


The role languages play in developing mutual understanding in a multicultural society. How language skills improve employability and ensure a competitive edge for European businesses. What to do to encourage European citizens to speak two languages in addition to their mother tongue. How the media and new technologies can serve as a bridge between speakers of different languages.

de rol van talen in de ontwikkeling van wederzijds begrip in een multiculturele samenleving; hoe talenkennis de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt ten goede komt en Europese ondernemingen een concurrentievoordeel verschaft; hoe Europese burgers ertoe kunnen worden aangemoedigd om naast hun moedertaal twee andere talen te leren; hoe de media en nieuwe technologieën als brug kunnen fungeren tussen mensen die verschillende talen spreken.


w