Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Credit risk
Default risk
EIS
Educational exchange
Exchange risk
Financial risk
Foreign exchange rate risk
IES
Information exchange system
Interest rate risk
Ion-exchange-cartridge silver recovery system
Liquidity risk
Loan risk
Macroprudential risk
Market risk
Pupil exchange visits
SIS
Schengen Information System
Sovereign risk
Specific Information Exchange System
Student exchange visits
System of exchange of information
Systematic risk
Systemic risk
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher exchange visits
VAT Information Exchange System
VIES
Value-added Tax Information Exchange System

Traduction de «teacher exchange system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


educational exchange [ pupil exchange visits | student exchange visits | teacher exchange visits ]

schooluitwisseling [ uitwisseling van docenten | uitwisseling van leerkrachten | uitwisseling van leerlingen | uitwisseling van studenten ]


Value-added Tax Information Exchange System | VAT Information Exchange System | VIES [Abbr.]

btw-informatie-uitwisselingssysteem | systeem voor de uitwisseling van btw-informatie


information exchange system | system of exchange of information | EIS [Abbr.] | IES [Abbr.]

informatie-uitwisselingssysteem | IES [Abbr.]


Schengen Information System [ SIS | Specific Information Exchange System ]

Schengen-informatiesysteem [ SIS ]


Ion-exchange-cartridge silver recovery system

zilverterugwinsysteem met cartridge gevuld met ionenwisselaar


financial risk [ credit risk | default risk | exchange risk | foreign exchange rate risk | interest rate risk | liquidity risk | loan risk | macroprudential risk | market risk | sovereign risk | systematic risk | systemic risk ]

financieel risico [ kredietrisico | landenrisico | liquiditeitsrisico | macroprudentieel risico | marktrisico | renterisico | risico van wanbetaling | solvabiliteitsrisico | systeemrisico | valutarisico ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It recommended that a mobility strategy be established at European level for language teachers to encourage bilateral and multilateral exchanges, support exchanges of prospective teachers and young teachers in particular, encourage the recognition of qualifications acquired through mobility, organise workshops and on-site working visits abroad as a form of teacher training, and set up a clearing system to match supply and demand ac ...[+++]

Aanbevolen wordt op Europees niveau een mobiliteitsstrategie voor taalleraren op te stellen om bi- en multilaterale uitwisselingen te stimuleren, uitwisselingen van met name aankomende en jonge leraren te ondersteunen, de erkenning van via mobiliteit verworven kwalificaties aan te moedigen, workshops en werkbezoeken ter plaatse in het buitenland te organiseren bij wijze van lerarenopleiding, en een clearingsysteem in te voeren om vraag en aanbod tussen landen en instellingen op elkaar af te stemmen.


Article 149 TEC lists the different fields in which the European Community can develop cooperation: teaching and dissemination of the languages of the Member States; mobility of students and teachers; cooperation between educational establishments; exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States; youth exchanges and exchanges of socio-educational instructors; distance educ ...[+++]

Artikel 149 van het EG-Verdrag noemt de verschillende terreinen waarop de Europese Gemeenschap de samenwerking kan bevorderen: "[...] onderricht in en verspreiding van de talen der lidstaten; [...] mobiliteit van studenten en docenten, [...]; [...] samenwerking tussen onderwijsinstellingen; [...] uitwisseling van informatie en ervaring omtrent de gemeenschappelijke vraagstukken waarmee de onderwijsstelsels van de lidstaten worden geconfronteerd; [...] uitwisselingsprogramma's voor jongeren en jongerenwerkers; [...] onderwijs op afstand".


higher education and vocational training: as the current agreement on higher education and vocational training expires at the end of 2005, it should be renewed and reinforced in order to promote exchanges of university teachers, researchers and students and develop measures on issues concerning the quality and compatibility of education and training systems.

hoger onderwijs en beroepsopleiding. De overeenkomst inzake hoger onderwijs en beroepsopleiding die in 2005 afloopt zou hernieuwd en versterkt moeten worden om de uitwisseling tussen docenten, onderzoekers en studenten te intensiveren en maatregelen te ontwikkelen voor de kwaliteit en de verenigbaarheid van de diverse stelsels van onderwijs en opleiding.


