Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
City planning
Community planning
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
Consumption in urban cycle
Continuous improvement cycle
Cycle of continuous improvement
Deming cycle
EUDC
Extra-urban cycle
Extra-urban driving cycle
Metropolitan area
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
PDCA cycle
PDSA cycle
Plan-do-check-act cycle
Plan-do-study-act cycle
Science of urban pollution implications
Shewhart cycle
Town
Town development
Town planning
UDC
Urban area
Urban cycle
Urban design
Urban development policy
Urban driving cycle
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban management
Urban planning
Urban planning law
Urban planning laws
Urban planning legality
Urban planning regulation
Urban planning scheme
Urban pollution implications
Urban region
Urban settlement
Urbanised region

Traduction de «urban cycle » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
extra-urban cycle | extra-urban driving cycle | EUDC [Abbr.]

buitenrit


urban cycle | urban driving cycle | UDC [Abbr.]

stadscyclus | stadsrit | stadstraject




town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

stedenbouw [ stadsplanningsbeleid | stedebouw | stedelijk beleid | stedelijke planning ]


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

stedelijk woonmilieu [ stadsvestiging | stedelijk milieu ]


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]


urban planning legality | urban planning regulation | urban planning law | urban planning laws

ruimtelijke-ordeningsrecht | wettelijke voorschriften voor stadsplanning | wettelijke voorschriften voor stedelijke planning


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


continuous improvement cycle (nom neutre) | cycle of continuous improvement (nom neutre) | Deming cycle (nom neutre) | PDCA cycle (nom neutre) | PDSA cycle (nom neutre) | plan-do-check-act cycle (nom neutre) | plan-do-study-act cycle (nom neutre) | Shewhart cycle (nom neutre)

cyclus van voortdurende verbeteringen (nom masculin) | Demingcirkel (nom masculin) | PDCA-cyclus (nom masculin) | plan-do-check-act-cyclus (nom masculin)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
17. Calls on the authorities to promote ways to reduce the demand for transport by enhancing the use of teleworking and ICT tools and to be aware of the figures of the Eurobarometer survey that show that EU citizens are concerned about the negative impact of increased traffic in cities, considering traffic congestion (76 %), air quality (81 %) and accident rates (73 %) to be the most serious problems; calls on the Commission to monitor the new forms of mobility related to transport (e.g. self-drive vehicles), to carry out, in cooperation with the Member States, an analysis of all available measures helping to minimise the number of injuries and deaths, in particular of pedestrians and cyclists, and to promote the use of bi ...[+++]

17. vraagt de lidstaten om aan manieren te werken om de vraag naar vervoer te verminderen door het thuiswerken te bevorderen en gebruik van ICT-technologie, en zich de cijfers uit de Eurobarometer voor ogen te houden waaruit blijkt dat de burgers zich zorgen maken over de nadelige gevolgen van het toenemende autoverkeer in de steden, en opstoppingen (76 %), luchtkwaliteit (81 %) en ongevallen (73 %) als de grootste problemen ervaren; vraagt de Commissie om zich op de hoogte te houden van nieuwe vormen van vervoersmobiliteit (bv. zelfbesturende voertuigen), om in samenwerking met de lidstaten een analyse uit te voeren van alle beschikbare maatregelen teneinde het aantal gewonden en doden onder vooral voetgangers en fietsers te doen afnemen, ...[+++]


27. Encourages the Member States to review their strategies in order to improve non-motorised transport with a view to meeting the convergent interests of improving mobility and the urban environment; encourages the Member States to promote, where appropriate, the use of bicycles, including by setting ambitious targets for cycling rates by 2030 and to improve conditions for walking and cycling;

27. spoort de lidstaten aan hun strategie om het niet-gemotoriseerd vervoer te verbeteren te herzien, teneinde de convergerende belangen van een verbeterde mobiliteit en het stedelijk milieu samen te brengen; spoort de lidstaten aan om, indien van toepassing, het gebruik van fietsen te bevorderen, onder meer door ambitieuze doelen voor fietspercentages in 2030 te stellen en de omstandigheden voor lopen en fietsen te verbeteren;


11. Points out that cycle transport plays an important role in contemporary planning for sustainable urban mobility and that it is part of the solution for preventing traffic congestion; stresses that segregated cycle/pedestrian paths should be included as a matter of course when building or restoring roads;

11. wijst erop dat vervoer per fiets een belangrijke rol speelt bij de hedendaagse planning van duurzame stedelijke mobiliteit en dat dit deel uitmaakt van de oplossing voor de preventie van verkeersopstoppingen; onderstreept tevens dat er bij aanleg of herstel van wegen vanzelfsprekend ook moet worden gedacht aan aparte fiets- en voetgangerspaden;


