Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Development of a tourist destination's resources
Fair
Fairly heavy drinker
Guide groups of tourists
Hotels and other tourist accommodation
Inform groups of tourists on logistical times
Inform tourist groups on arrival times
Inform tourist groups on logistical times
Inform tourist groups with logistical times
Manage groups of tourists
Manage tourist groups
Manage tourists in groups
Tourism fair
Tourist accommodation
Tourist accommodation in hotels and elsewhere
Tourist area
Tourist areas
Tourist centre
Tourist facilities
Tourist fair
Tourist infrastructure
Tourist region
Tourist resort
Tourist resources for further development
Tourist resources with potential for development
Touristic centre
Trade event
Trade fair
Trade fairs

Vertaling van "tourist fair " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


tourist resources for further development | tourist resources with potential for development | development of a tourist destination's resources | tourist resources of a destination for further development

ontwikkelen van een mogelijke toeristische attractie | ontwikkelen van een mogelijke toeristische locatie | ontwikkelen van een mogelijke toeristische bezienswaardigheid | toeristische middelen voor een bestemming die verder ontwikkeld kan worden


inform groups of tourists on logistical times | inform tourist groups on arrival times | inform tourist groups on logistical times | inform tourist groups with logistical times

groepen informatie verschaffen over hun aankomst- en vertrektijden | reisschema's aan groepen doorgeven | 0.0 | groepen informeren over aankomst- en vertrektijden


guide groups of tourists | manage groups of tourists | manage tourist groups | manage tourists in groups

als reisbegeleider werken | als toerleider werken | als gids werken | groepen toeristen leiden


tourist region [ tourist area | Tourist areas(ECLAS) ]

toeristisch gebied [ recreatiezone | toeristische zone ]


hotels and other tourist accommodation | tourist accommodation (hotels and other) | tourist accommodation in hotels and elsewhere

hotelwezen en andere toeristische voorzieningen


tourist centre | tourist resort | touristic centre

toeristencentrum


tourist infrastructure [ tourist facilities ]

toeristische infrastructuur [ toeristische uitrusting ]


trade event [ fair | trade fair | trade fairs(UNBIS) ]

handelsmanifestatie [ handelsbeurs | handelsexpositie | handelssalon ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
promoting Europe as a sustainable and high-quality tourist destination through the ‘visiteurope.com’ website, at major international events or large-scale tourism fairs and exhibitions, as well as initiatives such as European Tourism Days and the European Tourism Forum

de bevordering van Europa als een duurzame en kwaliteitsgerichte toeristische bestemming via de website „visiteurope.com”, op grote internationale evenementen of grootschalige toeristische beurzen en tentoonstellingen, alsook initiatieven als European Tourism Days (Europese dagen van het toerisme) en het European Tourism Forum (Europese toerismeforum).


Exempt from this criterion are: shops and vending machines under management of the tourist accommodation and single-dose sugar and coffee inside rooms under the condition that the products used for this purpose are fair trade and/or organic certificated, and used coffee capsules (if applicable) are given back to the producer for recycling.

Dit criterium geldt niet voor: winkels en automaten onder beheer van de toeristische accommodatie en portieverpakkingen suiker en koffie in kamers, op voorwaarde dat de desbetreffende producten fairtradeproducten en/of biologisch gecertificeerd zijn en dat gebruikte koffiecapsules in voorkomend geval voor recycling aan de producent worden geretourneerd.


19. Is convinced that the creation and promotion of a ‘Europe brand’ will offer high added value for the success of Europe as the world’s number one tourist destination and for the promotion of the European cultural heritage in particular; calls, therefore, on the authorities of all Member States to cooperate with the Commission, and to complement such a brand with their own national and regional efforts and to jointly promote Europe at major international events and large-­scale tourism fairs as a collection of high­-quality tourist ...[+++]

19. is ervan overtuigd dat het vestigen en promoten van het "merk Europa" een grote meerwaarde zal bieden voor het succes van Europa als toeristische topbestemming wereldwijd en voor de bevordering van het Europees cultureel erfgoed in het bijzonder; roept de autoriteiten van alle lidstaten er dan ook toe op samen te werken met de Commissie en een dergelijk merk aan te vullen met hun eigen nationale en regionale inspanningen, alsmede om Europa op belangrijke internationale evenementen en grootschalige toeristische beurzen gezamenlijk te promoten als een verzameling van hoogwaardige toeristische bestemmingen;


1. Notes that the competitiveness of the European tourism industry will only be guaranteed by using the best technologies available; calls on the Member States and the Commission to encourage the tourist sector to adopt strategies on energy efficiency and the introduction of renewables; welcomes the launch of an ‘ICT and tourism’ platform by the Commission, which could serve as an accelerator for tourism enterprises, especially SMEs, when developing new and innovative tools and services; believes that a single market for online services will increase the competitiveness of the tourism industry in Europe and that ICT should contribute ...[+++]

