8. Highlights the importance of rev
iving and promoting VET and increasing its attractiveness to young people so that it is not perceived as being inferior to other types of education; stresses the need to introduce or to further develop dual VET systems or elements of VET and work-based learning at all levels of education, in order to facilitate the acquisition of knowledge, insight, core employability and job-specific skills and competences; stresses, moreover, the need to ensure quality control and guidance by public institutions over the general content, learning goals, implementation, assessment and certification procedure of VET,
...[+++]in addition to the recognition and equivalence of qualifications; underlines that the exchange of best practices related to dual education systems could contribute to structural changes in the labour market and lead to higher levels of youth employment; stresses the advantages of work-based learning, which is of great help to young people at the beginning of their careers as they seek to enter the job market; 8. benadrukt het belang van het stimuleren en bevorderen van BOO en de aantrekkelijkheid ervan te vergroten voor
jongeren zodat het niet gezien wordt als inferieur aan andere onderwijsvormen; benadrukt dat er duale BOO-systemen of elementen van BOO en op werk gebaseerd leren op alle onderwijsniveaus moeten worden ingevoerd of ontwikkeld om de verwerving van kennis, inzicht, kernvaardigheden en baanspecifieke vaardigheden en competenties te faciliteren; benadrukt bovendien dat publieke instellingen moeten zorgen voor kwaliteitscontrole van de algemene inhoud, leerdoelen, tenuitvoerlegging, beoordelings- en certificeringsprocedure van BO
...[+++]O, naast de erkenning en gelijkwaardigheid van kwalificaties, en voor de nodige begeleiding; benadrukt dat de uitwisseling van beste praktijken in verband met duale onderwijsstelsels zou kunnen bijdragen aan structurele veranderingen van de arbeidsmarkt en kunnen leiden tot een lagere jeugdwerkeloosheid; benadrukt de voordelen van op werk gebaseerd leren, dat een grote steun kan zijn voor jongeren die aan het begin van hun loopbaan staan en die de arbeidsmarkt opkomen;