Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
Bossenforum van de Verenigde Naties
Commissie Bevolking en Ontwikkeling
Commissie Duurzame Ontwikkeling
Commissie EDUC
Commissie Misdaadpreventie en Strafrechtspleging
Commissie Statistiek
Commissie Status van de Vrouw
Commissie Verdovende Middelen
Commissie Wetenschap en Technologie voor Ontwikkeling
Commissie van Advies van het buitengewoon onderwijs
Commissie voor bevolking en ontwikkeling
Cultuur en opleiding
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Minister van Onderwijs
Onderwijs
Schoolopleiding
Secundair onderwijs van het type I
Technische VN-Commissie
Technische commissie van de Verenigde Naties
Tertiair onderwijs
UNFF
VN-Commissie inzake de Positie van de Vrouw
VN-bossenforum
Vaste Commissie Onderwijs en Wetenschappen
Vernieuwd secundair onderwijs

Vertaling van "commissie onderwijs " (Nederlands → Duits) :

TERMINOLOGIE
Vaste Commissie Onderwijs en Wetenschappen

Ständiger Ausschuss für Unterricht und Wissenschaft


Commissie onderwijs, beroepsopleiding, cultuur, jongeren, sport, burgerrechten

Fachkommission Bildung, Berufsbildung, Kultur, Jugend, Sport, Bürgerrechte | C7 [Abbr.]


commissie Cultuur, onderwijs en onderzoek | commissie EDUC | commissie Onderwijs, Jeugd, Cultuur en Onderzoek | Cultuur en opleiding

Fachkommission EDUC | Fachkommission für Kultur und Bildung | Fachkommission für Kultur, Bildung und Forschung | EDUC [Abbr.]


Commissie van Advies van het buitengewoon onderwijs

Beratender Ausschuss des Sonderschulwesens


technische VN-Commissie [ Bossenforum van de Verenigde Naties | Commissie Bevolking en Ontwikkeling | Commissie Duurzame Ontwikkeling | Commissie Misdaadpreventie en Strafrechtspleging | Commissie Statistiek | Commissie Status van de Vrouw | Commissie Verdovende Middelen | Commissie voor bevolking en ontwikkeling | Commissie Wetenschap en Technologie voor Ontwikkeling | technische commissie van de Verenigde Naties | UNFF | VN-bossenforum | VN-Commissie inzake de Positie van de Vrouw ]

Technische Kommission UNO [ Fachkommission UNO | Kommission für Bevölkerung und Entwicklung | Kommission für die Rechtsstellung der Frau | Kommission für nachhaltige Entwicklung | Kommission für soziale Entwicklung | Kommission für Verbrechensverhütung und Strafrechtspflege | Kommission für Wissenschaft und Technologie im Dienste der Entwicklung | Statistische Kommission | Suchtstoffkommission | UNFF | UN-Waldforum | Waldforum der Vereinten Nationen ]


hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

Hochschulausbildung [ Akademie | akademische Ausbildung | Elitehochschule („grande école) | Fachhochschule | Gesamthochschule | Hochschule | Hochschulinstitut | Hochschulwesen | Technische Hochschule | Tertiärbereich ]


onderwijs [ schoolopleiding ]

Unterrichtswesen [ Schulwesen ]


Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en Wetenschappelijk Onderzoek

Minister des Hochschulunterrichts, des Weiterbildungsunterrichts und der Wissenschaftlichen Forschung


Secundair onderwijs van het type I (élément) | Vernieuwd secundair onderwijs (élément)

Renovierter Sekundarunterricht (élément) | Typ 1 (élément)


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Werkdocument van de diensten van de Commissie — Onderwijs- en opleidingsmonitor 2012 (Education and Training Monitor 2012) — bij het document Mededeling van de Commissie — Een andere kijk op onderwijs: investeren in vaardigheden voor betere sociaal-economische resultaten (WDC(2012) 373 final, 20.11.2012)

Arbeitsdokument der Kommissionsdienststellen – Monitor für die allgemeine und berufliche Bildung 2012 — Begleitdokument zur Mitteilung der Kommission – Neue Denkansätze für die Bildung: bessere sozioökonomische Ergebnisse durch Investitionen in Qualifikationen (SWD(2012) 373 final vom 20.11.2012)


Mededeling van de Commissie - "Onderwijs en opleiding 2010": De dringende noodzaak tot hervormingen voor het welslagen van de strategie van Lissabon (Ontwerp voor een gezamenlijk tussentijds verslag over de tenuitvoerlegging van het gedetailleerd werkprogramma voor de follow-up inzake de doelstellingen voor de onderwijs- en opleidingsstelsels in Europa) [COM (2003) 685 def. - niet in het Publicatieblad verschenen].

