Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conditioning driving cycle
Conditioning-driving cycle
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
EUDC
Extra-urban cycle
Extra-urban driving cycle
UDC
Urban cycle
Urban driving cycle

Vertaling van "urban driving cycle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
extra-urban cycle | extra-urban driving cycle | EUDC [Abbr.]

buitenrit


urban cycle | urban driving cycle | UDC [Abbr.]

stadscyclus | stadsrit | stadstraject


conditioning driving cycle | conditioning-driving cycle

conditioneringscyclus


control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

rijden in stedelijke gebieden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Test type I, ECE R 40 (with extra urban driving cycle if applicable)

Test type I, ECE R 40 (met rijcyclus buiten stad, indien van toepassing)


17. Calls on the authorities to promote ways to reduce the demand for transport by enhancing the use of teleworking and ICT tools and to be aware of the figures of the Eurobarometer survey that show that EU citizens are concerned about the negative impact of increased traffic in cities, considering traffic congestion (76 %), air quality (81 %) and accident rates (73 %) to be the most serious problems; calls on the Commission to monitor the new forms of mobility related to transport (e.g. self-drive vehicles), to carry out, in cooperation with the Member States, an analysis of all available measures helping to minimise the number of inju ...[+++]

17. vraagt de lidstaten om aan manieren te werken om de vraag naar vervoer te verminderen door het thuiswerken te bevorderen en gebruik van ICT-technologie, en zich de cijfers uit de Eurobarometer voor ogen te houden waaruit blijkt dat de burgers zich zorgen maken over de nadelige gevolgen van het toenemende autoverkeer in de steden, en opstoppingen (76 %), luchtkwaliteit (81 %) en ongevallen (73 %) als de grootste problemen ervaren; vraagt de Commissie om zich op de hoogte te houden van nieuwe vormen van vervoersmobiliteit (bv. zelfbesturende voertuigen), om in samenwerking met de lidstaten een analyse uit te voeren van alle beschikbare maatregelen teneinde het aantal gewonden en doden onder vooral voetgangers en fietsers te doen afnemen, ...[+++]


Therefore, emission control systems and test cycles should be designed to reflect real driving conditions, especially in urban areas where driving conditions are much more transient than the regulatory test cycle.

Daarom moeten de emissiecontrolesystemen en de testcycli worden ontworpen om reële rijomstandigheden te weerspiegelen, in het bijzonder in stedelijke gebieden, waar de rijomstandigheden veel vluchtiger zijn dan in de gereguleerde testcyclus.


Therefore, emission control systems and test cycles should be designed in real driving conditions, especially in urban areas where driving conditions vary.

Daarom moeten de emissiecontrolesystemen en de testcycli worden ontworpen in reële rijomstandigheden, in het bijzonder in stedelijke gebieden, waar de rijomstandigheden variëren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For the second stage, the measurement of pollutant emissions from two-wheel motorcycles is based on the use of the elementary urban test cycle laid down in UN-ECE Regulation No 40 and the extra-urban driving cycle laid down in Council Directive 70/220/EEC of 20 March 1970 on the approximation of the laws of the Member States on measures to be taken against air pollution by gases from motor vehicles(5), as last amended by Commission Directive 2002/80/EC(6).

De meting van de verontreinigende emissies van tweewielige motorfietsen in de tweede fase wordt verricht aan de hand van de basisproefcyclus in de stad overeenkomstig VN/ECE-Reglement nr. 40 en van de cyclus buiten de stad overeenkomstig Richtlijn 70/220/EEG van de Raad van 20 maart 1970 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten met betrekking tot maatregelen tegen luchtverontreiniging door emissies van motorvoertuigen(5), laatstelijk gewijzigd bij Richtlijn 2002/80/EG van de Commissie(6).


a. When testing for compliance with the limit values in rows B for 2006 for motorcycles with a permitted maximum speed of 110 km/h, the maximum speed for the extra-urban driving cycle will be restricted to 90 km/h.

bis. Voor de toetsing van de grenswaarden in rij B voor 2006 wordt voor motorfietsen met een geoorloofde maximumsnelheid van 110 km/u de maximumsnelheid bij de buitenstedelijke cyclus beperkt tot 90 km/u.


This amendment introduces the EUDC (Extra Urban Driving cycle up to 120 km/h) within the test cycle.

Dit amendement introduceert de EUDC (buitenstedelijke cyclus tot een snelheid van 120 km/u) in de testcyclus


The part one urban driving cycle according to Figure III. 1.1 in Annex III Appendix 1, consists of four elementary urban cycles which together makes a complete part one cycle.

De rijcyclus in de stad (deel 1) overeenkomstig figuur III. 1.1 in bijlage III, aanhangsel 1, bestaat uit vier basisrijcycli in de stad, die tezamen een complete deel 1-cyclus vormen.


5.3.1. The provisions of sections 6.2 to 6.6, excluding 6.2.2, of Annex III apply in respect of starting the engine, carrying out the test and taking the emission samples. The sampling begins before or at the initiation of the engine start-up procedure and ends on conclusion of the final idling period of the last elementary cycle of the part one (urban driving cycle), after 780 seconds.

5.3.1. Voor het starten van de motor, de uitvoering van de test en de monsterneming gelden de voorschriften van de punten 6.2 tot en met 6.6 van bijlage III. De bemonstering begint vóór of bij de aanvang van de procedure voor het starten van de motor en eindigt aan het eind van de laatste fase van stationair draaien van de laatste elementaire cyclus van deel 1 (stadscyclus) na 780 seconden.


The determination for evaporative emissions is concluded with the measurement of hydrocarbon emissions over a 60-minute hot soak period following an urban and extra-urban driving cycle.

De bepaling van de verdampingsemissie wordt afgesloten met de meting van de emissie van koolwaterstoffen tijdens een warmtestuwperiode van 60 minuten na een rijcyclus binnen en buiten de stad.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'urban driving cycle' ->

Date index: 2024-04-22
w