Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assistive keyboard-skill training device
Computer-assisted skill training
Computer-assisted training
Functional skills training
Instruct circus acts to others
Refresher flying skill training
Skill training
Teach circus acts
Teach domestic science skills
Teach house-keeping skills
Teach housekeeping skills
Teaching circus acts
Train on housekeeping skills
Train others with circus skills

Vertaling van "train on housekeeping skills " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
teach domestic science skills | train on housekeeping skills | teach housekeeping skills | teach house-keeping skills

huishoudelijke vaardigheden aanleren


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandigheden bepalen. Deze metingen geven een benadering van de graad van zwakzinnigheid. De diagnose zal ook a ...[+++]


Habilitation training in healthcare is a process aimed at helping disabled people attain, keep or improve skills and functioning for daily living.

habilitatietraining


Functional skills training

trainen van functionele vaardigheden


Assistive keyboard-skill training device

trainingshulpmiddel voor aangepast toetsenbordgebruik


computer-assisted skill training | computer-assisted training

computerondersteunde opleiding | computerondersteunde training


instruct circus acts to others | teaching circus acts | teach circus acts | train others with circus skills

circusacts aanleren | circusnummers aanleren


refresher flying skill training

herhalingscursussen vliegbekwaamheid


skill training (specialisation)

beroepsspecialisatie (B) | vakopleiding (NL)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The most recent doctoral programmes contain initiatives to enhance the employability of researchers by including in the training both core skills (e.g. training in research skills and techniques) and wider employment related skills (e.g. research management, communication skills, networking and teamworking) in order to respond to the changing demands put upon them in an uncertain and open employment market [61].

De meest recente doctoraalprogramma's omvatten initiatieven om de inzetbaarheid van onderzoekers te vergroten door de opleiding toe te spitsen op het aankweken van zowel kernvaardigheden (bv. onderzoekvaardigheden en -technieken) als meer algemene bekwaamheden (bv. op het vlak van onderzoekbeheer, communicatie, networking en werken in teamverband) om te kunnen inspelen op de wisselende eisen die op een onzekere en open arbeidsmarkt aan hen worden gesteld [61].


Commission Staff Working Document — Vocational education and training for better skills, growth and jobs — Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 375 final, 20.11.2012)

Werkdocument van de diensten van de Commissie — Beroepsonderwijs en -opleiding voor betere vaardigheden, groei en banen (Vocational education and training for better skills, growth and jobs) — bij het document Mededeling van de Commissie — Een andere kijk op onderwijs: investeren in vaardigheden voor betere sociaal-economische resultaten (WDC(2012) 375 final, 20.11.2012)


Even though reception centres, integration services and public employment services in Member States are often well equipped to guide non-EU nationals to education, training, employment or skills recognition, the very first step of mapping their skills and experiences may still pose some difficulties.

Hoewel opvangcentra, integratiediensten en openbare diensten voor arbeidsvoorziening in de lidstaten vaak goed uitgerust zijn om onderdanen van derde landen te begeleiden op het gebied van onderwijs, opleiding, werkgelegenheid of de erkenning van vaardigheden, is het soms moeilijk hun vaardigheden en ervaringen in kaart te brengen.


8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportun ...[+++]

8. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT‑vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van p ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportu ...[+++]

28. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT-vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van ...[+++]


15. Emphasises that the Centre’s work is highly relevant to the Union vocational education and training (VET) and skills policy agenda; notes its concern that unless the low economic demand driving high unemployment is reversed, this demand will foster and perpetuate the mismatch and obsolescence of skills through over-qualification and unemployment; acknowledges the Centre’s key achievements in 2013 in its field of activity; notes furthermore that the Centre is undertaking its first pan-European skills survey (eu-SKILL);

15. onderstreept dat het werk van het Centrum in hoge mate relevant is voor de Europese beleidsagenda op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding (BOO) alsmede arbeidsvaardigheden; stelt bezorgd vast dat de geringe vraag, met hoge werkloosheid tot gevolg, moet worden omgebogen, omdat anders een situatie ontstaat en wordt bestendigd waarin vaardigheden door overkwalificering en werkloosheid niet meer aansluiten bij wat de economie vraagt en verouderd raken; heeft waardering voor de belangrijke resultaten die het Centrum in 2013 op zijn werkterrein heeft geboekt; merkt voorts op dat het Centrum bezig is met de uitvoering van zijn e ...[+++]


