36. wijst op onderzoek waaruit b
lijkt dat de meeste consumenten zich niet bewust zijn van de essentiële voordelen die ze dankzij het GLB ge
nieten, in de vorm van voedselzekerheid en redelijk geprijsde producten ; verzoekt om een beleid inzake publieksvoorlichting en een hernieuwde toezegging tot vereenvoudiging, waardoor burgers
zich meer
bewust zouden worden van de instrumenten en voordelen van het GLB; stelt voor dat het publiek wordt voorgelicht over de kosten die het
niet-bestaan van het GLB met
zich ...[+++] mee zou brengen; 36. verweist auf Forschungsarbeiten, die
ergeben haben, dass sich die meisten Verbrauc
her nicht über die gewichtigen Vorteile in Sachen Ernährungssicherheit und angemessene Preise für Lebensmittel im Klaren sind, die ihnen aus der GAP erwachsen ; fordert eine Aufklärungspolitik und erneute Bemühungen um Vereinfachung, die zu einer Verbesserung der
Kenntnisse über die Instrumente und den Nutzen der ...[+++]GAP führen würden; empfiehlt, die Öffentlichkeit darüber aufzuklären, was es kosten würde, wenn es keine Gemeinsame Agrarpolitik gäbe;