Mitteilung der Kommission „Allgemeine und berufliche Bildung 2010": Die Dringlichkeit von Reformen für den Erfolg der Lissabon-Strategie (Entwurf eines gemeinsamen Zwischenberichts über die Maßnahmen im Rahmen des detaillierten Arbeitsprogramms zur Umsetzung der Ziele der Systeme der allgemeinen und beruflichen Bildung in Europa) [KOM (2003) 685 endg. - nicht im Amtsblatt veröffentlicht]


[22] Mededeling van de Commissie Onderwijs en opleiding 2010: De dringende noodzaak tot hervormingen voor het welslagen van de strategie van Lissabon, (COM(2003) 685 definitief van 11.11.2003).

[22] Mitteilung der Kommission „Allgemeine und berufliche Bildung 2010: Die Dringlichkeit von Reformen für den Erfolg der Lissabon-Strategie - KOM(2003) 685 vom 11.11.2003.


[4] Gezamenlijk tussentijds verslag van de Raad en de Commissie "Onderwijs en Opleiding 2010", goedgekeurd op 26 februari 2004.

[4] Gemeinsamer Zwischenbericht des Rates und der Kommission ,Allgemeine und berufliche Bildung 2010", vom 26 Februar 2004.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. verzoekt de Commissie onderwijs en opleiding als enkele van haar belangrijkste prioriteiten te blijven beschouwen, en daarbij de nadruk te leggen op toegang en gelijkheid, modernisering en de bevordering van hoogwaardige onderwijs- en opleidingssystemen in de EU, en het hoofd te bieden aan de meest dringende kwesties, zoals de verwezenlijking van de doelstellingen en vlaggenschipinitiatieven van de Europa 2020-strategie, een heroverweging van de vereiste vaardigheden voor de huidige en toekomstige arbeidsmarkt, bevordering van beroepsonderwijs en ‑opleiding en duaal onderwijs, steun voor degelijke stages, het Erasmus+-programma, een ...[+++]

13. fordert die Kommission auf, den Bereichen Bildung und Ausbildung auch weiterhin höchste Priorität einzuräumen und sich dabei auf den Zugang und Gleichberechtigung, Modernisierung und die Förderung von hochwertigen Bildungs- und Ausbildungssystemen in der EU zu konzentrieren und dabei einen Schwerpunkt auf die dringendsten Themen zu legen, beispielsweise die Erreichung der Ziele und der Umsetzung der Leitinitiativen der Strategie Europa 2020, auf ein Umdenken im Hinblick auf die Kompetenzen, die derzeit und künftig auf dem Arbeitsmarkt benötigt werden, die Förderung der beruflichen Bildung und Weiterbildung sowie der dualen Ausbildung ...[+++]


– gezien het verslag aan de UNESCO van de internationale Commissie onderwijs in de 21ste eeuw ,

– unter Hinweis auf den Unesco-Bericht der internationalen Kommission „Bildung für das 21. Jahrhundert“,


– gezien de mededeling van de Commissie "Onderwijs en opleiding 2010: de dringende noodzaak tot hervormingen voor het welslagen van de strategie van Lissabon (COM(2003)0685)",

– in Kenntnis der Mitteilung der Kommission „Allgemeine und berufliche Bildung 2010: die Dringlichkeit von Reformen für den Erfolg der Lissabon-Strategie“ (KOM(2003)0685),


Bij wijze van afsluiting, mijnheer de Voorzitter, wil ik graag al die collega’s bedanken die met hun amendementen en stem in de parlementaire commissie een bijdrage hebben geleverd. Dan bedoel ik natuurlijk ook de leden van de Commissie regionale ontwikkeling en de Commissie onderwijs en cultuur.

Herr Präsident, abschließend möchte allen danken, die zu diesem Bericht mit ihren Änderungsanträgen und ihren Stimmen im Ausschuss beigetragen haben, was natürlich die Mitglieder der Ausschüsse für regionale Entwicklung und für Kultur und Bildung mit einschließt.


[44] Gezamenlijk voortgangsverslag van de Raad en de Commissie, Onderwijs en opleiding 2010, goedgekeurd op 26 februari 2004.

[44] Gemeinsamer Zwischenbericht des Rats und der Kommission ,Allgemeine und berufliche Bildung 2010", angenommen am 26. Februar 2004.


In beginsel zou Titel B3-1 van de Commissie (Onderwijs, beroepsopleiding en jeugdbeleid) volledig kunnen worden opgenomen: in de begroting 2002 betreft het een bedrag van ca. € 523 mio. aan vastleggingskredieten (ongeveer 0,5% van de Commissiebegroting).

Prinzipiell könnte das gesamte Kapitel B3-1 (Allgemeine und berufliche Bildung) des Haushaltsplans der Kommission einbezogen werden: Im Haushaltsplan 2002 sind hier Zahlungsermächtigungen in Höhe von insgesamt 523 Mio. € (rund 0,5% des Haushaltsplans der Kommission) vorgesehen.


w