Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3D printing
3DP
4.7
ABL
Additive layer manufacturing
Additive manufacturing
Aircraft pilot
Apply a protective layer
Apply protective layers
Atmospheric boundary layer
Boundary layer
Depletion of the ozone layer
Destruction of the ozone layer
Deterioration of the ozone layer
Friction layer
ICT encryption
Layer 4
Layer model
Layered architecture
Layered system structure
Light rail layer
Ozone
Ozone layer
Planetary boundary layer
Public-key cryptography
Rail layer
Stratospheric pollution
Symmetric-key algorithm
Three-dimensional printing
Track machine operator
Tramway layer
Transport layer
Transport layer security
Use a protective layer
Utilise a protective layer

Vertaling van "transport layer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


symmetric-key algorithm | transport layer security | ICT encryption | public-key cryptography

ICT-encryptie | versleuteling van ICT-componenten | ICT-versleuteling | transport layer security


use a protective layer | utilise a protective layer | apply a protective layer | apply protective layers

beschermende laag aanbrengen


atmospheric boundary layer | boundary layer | friction layer | planetary boundary layer | ABL [Abbr.]

atmosferische grenslaag | planetaire grenslaag | wrijvingslaag


layer model | layered architecture | layered system structure

gelaagde systeemstructuur | lagenarchitectuur | lagenmodel | lagenstructurering


stratospheric pollution [ depletion of the ozone layer | destruction of the ozone layer | deterioration of the ozone layer ]

verontreiniging van de stratosfeer [ aantasting van de ozonlaag | afbraak van de ozonlaag ]


light rail layer | tramway layer | rail layer | track machine operator

vakman spoorwegbouw | wisselmaker spoorwegen | spoorbouwer | spoorlegger


Aircraft pilot (except transport)

vliegtuigpiloot met uitzondering van transport


3D printing [4.7] [ 3DP | additive layer manufacturing | additive manufacturing | three-dimensional printing ]

3D-printen [4.7] [ additief produceren | additief productieproces | driedimensionaal printen ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

De in 1996 vastgestelde en in 2004 voor het laatst gewijzigde richtsnoeren bevatten twee lagen planning: een uitgebreide netwerklaag (netschema's voor spoorwegen, wegen, binnenwateren, gecombineerd vervoer, luchthavens en havens) en een tweede laag van dertig prioritaire projecten, d.w.z. geselecteerde programma's van gemeenschappelijk belang.


(2) | Single layer: priority projects – possibly in extended form | Single Layer: Priority projects in current form (amended as necessary), complemented by priority infrastructure needs resulting from requirements of various transport services.

(2) | Eén laag: prioritaire projecten – eventueel in uitgebreide vorm | Eén laag: prioritaire projecten in hun huidige vorm (indien nodig gewijzigd), aangevuld met prioriteitsinfrastructuur, moeten voortvloeien uit de behoeften van diverse vervoersdiensten.


Disadvantages: Layer 1: lack of means to ensure full and timely implementation, while ensuring important functions for transport policy and network access Layer 2: inclusion of "uncertain" factors in TEN-T planning, which can only be defined through objectives and criteria rather than concrete projects.

Nadelen: Laag 1: gebrek aan middelen om de volledige en tijdige tenuitvoerlegging te garanderen, terwijl belangrijke functies voor het vervoersbeleid en de netwerktoegang worden gewaarborgd Laag 2: opname van “onzekere” factoren in de TEN-V-planning, die alleen kan worden gedefinieerd aan de hand van doelstellingen en criteria, in plaats van op basis van concrete projecten.


3. Dual layer structure with the comprehensive network and a core network, comprising a – geographically defined – priority network and a conceptual pillar to help integrate the various transport policy and transport infrastructure aspects.

3. Een structuur met twee lagen: een uitgebreid netwerk en een kernnetwerk, dat een geografische gedefinieerd prioritair netwerk en een conceptuele pijler omvat, teneinde de diverse aspecten van het vervoersbeleid en de vervoersinfrastructuur te helpen integreren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The trans-European transport network should best be developed through a dual-layer structure consisting of a comprehensive network and a core network based on a common and transparent methodology, those two layers being the highest level of infrastructure planning within the Union.

