La SNCB agit quant à elle sur différents points susceptibles d'apporter des améliorations, tels que : - là où la possibilité existe, plus de temps disponible à la fin du trajet avant que le matériel de train ou le personnel de train doivent assurer le train suivant ; - adaptation de
s temps de parcours afin de tenir compte de la réalité de l' infrastructure ferroviaire (ralentissements dus aux travaux) ; -
limitation jusqu'à Antwerpen-Berchem de certains trains en retard afin de résorber le retard dans l'autre sens ; - collaboration
...[+++] étroite avec l'exploitant néerlandais NS Hispeed afin d'améliorer la fiabilité du matériel NS affecté à la relation " Benelux " (Amsterdam / Bruxelles), laquelle influence en effet très fortement la régularité entre Bruxelles et Antwerpen ; De NMBS op haar beurt werkt aan verschillende punten die een verbetering zouden kunnen opleveren: - waar mogelijk, meer beschikbare tijd aan het einde van de rit alvorens het treinmaterieel en treinpersoneel de volgende trein moet verzekeren; - aanpassing van de rittijden om rekening te houden met de realiteit van de spoorinfrastructuur (snelheids-beperkingen als gevolg van werken
); - beperking tot Antwerpen-Berchem van bepaalde treinen in vertraging
om vertraging in de andere richting te ondervangen; - nauwe samenwerking met de Ne
...[+++]derlandse exploitant NS Hispeed om de bedrijfszekerheid te verbeteren van het NS-materieel dat wordt benut op de " Benelux " -verbinding (Amsterdam / Brussel), wat een zeer grote invloed heeft op de regelmaat tussen Brussel en Antwerpen.