Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bevoorrading
Geschatte maximumschade
Leverantie
Maximum te voorzien schade
Moeilijkheden bij de voorziening
Residentiële voorziening voor bejaarden
Shortfall
Tekort
Tekort aan vakkrachten
Tekort aan vakmensen
Voorzien tekort
Voorziening
Voorziening van collectief belang
Voorziening van openbare diensten
Waarschijnlijke maximumschade
Zekerheid van voorziening

Vertaling van "Voorzien tekort " (Nederlands → Duits) :

TERMINOLOGIE




Voorziening van collectief belang | Voorziening van openbare diensten

Gemeinschaftliche Einrichtungen | Kollektive Einrichtungen


tekort aan vakkrachten | tekort aan vakmensen

Fachkräftemangel


zekerheid van voorziening [ moeilijkheden bij de voorziening ]

Sicherung der Versorgung [ Versorgungsengpass | Versorgungsschwierigkeit ]




voorziening [ bevoorrading | leverantie ]

Versorgung [ Bedarfsdeckung ]


Geschatte maximumschade | Maximum te voorzien schade | Waarschijnlijke maximumschade

Höchstschaden


Residentiële voorziening voor bejaarden

Seniorenwohnungen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nadat het uiteindelijke tekort in 2004 was uitgekomen op 2,9%, heeft de Raad de procedure in verband met het buitensporige tekort in reactie op het voor 2005 voorziene tekort van 6,2% opnieuw geopend en een correctie van de situatie uiterlijk vóór eind 2008 aanbevolen.

Nachdem das Defizit 2004 auf 2,9 % zurückgegangen war, hat der Rat wegen der erwarteten 6,2 % für 2005 das Verfahren wieder eröffnet und empfohlen, die Situation spätestens bis Ende 2008 zu bereinigen.


feitelijk tekort voor de vier vorige jaren (n-1, n-2, n-3, n-4) en de bijgewerkte voorziene cijfers voor overheidstekort en overheidsschuld voor het actuele jaar.

die tatsächlichen Defizite für die vier Vorjahre (n-1, n-2, n-3, n-4) sowie das aktualisierte geplante öffentliche Defizit und der aktualisierte geplante öffentliche Schuldenstand für das laufende Jahr.


feitelijk tekort voor de vier vorige jaren (n-1, n-2, n-3, n-4) en de bijgewerkte voorziene cijfers voor overheidstekort en overheidsschuld voor het actuele jaar.

die tatsächlichen Defizite für die vier Vorjahre (n-1, n-2, n-3, n-4) sowie das aktualisierte geplante öffentliche Defizit und der aktualisierte geplante öffentliche Schuldenstand für das laufende Jahr.


onderstreept dat de productie van biobrandstoffen de levensmiddelenproductie niet mag hinderen en de voedselzekerheid niet in gevaar mag brengen; is van evenwel mening dat met een evenwichtig beleid ter bevordering van hogere opbrengsten van gewassen zoals tarwe, mais, suikerbieten en zonnebloemen in Europa ook kan worden voorzien in de productie van biobrandstoffen, rekening houdend met indirecte veranderingen in het landgebruik (ILUC), op een wijze die de Europese landbouwers van een vaste stroom van inkomsten voorziet, investeringen aantrekt en banen schept in plattelandsgebieden, helpt bij de bestrijding van het c ...[+++]

hebt hervor, dass die Erzeugung von Biokraftstoffen die Nahrungsmittelerzeugung und die Ernährungssicherheit nicht beeinträchtigen darf; vertritt jedoch die Ansicht, dass durch ausgewogene politische Maßnahmen zur Steigerung des europaweiten Ertrags von Nutzpflanzen wie Weizen, Mais, Zuckerrüben und Sonnenblumen auch die für die Erzeugung von Biokraftstoffen erforderlichen Rohstoffe verfügbar gemacht werden könnten, wobei indirekte Landnutzungsänderungen berücksichtigt würden, sodass die europäischen Landwirte ein sicheres Einkommen erwirtschaften könnten, im ländlichen Raum Investitionen getätigt und Arbeitsplätze entstehen würden, zur Verringerung des chronischen Mangels an (GVO-freiem) proteinreichem Tierfutter in Europa beigetragen wür ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
78. verzoekt de volgende conventie te voorzien in de mogelijkheid voor de Unie om een tekort in de begroting te ramen, dat de in de Verdragen te specificeren referentiewaarden niet overschrijdt, alsmede de oprichting van goede mechanismen om te voorkomen dat er een buitensporig tekort op Europees niveau ontstaat;

78. fordert, dass der Union beim nächsten Konvent die Möglichkeit eingeräumt wird, neben der Festlegung geeigneter Mechanismen, die die Vermeidung eines übermäßigen Defizits auf europäischer Ebene sicherstellen, im Haushalt ein Defizit zu veranschlagen, das allerdings einen in den Verträgen vorzugebenden Richtwert nicht überschreiten darf;


2. Ingeval er een risico bestaat dat de termijn voor de correctie van het buitensporige tekort niet wordt nageleefd, richt de Commissie een aanbeveling tot de betrokken lidstaat met betrekking tot de volledige uitvoering van de maatregelen als voorzien in de oorspronkelijke aanbevelingen of in het in lid 1 bedoelde aanbeveling of besluit tot aanmaning, met betrekking tot het nemen van andere maatregelen, of beide, binnen een tijdsbestek dat strookt met de termijn voor de correctie van zijn buitensporige tekort.

