Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abus d'une substance psycho-active
Alcoolique
Alcoolique aiguë
Alcoolisme chronique Dipsomanie Toxicomanie
Delirium tremens
Démence alcoolique SAI
Hallucinose
Jalousie
Mauvais voyages
Paranoïa
Psychose SAI
Résiduel de la personnalité et du comportement

Vertaling van "apprendre aux enfants " (Frans → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Définition: Trouble des conduites, se manifestant habituellement chez de jeunes enfants, caractérisé essentiellement par un comportement provocateur, désobéissant ou perturbateur et non accompagné de comportements délictueux ou de conduites agressives ou dyssociales graves. Pour qu'un diagnostic positif puisse être porté, le trouble doit répondre aux critères généraux cités en F91.-; les mauvaises blagues ou mauvais tours , et les perturbations même sévères, observées chez des enfants, ne justifient pas, en eux-mêmes, ce diagnostic. Cette catégorie doit être utilisée avec prudence, en particulier chez les enfants plus âgés, étant donné ...[+++]

Omschrijving: Gedragsstoornis, doorgaans bij tamelijk jonge kinderen, die voornamelijk wordt gekenmerkt door opvallend uitdagend, ongehoorzaam, storend gedrag en die geen criminaliteit of de meer extreme vormen van agressief of dissociaal gedrag omvat. De stoornis vereist dat aan de algemene criteria uit F91.- is voldaan; zelfs ernstig kattenkwaad of zeer onbehoorlijk gedrag is op zichzelf niet voldoende voor de diagnose. Deze categorie dient met voorzichtigheid gebruikt te worden, vooral bij oudere kinderen, aangezien een gedragsstoornis die klinisch van belang is doorgaans samengaat met dissociaal of agressief gedrag dat verder gaat d ...[+++]


Définition: Difficultés liées à une forme quelconque d'exposition ou de contact physique entre un membre adulte de la famille de l'enfant et celui-ci, ayant entraîné une excitation sexuelle, que l'enfant ait ou non participé volontairement aux actes sexuels (par exemple, contact génital, attouchements ou exposition délibérée des seins ou des organes génitaux).

problemen verband houdend met enige vorm van fysiek contact of ontbloting tussen een volwassen gezinslid en het kind dat geleid heeft tot seksuele opwinding, ongeacht het feit of het kind de seksuele handelingen vrijwillig onderging of niet (b.v. elk genitaal contact, manipulatie of doelbewust tonen van borsten of genitalia).


Définition: Groupe de troubles caractérisés par la présence d'un comportement agressif, dyssocial ou provocateur, associé à des signes patents et marqués de dépression, d'anxiété ou d'autres troubles émotionnels. Pour un diagnostic positif, le trouble doit répondre à la fois aux critères d'un trouble des conduites de l'enfant (F91.-) et d'un trouble émotionnel de l'enfant (F93.-) ou d'un trouble névrotique de l'adulte (F40-F48) ou d'un trouble de l'humeur (F30-F39).

Omschrijving: Deze groep stoornissen wordt gekenmerkt door de combinatie van aanhoudend agressief-, dissociaal- of uitdagend gedrag met openlijke en duidelijke symptomen van depressie, angst of andere emotionele problemen. Aan zowel de criteria voor gedragsstoornissen bij kinderen (F91.-) als aan die voor òf emotionele stoornissen bij kinderen (F93.-) òf een neurose van het volwassen type (F40-F48) òf een stemmingsstoornis (F30-F39) moet zijn voldaan.


Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une op ...[+++]

Omschrijving: Een groep stoornissen die worden gekenmerkt door een vroeg begin (doorgaans in de eerste vijf levensjaren), gebrek aan doorzettingsvermogen bij activiteiten die cognitieve betrokkenheid vereisen en een neiging om van de ene bezigheid naar de andere te gaan zonder er een af te maken en door slecht georganiseerde, slecht gereguleerde en overmatige activiteit. Er kunnen tevens verscheidene andere afwijkingen optreden. Hyperkinetische kinderen zijn vaak roekeloos en impulsief, vaak betrokken bij ongelukken en komen in disciplinaire problemen door onnadenkend overtreden van regels en niet zozeer door opzettelijke ongehoorzaamhei ...[+++]


les affections endocriniennes et métaboliques transitoires causées par la réponse de l'enfant aux facteurs endocriniens et métaboliques maternels, ou son adaptation à l'existence extra-utérine

voorbijgaande endocriene stoornissen en stofwisselingsstoornissen veroorzaakt door de reactie van de zuigeling op endocriene factoren en stofwisselingsfactoren van moeder, of op de aanpassing aan het extra-uteriene bestaan


Définition: Trouble des conduites caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif (non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), se manifestant exclusivement, ou presque exclusivement, à la maison et dans les relations avec les membres de la famille nucléaire ou les personnes habitant sous le même toit. Pour un diagnostic positif, le trouble doit répondre, par ailleurs, aux critères généraux cités sous F91.-; la présence d'une perturbation, même sévère, des relations parents-enfants n'est pas, en elle-même, suffisante pour ce diagnostic.

Omschrijving: Gedragsstoornis met dissociaal of agressief gedrag (en niet louter opstandig, uitdagend, storend gedrag), waarin het afwijkende gedrag volledig of vrijwel volledig, binnenshuis blijft en beperkt tot leden van het gezin of de huishouding. De stoornis vereist dat aan de algemene criteria van F91 is voldaan; zelfs ernstig verstoorde ouder-kind relaties zijn op zichzelf niet voldoende voor de diagnose.


