Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Childless node
Leaf
Port coordinator
Port operations manager
Port operations supervisor
Port terminal supervisor
Terminal node
Terminal port
Terminal port of a node

Traduction de «terminal port a node » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
terminal port | terminal port of a node

knooppuntspoort | terminal poort




childless node | leaf | terminal node

eindknoop | eindknooppunt | eindpunt


port operations manager | port terminal supervisor | port coordinator | port operations supervisor

havencoördinator | hogere havenmeester | havencoördinatrice | havenmeester
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Within the sphere of their responsibility, Member States, operators of freight terminals, ports and airports, and infrastructure managers shall, in a fair and non-discriminatory manner, ensure that:

1. Binnen de grenzen van hun verantwoordelijkheid zorgen de lidstaten, de exploitanten van terminals, havens en luchthavens en de infrastructuurbeheerders er op eerlijke en non-discriminerende wijze voor dat:


1. Within the sphere of their responsibility, Member States, operators of freight terminals, ports and airports, and infrastructure managers shall ensure that:

1. Binnen de grenzen van hun verantwoordelijkheid zorgen de lidstaten, terminalexploitanten en infrastructuurbeheerders ervoor dat:


Depending on the type of terminal, port labour can represent a significant share of the operational costs for terminal operators. [25]

Afhankelijk van het type terminal, kan havenarbeid een belangrijk deel van de operationele kosten van terminalexploitanten vertegenwoordigen[25].


(o) ‘urban node’ means an urban area where the transport infrastructure of the trans-European transport network, such as ports, airports, railway stations, logistic platforms, freight and passenger terminals located in and around an urban area is connected with other parts of that infrastructure and with the infrastructure for regional and local traffic;

(o) "stedelijk knooppunt": een stedelijk gebied waar de vervoersinfrastructuur van het trans-Europese vervoersnetwerk, zoals in en rond een stedelijk gebied gelegen havens, luchthavens, spoorwegstations, logistieke platforms en goederen- en passagiersterminals, verbonden is met andere delen van die infrastructuur en met infrastructuur voor regionaal en lokaal verkeer;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
'urban node' means an urban area where the transport infrastructure of the trans-European transport network, such as ports including passenger terminals, airports, railway stations, logistic platforms and freight terminals located in and around an urban area, is connected with other parts of that infrastructure and with the infrastructure for regional and local traffic;

"stedelijk knooppunt": een stedelijk gebied waar de vervoersinfrastructuur van het trans-Europees vervoersnetwerk, zoals havens, passagiersterminals daaronder begrepen, luchthavens, spoorwegstations, logistieke platforms en goederenterminals, die in en rond het stedelijk gebied zijn gelegen, verbonden is met andere delen van die infrastructuur en met de infrastructuur voor regionaal en lokaal verkeer;


(k) "port terminal" means a terminal, staffed by a carrier or a terminal operator, in a port with facilities, such as check- in, ticket counters or lounges, and staff for the embarkation or disembarkation of passengers travelling on passenger services or on a cruise;

(k) "haventerminal": een door een vervoerder of terminalexploitant bemande terminal in een haven met voorzieningen, zoals incheckbalies, balies voor kaartverkoop of lounges en personeel voor de in- en ontscheping van passagiers die reizen met passagiersdiensten of die een cruise maken;


1. Carriers, port authorities and terminal operators shall, within their respective areas of competence, ensure that information on the rights of passengers under this Regulation is publicly available on board ships, in ports and in port terminals.

1. Vervoerders, havenautoriteiten en exploitanten van terminals zorgen er, binnen de grenzen van hun bevoegdheid, voor dat informatie over de rechten van passagiers uit hoofde van deze verordening zowel aan boord van schepen als in havens en haventerminals openbaar wordt gemaakt.


This includes a "priority network" (starting from the current priority project approach) which links up and extends as necessary major trans-national axes, important nodes as inter-modal connecting points (ports, airports, freight terminals, etc.) and major European action in the field of ITS; b) a "conceptual pillar" providing the basis for the identification of projects, corridors and network parts over time; based on short, medium and long-term service needs; highly ...[+++]

Dit omvat een "prioritair netwerk" (uitgaande van de huidige benadering op basis van prioritaire projecten) dat belangrijke knooppunten en intermodale aansluitpunten (havens, luchthavens, goederenterminals enz.) aan elkaar koppelt en zo nodig uitbreidt tot grote transnationale assen, en belangrijke Europese acties op het gebied van ITS; b) een "conceptuele pijler", die in de loop van de tijd de basis vormt voor de selectie van pro ...[+++]


Airports, seaports, river ports and major terminals serve as intermodal nodes along these long distance links between the Central and East European countries.

Luchthavens, zeehavens, rivierhavens en grote terminals vervullen de functie van intermodale knooppunten langs deze langeafstandsverbindingen tussen Midden- en Oost-Europese landen.


The estimated cost of constructing the network is EUR 92 billion (EUR 37 billion for the railway network, EUR 44 billion for the road network, EUR 1,5 billion for the inland waterways network, EUR 9,5 billion for network nodes such as airports, river ports, seaports and other terminals).

De kostprijs van de aanleg van het netwerk wordt geraamd op 92 miljard euro (37 miljard euro voor het spoorwegnetwerk, 44 miljard euro voor het wegennetwerk, 1,5 miljard euro voor het netwerk van binnenwateren en 9,5 miljard euro voor netwerkknooppunten zoals luchthavens, rivierhavens, zeehavens en andere terminals).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'terminal port a node' ->

Date index: 2023-02-15
w