(2) Besteht die Gefahr der Nichteinhaltung der Frist für die Korrektur des übermäßigen Defizits, richtet die Kommission eine Empfehlung an den betroffenen Mitgliedstaat, innerhalb eines zeitlichen Rahmens, der mit der Frist für die Korrektur des übermäßigen Defizits vereinbar ist, die in der in Absatz 1 genannten Empfehlung oder dem in Absatz 1 genannten Beschluss über die Inverzugsetzung vorgesehenen Maßnahmen vollständig umzusetzen oder andere Maßnahmen zur Korrektur seines übermäßigen Defizits zu ergreifen, oder beides.


Uit hoofde van het stabiliteits- en groeipact moet de Commissie een verslag opstellen wanneer een daadwerkelijk of voorzien tekort van een lidstaat meer dan 3 procent van de bnp-referentiewaarde bedraagt.

Der Stabilitäts- und Wachstumspakt verlangt, dass die Kommission einen Bericht darüber vorbereitet, ob ein tatsächliches oder geplantes Defizit eines Mitgliedstaats den Referenzwert von 3 % des BIP überschreitet.


71. brengt de opmerkingen in herinnering die de Europese Rekenkamer in zijn jaarverslagen over 2006 en 2007 gemaakt heeft over de noodzaak om duidelijke regels vast te stellen over de aansprakelijkheden en verantwoordelijkheden van het Parlement en de bij het fonds aangesloten leden ingeval het fonds een tekort mocht vertonen; verzoekt de secretaris-generaal uiterlijk op 31 december 2010 een voorstel te presenteren om in deze behoefte te voorzien met eerbiediging van het besluit van de plenaire vergadering om geen extra belastinggeld ...[+++]

71. verweist auf die Bemerkungen des Rechnungshofs in seinen Jahresberichten 2006 und 2007, dass klare Regeln festgesetzt werden müssten, um die Verbindlichkeiten und Verantwortlichkeiten des Parlaments und der Mitglieder des Fonds im Fall eines Defizits festzulegen; fordert den Generalsekretär auf, bis zum 31. Dezember 2010 hierzu einen Lösungsvorschlag vorzulegen und dabei den Beschluss des Plenums zu beachten, dass für die Deckung des Defizits keine weiteren Steuergelder verwendet werden;


66. brengt de opmerkingen in herinnering die de Europese Rekenkamer in zijn jaarverslagen over 2006 en 2007 gemaakt heeft over de noodzaak om duidelijke regels vast te stellen over de aansprakelijkheden en verantwoordelijkheden van het Parlement en de bij het fonds aangesloten leden ingeval het fonds een tekort mocht vertonen; verzoekt de secretaris-generaal uiterlijk op 31 december 2010 een voorstel te presenteren om in deze behoefte te voorzien met eerbiediging van het besluit van de plenaire vergadering om geen extra belastinggeld ...[+++]

66. verweist auf die Bemerkungen des Rechnungshofs in seinen Jahresberichten 2006 und 2007, dass klare Regeln festgesetzt werden müssten, um die Verbindlichkeiten und Verantwortlichkeiten des Parlaments und der Mitglieder des Fonds im Fall eines Defizits festzulegen; fordert den Generalsekretär auf, bis zum 31. Dezember 2010 hierzu einen Lösungsvorschlag vorzulegen und dabei den Beschluss des Plenums zu beachten, dass für die Deckung des Defizits keine weiteren Steuergelder verwendet werden;


De geldstroom uit het buitenland naar ontwikkelingslanden en opkomende economieën is drastisch geslonken. Naar verwacht zal het tekort aan buitenlandse financiering voor deze landen in 2009 en 2010 jaarlijks met 25 miljard oplopen ten opzichte van 2008, een tekort waarin het IMF slechts voor een derde kan voorzien.

Die externen Finanzströme in die Schwellen- und Entwicklungsländer haben sich deutlich verringert, und es ist vorherzusehen, dass sich der externe Finanzbedarf der einkommensschwachen Länder für 2009-2010 auf 25 Milliarden jährlich im Vergleich zu 2008 belaufen wird, von denen höchstens ein Drittel vom IWF gedeckt werden kann.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Voorzien tekort' ->

Date index: 2023-10-23
w