Het trans-Europees vervoersnetwerk kan het best worden ontwikkeld middels een structuur met twee lagen, bestaande uit een uitgebreid netwerk en een kernnetwerk, gebaseerd op gemeenschappelijke en transparante methoden, waarbij deze twee lagen het hoogste infrastructuurplanningsniveau binnen de Unie zouden moeten vormen.


(9) The trans-European transport network should best be developed through a dual layer approach, consisting of a comprehensive network and a core network, these two layers being the highest level of infrastructure planning within the Union.

(9) Het trans-Europese vervoersnetwerk wordt het best in twee lagen ontwikkeld: een uitgebreid netwerk en een kernnetwerk, die samen het hoogste infrastructuurplanningsniveau vormen binnen de Unie.


(9) The trans-European transport network should be developed through a dual layer approach, consisting of a comprehensive network and a core network, these two layers being the highest level of infrastructure planning within the Union and being based on a common and transparent methodology.

(9) Het trans-Europese vervoersnetwerk wordt in twee lagen ontwikkeld: een uitgebreid netwerk en een kernnetwerk, die samen het hoogste infrastructuurplanningsniveau vormen binnen de Unie en gebaseerd zijn op gemeenschappelijke en transparante methodes.


70. Believes that modern ICT technologies provide a large potential for innovations in support of sustainability and eco-efficiency, e.g. integration of technologies by putting additional intelligence layers on top of physical layers to achieve more efficiency management of systems (such as water supply, transportation systems); stresses the need to have open ICT standards available for such solutions; therefore urges the Commission to require open standards and stakeholders to drive the development of suitable open standards in sup ...[+++]

70. is van mening dat moderne ICT-technologieën een groot potentieel bieden voor innovaties ter ondersteuning van duurzaamheid en milieuefficiëntie, bijvoorbeeld integratie van technologieën door het toevoegen van aanvullende intelligentielagen aan fysieke lagen om tot een efficiënter beheer van systemen te komen (zoals bij watervoorziening en vervoersystemen); onderstreept de noodzaak om over open ICT-standaards voor dergelijke oplossingen te kunnen beschikken; dringt er daarom bij de Commissie op aan open standaards te vereisen, en wenst dat de stakeholders de ontwikkeling van geschikte open standaards ter ondersteuning van een effic ...[+++]


70. Believes that modern ICT technologies provide a large potential for innovations in support of sustainability and eco-efficiency, e.g. integration of technologies by putting additional intelligence layers on top of physical layers to achieve more efficiency management of systems (such as water supply, transportation systems); stresses the need to have open ICT standards available for such solutions; therefore urges the Commission to require open standards and stakeholders to drive the development of suitable open standards in sup ...[+++]

70. is van mening dat moderne ICT-technologieën een groot potentieel bieden voor innovaties ter ondersteuning van duurzaamheid en milieuefficiëntie, bijvoorbeeld integratie van technologieën door het toevoegen van aanvullende intelligentielagen aan fysieke lagen om tot een efficiënter beheer van systemen te komen (zoals bij watervoorziening en vervoersystemen); onderstreept de noodzaak om over open ICT-standaards voor dergelijke oplossingen te kunnen beschikken; dringt er daarom bij de Commissie op aan open standaards te vereisen, en wenst dat de stakeholders de ontwikkeling van geschikte open standaards ter ondersteuning van een effic ...[+++]


70. Believes that modern ICT technologies provide a large potential for innovations in support of sustainability and eco-efficiency, e.g. integration of technologies by putting additional intelligence layers on top of physical layers to achieve more efficiency management of systems (such as water supply, transportation systems); stresses the need to have open ICT standards available for such solutions; therefore urges the Commission to require open standards and stakeholders to drive the development of suitable open standards in sup ...[+++]

70. is van mening dat moderne ICT-technologieën een groot potentieel bieden voor innovaties ter ondersteuning van duurzaamheid en milieuefficiëntie, bijvoorbeeld integratie van technologieën door het toevoegen van aanvullende intelligentielagen aan fysieke lagen om tot een efficiënter beheer van systemen te komen (zoals bij watervoorziening en vervoersystemen); onderstreept de noodzaak om over open ICT-standaards voor dergelijke oplossingen te kunnen beschikken; dringt er daarom bij de Commissie op aan open standaards te vereisen, en wenst dat de stakeholders de ontwikkeling van geschikte open standaards ter ondersteuning van een effic ...[+++]


w