27. Encourages the Member States to review their strategies in order to improve non-motorised transport with a view to meeting the convergent interests of improving mobility and the urban environment; encourages the Member States to promote, where appropriate, the use of bicycles, including by setting ambitious targets for cycling rates by 2030 and to improve conditions for walking and cycling;

27. spoort de lidstaten aan hun strategie om het niet-gemotoriseerd vervoer te verbeteren te herzien, teneinde de convergerende belangen van een verbeterde mobiliteit en het stedelijk milieu samen te brengen; spoort de lidstaten aan om, indien van toepassing, het gebruik van fietsen te bevorderen, onder meer door ambitieuze doelen voor fietspercentages in 2030 te stellen en de omstandigheden voor lopen en fietsen te verbeteren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Croatian capital turned European Mobility Week into a week-long celebration: citizens took part in urban fitness and educational sessions, rode vintage trams, visited cycle information centres and helped redesign public parking facilities for bicycles.

De Kroatische hoofdstad maakte van de Europese Mobiliteitsweek een zevendaags feest: burgers namen deel aan stedelijke fitnessactiviteiten en educatieve sessies, reden in antieke trams, bezochten informatiecentra met betrekking tot fietsen en droegen bij aan een herinrichting van fietsenstallingen.


21. Recommends that the Commission continue to support and, if appropriate, initiate with Member States campaigns to create awareness of environmentally friendly transport alternatives, better known as the active travel concept, i.e. walking and cycling, especially in sensitive urban areas where air quality and noise are a threat to human health; recommends, therefore, that the Commission develop a Master Plan on Walking and Cycling; suggests that employers, in cooperation with local authorities, could incentivise employees to use more resource-efficient means of commuting; calls on the Commission and the Member States to draw up urba ...[+++]

21. pleit ervoor dat de Commissie steun blijft verlenen voor campagnes ter verhoging van het besef omtrent milieuvriendelijke vervoersalternatieven – beter bekend als het "active travel"-concept, namelijk wandelen en fietsen – vooral in gevoelige stadsgebieden waar luchtkwaliteit en lawaai een bedreiging vormen voor de menselijke gezondheid, en eventueel in samenwerking met de lidstaten dergelijke campagnes op poten zet; beveelt daarom aan dat de Commissie een masterplan voor voetgangers- en fietsverkeer opstelt; suggereert dat werkgevers hun werknemers er in samenwerking met de plaatselijke overheden toe zouden kunnen aanzetten om voo ...[+++]


Speaking at the Velo-City conference today, Vice-President Tajani confirmed his commitment to presenting an action plan in the field of urban mobility this year, in which concrete actions relating to urban mobility - including cycling - will be presented.

Tijdens zijn toespraak vandaag op de Velo City bevestigde vicevoorzitter Tajani dat de Commissie nog dit jaar een actieplan voor stedelijke mobiliteit zal voorstellen met een aantal concrete maatregelen, voor een duurzamere stedelijke mobiliteit, onder meer het promoten van de fiets.


The paper also suggested that cycling should become an integral part of urban mobility policies.

In het Groenboek wordt ervoor gepleit de fiets een volwaardige plaats toe te kennen binnen het stedelijk mobiliteitsbeleid.


EU funds also continue to support the development and evaluation of new approaches to safe cycling in cities though CIVITAS, an EU initiative that helps cities to achieve a more sustainable, clean and energy efficient urban transport system.

Ook in het kader van het CIVITAS-project, een EU-project dat steden helpt een duurzamer, schoner en veiliger vervoerssysteem te ontwikkelen, worden middelen uitgetrokken voor de ontwikkeling en evaluatie van nieuwe maatregelen om veilig fietsen te bevorderen.


The main topics to be discussed are : - low speed zones - public transport and cris-cross mobility patterns - achievements in furthering pedestrian traffic and cycling - urban distribution systems for goods - handling tourist traffic in urban areas - parking systems and parking policies to reduce car traffic - stimulating the use of vehicles suitable for sustainable urban transport - road management and implementing a policy - education and training etc.Four parallel sessions are also included.

De hoofdpunten die aan de orde komen luiden: . zones met beperkte maximumsnelheid . openbaar vervoer en willekeurige mobiliteitspatronen . bevordering van het voetgangers- en fietsverkeer . stedelijke goederendistributiesystemen . verwerking van het toeristenverkeer in stadsgebieden . parkeersystemen en parkeerbeleid ter ontmoediging van het autoverkeer . stimulering van het gebruik van voertuigen die geschikt zijn voor duurzaam stadsvervoer . wegbeheer en beleidsimplementatie . opleiding en scholing enz. Bovendien zijn er nog vier parallelle sessies.


w