23. Encourages the Board of Governors to develop more actively the European Schools by following the examples of the best schooling systems in the world as demonstrated by PISA studies, and encourages twinning between the European School and national schools as a means of promoting student and teacher exchanges and raising awareness of the European Schools system in the Member States, along the lines of the Comenius programme;

23. moedigt de raad van bestuur aan de Europese scholen actiever te ontwikkelen door het voorbeeld te volgen van de blijkens PISA-studies beste onderwijsstelsels ter wereld en moedigt de ontwikkeling van partnerschappen tussen Europese scholen en nationale scholen aan, omdat zo naar het voorbeeld van het Comenius-programma de uitwisseling van leerlingen en docenten kan worden bevorderd en het stelsel van Europese scholen in de lidstaten bekend kan worden gemaakt;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Encourages the Board of Governors to develop more actively the European Schools by following the examples of the best schooling systems in the world as demonstrated by PISA studies, and encourages twinning between the European School and national schools as a means of promoting student and teacher exchanges and raising awareness of the European Schools system in the Member States, along the lines of the Comenius programme;

23. moedigt de raad van bestuur aan de Europese scholen actiever te ontwikkelen door het voorbeeld te volgen van de blijkens PISA-studies beste onderwijsstelsels ter wereld en moedigt de ontwikkeling van partnerschappen tussen Europese scholen en nationale scholen aan, omdat zo naar het voorbeeld van het Comenius-programma de uitwisseling van leerlingen en docenten kan worden bevorderd en het stelsel van Europese scholen in de lidstaten bekend kan worden gemaakt;


23. Encourages the Board of Governors to develop more actively the European Schools by following the examples of the best schooling systems in the world as demonstrated by PISA studies, and encourages twinning between the European School and national schools as a means of promoting student and teacher exchanges and raising awareness of the European Schools system in the Member States, along the lines of the Comenius programme;

23. moedigt de raad van bestuur aan de Europese scholen actiever te ontwikkelen door het voorbeeld te volgen van de blijkens PISA-studies beste onderwijsstelsels ter wereld en moedigt de ontwikkeling van partnerschappen tussen Europese scholen en nationale scholen aan, omdat zo naar het voorbeeld van het Comenius-programma de uitwisseling van leerlingen en docenten kan worden bevorderd en het stelsel van Europese scholen in de lidstaten bekend kan worden gemaakt;


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that the Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. onderstreept de behoefte aan betere statistieken inzake lerarenopleidingen in de Unie, ten einde de verspreiding van informatie, meer samenwerking en de uitwisseling van beste praktijken te bevorderen; stelt voor dat de lidstaten in samenwerking met de Commissie systemen invoeren die waarborgen dat vergelijkbare gegevens inzake lerarenopleidingen voor het kleuter-, basis- en secundair onderwijs rechtstreeks beschikbaar zijn;


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. onderstreept de behoefte aan betere statistieken inzake lerarenopleidingen in de Unie, ten einde de verspreiding van informatie, meer samenwerking en de uitwisseling van beste praktijken te bevorderen; stelt voor dat de lidstaten in samenwerking met de Commissie systemen invoeren die waarborgen dat vergelijkbare gegevens inzake lerarenopleidingen voor het kleuter-, basis- en secundair onderwijs rechtstreeks beschikbaar zijn;


It recommended that a mobility strategy be established at European level for language teachers to encourage bilateral and multilateral exchanges, support exchanges of prospective teachers and young teachers in particular, encourage the recognition of qualifications acquired through mobility, organise workshops and on-site working visits abroad as a form of teacher training, and set up a clearing system to match supply and demand ac ...[+++]

Aanbevolen wordt op Europees niveau een mobiliteitsstrategie voor taalleraren op te stellen om bi- en multilaterale uitwisselingen te stimuleren, uitwisselingen van met name aankomende en jonge leraren te ondersteunen, de erkenning van via mobiliteit verworven kwalificaties aan te moedigen, workshops en werkbezoeken ter plaatse in het buitenland te organiseren bij wijze van lerarenopleiding, en een clearingsysteem in te voeren om vraag en aanbod tussen landen en instellingen op elkaar af te stemmen.


developing or exchanging experience on systems of providing information or guidance particularly adapted to the learners, teachers and other staff concerned by the Comenius programme.

het opdoen en uitwisselen van ervaringen met voorlichtings- en begeleidingssystemen die met name toegesneden zijn op lerenden, docenten en ander personeel in het kader van het Comenius-programma.


w