Définition: Trouble caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif (répondant aux critères généraux cités en F91.- et non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), se manifestant chez des enfants habituellement bien intégrés dans leur groupe d'âge. | Délinquance de groupe Délits commis en bande Ecole buissonnière Troubles des conduites, type en groupe Vols en groupe

Omschrijving: Gedragsstoornis met aanhoudend dissociaal- of agressief-gedrag (volgens de algemene criteria uit F91.- en niet louter bestaand uit opstandig, uitdagend en storend gedrag) bij personen die over het algemeen goede aansluiting vinden bij hun peer group. | Neventerm: | gedragsstoornis, groepsgebonden vorm | delicten in het kader van bendelidmaatschap | groepscriminaliteit | spijbelen | stelen in groepsverband


Définition: Trouble caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif persistant (répondant aux critères généraux cités en F91.- et non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), associé à une altération significative et globale des relations avec les autres enfants. | Trouble (des):agressif, type mal socialisé | conduites, type solitaire-agressif

Omschrijving: Dit wordt gekenmerkt door de combinatie van aanhoudend dissociaal- of agressief-gedrag (volgens de algemene criteria uit F91.- en niet louter bestaand uit opstandig, uitdagend en storend gedrag) met een in alle opzichten belangrijke stoornis in de omgang met andere kinderen. | Neventerm: | agressieve stoornis, niet in groepsverband | gedragsstoornis, solitaire agressieve vorm
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Chez certains enfants, surtout en bas âge, l’alimentation par sonde ou l’alimentation parentérale sont nécessaires et le diététicien doit très minutieusement les mettre en œuvre, les suivre et les apprendre aux parents pour qu’ils puissent les administrer, chez eux, à leur enfant.

Bij een aantal vooral jonge kinderen is sondevoeding of parenterale voeding noodzakelijk die door de diëtist zeer nauwgezet dient uitgewerkt, opgevolgd en aangeleerd aan de ouders om ze thuis te kunnen geven aan hun kind.


Intégrer la sécurité et de la santé au travail à l'éducation pour apprendre aux enfants et aux jeunes adultes à vivre et à travailler en toute sécurité est l'un des éléments clés du développement d'une culture de la prévention.

Integratie of 'mainstreaming' van de veiligheidsgedachte in het onderwijs, door kinderen en jong volwassenen veilige en gezonde leef- en werkgewoonten aan te leren, is de sleutel tot de ontwikkeling van een preventiecultuur.


Qui d’autre pourrait mieux apprendre aux enfants – et à leurs parents – quels sont les dangers du soleil ?

Wie kan er beter aan leerlingen – en ouders – leren welke gevaren de zon met zich meebrengt?


Apprendre aux jeunes enfants les gestes de protection peut les aider à acquérir de bonnes habitudes préventives pour toute leur vie.

Kinderen op jonge leeftijd over beschermende praktijken leren kan leiden tot levenslange ‘Zonneslimme’ gewoontes


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1 En cours, expliquer aux enfants les causes du cancer de la peau et leur apprendre comment ils peuvent se protéger contre les rayons UV nocifs.

1 Kinderen tijdens de lessen onderwijzen over de oorzaken van huidkanker en


Elle permet d'apprendre aux enfants des crèches et des écoles maternelles comment se protéger du soleil.

Met het lied leren kinderen uit crèches en kleuterscholen op een ludieke manier hoe ze zich moeten beschermen tegen de zon.


Cette boîte à activités éducative pour l'enseignement primaire inclut un jeu pour la classe, une histoire en images et une bande dessinée, un index UV, un jeu vrai/faux. En d’autres termes, différentes méthodologies sympathiques qui permettent aux enfants d’apprendre de manière ludique à bien se protéger du soleil.

Deze educatieve doekoffer voor het lager onderwijs bevat een klasspel, een educatief prentenverhaal en stripverhaal, een uv-index, een goed/fout-spel. kortom een aantal toffe methodieken die kinderen op een speelse manier leren hoe ze zich best beschermen tegen de zon.


Cette initiative s’inscrit dans le prolongement de la campagne de sensibilisation des écoliers à la problématique du bien-être animal, qui a été lancée il y a quelques années par la Commission européenne avec la mise en place de « Farmland », plateforme pédagogique qui permet aux enfants d’apprendre à connaître les animaux et leurs besoins tout en jouant.

Dit initiatief is een verderzetting van de campagne voor sensibilisering van schoolkinderen voor de problematiek van het dierenwelzijn die de Europese Commissie enkele jaren geleden op gang heeft getrokken met de lancering van « Farmland », een educatieve informatica toepassing waarbij de kinderen spelenderwijze begrip aangeleerd wordt voor dieren en hun noden.


Pour Johan de Jager, administrateur délégué de la Fondation, il est aussi primordial d’apprendre aux enfants, tout en les protégeant de leur saine curiosité, à vivre avec les dangers, surtout quand on sait que, statistiquement, le foyer est deux fois plus dangereux que la route.

Pour Johan de Jager, administrateur délégué de la Fondation il est aussi primordial d’apprendre aux enfants, tout en les protégeant de leur saine curiosité, à vivre avec les danger, surtout quand on sait que, statistiquement, le foyer est deux fois plus dangereux que la route.


Il est bon d'apprendre très tôt aux enfants à se protéger d’un excès de soleil.

Het helpt als kinderen al vroeg leren om zich te beschermen tegen te veel zon.




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

apprendre aux enfants ->

Date index: 2024-04-05
w