3. Emphasises that the Centre’s work is highly relevant to the Union vocational education and training (VET) and skills policy agenda; notes its concern that unless the low economic demand driving high unemployment is reversed, it will foster and perpetuate the mismatch and obsolescence of skills through over-qualification and unemployment; acknowledges the Centre’s key achievements in 2013 in its field of activity; notes furthermore that the Centre is undertaking its first pan-European skills survey (eu-SKILL);

3. onderstreept dat het werk van het Centrum in hoge mate relevant is voor de Europese beleidsagenda op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding (BOO) alsmede arbeidsvaardigheden; stelt bezorgd vast dat de geringe vraag, met hoge werkloosheid tot gevolg, moet worden omgebogen, omdat anders een situatie ontstaat en wordt bestendigd waarin vaardigheden door overkwalificering en werkloosheid niet meer aansluiten bij wat de economie vraagt en verouderd raken; heeft waardering voor de belangrijke resultaten die het Centrum in 2013 op zijn werkterrein heeft geboekt; merkt voorts op dat het Centrum bezig is met de uitvoering van zijn ee ...[+++]


15. Emphasises that the Centre’s work is highly relevant to the Union vocational education and training (VET) and skills policy agenda; notes its concern that unless the low economic demand driving high unemployment is reversed, this demand will foster and perpetuate the mismatch and obsolescence of skills through over-qualification and unemployment; acknowledges the Centre’s key achievements in 2013 in its field of activity; notes furthermore that the Centre is undertaking its first pan-European skills survey (eu-SKILL);

15. onderstreept dat het werk van het Centrum in hoge mate relevant is voor de Europese beleidsagenda op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding (BOO) alsmede arbeidsvaardigheden; stelt bezorgd vast dat de geringe vraag, met hoge werkloosheid tot gevolg, moet worden omgebogen, omdat anders een situatie ontstaat en wordt bestendigd waarin vaardigheden door overkwalificering en werkloosheid niet meer aansluiten bij wat de economie vraagt en verouderd raken; heeft waardering voor de belangrijke resultaten die het Centrum in 2013 op zijn werkterrein heeft geboekt; merkt voorts op dat het Centrum bezig is met de uitvoering van zijn e ...[+++]


1. Launch a major European employment support initiative a) The Commission is proposing to simplify criteria for European Social Fund (ESF) support and step up advance payments from early 2009, so that Member States have earlier access to up to € 1.8 bn in order to: Within flexicurity strategies, rapidly reinforce activation schemes, in particular for the low-skilled, involving personalised counselling, intensive (re-)training and up-skilling of workers, apprenticeships, subsidised employment as well as grants for self-employment, business start-up's and Refocus their programmes to conce ...[+++]

1. Lanceren van een grootscheeps Europees initiatief ter ondersteuning van de werkgelegenheid a) De Commissie stelt voor de criteria voor steun van het Europees Sociaal Fonds (ESF) te vereenvoudigen en vanaf begin 2009 de voorschotten te verhogen. Op die manier zullen de lidstaten vervroegd toegang hebben tot een bedrag van 1,8 miljard EUR, waardoor zij: in het kader van flexicuritystrategieën kunnen overgaan tot een versnelde versterking van activeringsregelingen (met name voor laaggeschoolden), die voorzien in persoonlijke begeleiding, intensieve (om)scholing en bijscholing van werknemers, leerlingwezen, gesubsidieerde werkgelegenheid ...[+++]


The good level of training and professional skills of the 200 000 train drivers operating in the enlarged European Union is a key asset contributing to the high level of safety of the rail system. This puts driver training and skills at the heart of the railway undertakings' safety management systems.

Het hoge opleiding- en beroepskwalificatieniveau van de 200.000 treinbestuurders in de uitgebreide EU is een belangrijke troef voor de hoge veiligheid van de spoorwegen. De opleiding en de kwalificaties van treinbestuurders staan op grond daarvan centraal in het systeem voor veiligheidsbeheer van de spoorwegen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'train on housekeeping skills' ->

Date index: 2022-01-10
w