Un premier inventaire nous apprend qu'il est utile d'examiner la faisabilité d'une gestion écologique des accotements ferroviaires attenant aux zones naturelles suivantes: - «De Kevie» à Tongres; - «Klein Zwitserland» à Mortsel; - «Vallei v
an de Grote Nete» à Lierre; - «De Heiberg» à Herentals; - «De Molse Nete» à Mol et à Balen; - «De Netevallei-Schaapswees» à Heist o/d Berg et à Hulshout; - «Korte Lake-Overboelare» à Grammont; - «Dendervallei» à Ninove; - «Bos't Ename» à Audenarde; - «Honegem» à Alost, Lede et Erpe-Mere; - «Snoekengracht» à Boutersem; - «Spierbroek», «Vallei van Vliet et Molenbeek», «Polders van Ruisbroek» à
...[+++] Puurs et à Bornem. 3. Infrabel a conclu uniquement un contrat avec l'ASBL «Natuurpunt».Een ee
rste inventarisatie leert ons dat het nuttig is de haalbaarheid van ecologisch bermbeheer te onderzoeken op de spoorwegbermen grenzend aan volgende natuurgebieden: - De Kevie te Tongeren; - Klein-Zwitserland te Mortsel; - Vallei van de Grote
Nete te Lier; - De Heiberg te Herentals; - De Molse Nete te Mol en Balen; - De Netevallei-Schaapswees te Heist o/d Berg en Hulshout; - Korte Lake-Overboelare te Geraardsbergen; - Dendervallei te Ninove; - Bos't Ename te Oudenaarde; - Honegem te Aalst, Lede en Erpe-Mere; - Snoekengr
...[+++]acht te Boutersem; - Spierbroek, Vallei van Vliet en Molenbeek, Polders van Ruisbroek te Puurs en Bornem. 3. Infrabel heeft enkel een contract afgesloten met de VZW Natuurpunt.