1. wijst erop dat het concurrentievermogen van de Europese toeristische sector alleen gegarandeerd is als gebruik wordt gemaakt van de beste beschikbare technologieën; vraagt de lidstaten en de Commissie te bevorderen dat de toeristische sector strategieën vaststelt op het gebied van energie-efficiëntie en invoering van energie uit hernieuwbare bronnen; juicht het toe dat de Commissie een platform "ICT en toerisme" opzet, dat voor toeristische ondernemingen, en met name kmo's, als katalysator zou kunnen dienen bij de ontwikkeling van nieuwe en innoverende instrumenten en diensten; is van mening dat een interne markt voor onlinediensten het concurrentievermogen van de toeristische sector in Europa zal versterken en dat ICT moet bijdragen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
reference material supplied to accredited representatives or correspondents appointed by official national tourist agencies and not intended for distribution, that is to say, yearbooks, lists of telephone or telex numbers, hotel lists, fairs catalogues, specimens of craft goods of negligible value, and literature on museums, universities, spas or other similar establishments.

technisch materiaal dat wordt toegezonden aan erkende vertegenwoordigers of aan correspondenten die zijn aangesteld door officiële nationale toeristenorganisaties, en dat niet bestemd is om te worden uitgereikt, dat wil zeggen jaarboeken, lijsten van telefoon- of telexabonnees, hotellijsten, catalogi van beurzen, monsters van ambachtelijke producten met een onbeduidende waarde, documentatiemateriaal over musea, universiteiten, thermale badplaatsen of andere soortgelijke instellingen.


reference material supplied to accredited representatives or correspondents appointed by official national tourist agencies and not intended for distribution, that is to say, yearbooks, lists of telephone or telex numbers, hotel lists, fairs catalogues, specimens of craft goods of negligible value, and literature on museums, universities, spas or other similar establishments.

technisch materiaal dat wordt toegezonden aan erkende vertegenwoordigers of aan correspondenten die zijn aangesteld door officiële nationale toeristenorganisaties, en dat niet bestemd is om te worden uitgereikt, dat wil zeggen jaarboeken, lijsten van telefoon- of telexabonnees, hotellijsten, catalogi van beurzen, monsters van ambachtelijke producten met een onbeduidende waarde, documentatiemateriaal over musea, universiteiten, thermale badplaatsen of andere soortgelijke instellingen.


59. Calls on the Member States to step up awareness-raising and information in the fight against counterfeiting and piracy in tourist areas and in trade fairs and exhibitions;

59. verzoekt de lidstaten om in de strijd tegen namaak en piraterij meer voorlichting en informatie te verstrekken in toeristische gebieden en op beurzen voor bedrijven en particulieren;


24. Calls on the governments of developing countries to ensure the full involvement of local communities in tourist activities and to ensure the fair sharing of the economic, social and cultural benefits generated;

24. verzoekt de regeringen van de ontwikkelingslanden de plaatselijke bevolking volledig te betrekken bij de toeristische activiteiten en erop toe te zien dat de economische, maatschappelijke en culturele baten eerlijk worden verdeeld;


52. Welcomes the Commission's initiative to establish state-aid guidelines for regional airports and low-cost companies, so as to improve legal certainty and ensure fair competition in favour of tourist accessibility and regional development; recalls nevertheless that with a view to the goal of sustainability, steps should be taken to ensure that the development of low-cost airlines is supervised, so as to avoid a proliferation of air links to specific regions or neighbouring regions, and on the contrary develop to the full the interconnection of air tra ...[+++]

52. is ingenomen met het initiatief van de Commissie voor de opstelling van richtlijnen met betrekking tot staatssteun voor regionale luchthavens en low-budgetmaatschappijen, met als doel de rechtszekerheid te verbeteren en billijke concurrentievoorwaarden te creëren die de toegankelijkheid voor toeristen en de regionale ontwikkeling bevorderen; herinnert er evenwel aan dat de ontwikkeling van low-budgetmaatschappijen met het oog op de duurzaamheidsdoelstelling onder controle moet blijven, zodat er binnen bepaalde regio's of met nabijgelegen regio's niet teveel vliegverbindingen ontstaan, maar ...[+++]


(c) reference material supplied to accredited representatives or correspondents appointed by official national tourist agencies and not intended for distribution, viz. yearbooks, lists of telephone or telex numbers, hotel lists, fairs catalogues, specimens of craft goods of negligible value, and literature on museums, universities, spas or other similar establishments.

c ) technisch materiaal dat wordt toegezonden aan erkende vertegenwoordigers of aan correspondenten die zijn aangesteld door officiële nationale toeristenorganisaties , en dat niet bestemd is om te worden uitgereikt , dat wil zeggen jaarboeken , lijsten van telefoon - of telexabonnees , hotellijsten , catalogi van beurzen , monsters van ambachtelijke produkten met een onbeduidende waarde , documentatiemateriaal over musea , universiteiten , thermale badplaatsen of andere soortgelijke instellingen .




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'tourist fair' ->

Date index: 2022-03-11
w