Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DWT
Draagcapaciteit bodem testen
Draagvermogen
Draagvermogen bodem testen
Meer of duurdere producten verkopen aan dezelfde klant
Meer voor meer
Meer-voor-meer -beginsel
Onder meer
Producten bijverkopen
Renderende belegging op meer dan een jaar
Ton draagvermogen
Tonnage van het draagvermogen
Upselling
Voor één of meer binnenkomsten geldig reisvisum

Traduction de «draagvermogen van meer » (Néerlandais → Allemand) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ton draagvermogen | tonnage van het draagvermogen

Deadweight-Tonnage


draagvermogen | ton draagvermogen | DWT [Abbr.]

Tonnen Tragfähigkeit | Tragfähigkeit | DWT [Abbr.]


meer voor meer | meer-voor-meer -beginsel

Grundsatz mehr für mehr | Konzept mehr für mehr | leistungsbezogener Ansatz | mehr für mehr




draagcapaciteit bodem testen | draagvermogen bodem testen

Bodentragfähigkeit untersuchen




renderende belegging op meer dan een jaar

gewinnbringende Anlage mit einer Laufzeit von mehr als einem Jahr


voor één of meer binnenkomsten geldig reisvisum

für eine oder mehrere Einreisen gültiger Sichtvermerk


meer of duurdere producten verkopen aan dezelfde klant | producten bijverkopen | upselling

Zusatzprodukte verkaufen | die Gelegenheit für den Verkauf zusätzlicher Produkte wahrnehmen | zusätzliche Produkte verkaufen


procedures opstarten om aan de eisen te voldoen om vliegtuigen van meer dan 5 700 kg te besturen

Verfahren zur Erfüllung der Vorschriften für das Fliegen von Luftfahrzeugen mit einem Gewicht über 5700 kg durchführen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De verordening is van toepassing op olietankschepen met een draagvermogen van 5 000 ton en meer die onder de vlag van een lidstaat varen of die, ongeacht hun vlag, een onder de rechtsbevoegdheid van een lidstaat vallende haven of offshoreterminal binnenvaren of uitvaren, of in een onder de rechtsbevoegdheid van een lidstaat vallend gebied voor anker gaan.

Die Verordnung gilt für Öltankschiffe ab 5 000 Tonnen Tragfähigkeit, die die Flagge eines EU-Mitgliedstaats führen, oder die, unabhängig davon, welche Flagge sie führen, in einen Hafen oder Vorhafen unter der Gerichtsbarkeit eines Mitgliedstaats einlaufen bzw. aus diesem auslaufen oder in einem Gebiet unter der Gerichtsbarkeit eines Mitgliedstaats vor Anker gehen.


56. wijst met klem op de noodzaak van meer maatregelen op het gebied van het geïntegreerd beheer van kustgebieden en maritieme ruimtelijke ordening, aangezien dit belangrijke elementen van een op participatie gerichte ecosysteembenadering zouden kunnen zijn, die zorgt voor het behoud en het duurzame beheer van mariene en kustbronnen, en oog heeft voor natuurlijke processen en het draagvermogen van ecosystemen;

56. betont, dass im Bereich der integrierten Bewirtschaftung der Küstengebiete und der maritimen Raumordnung weiterer Handlungsbedarf besteht, da diese Bereiche wichtige Aspekte eines partizipatorischen, an der Erhaltung des Ökosystems ausgerichteten Konzepts sein könnten, mit dem unter Berücksichtigung der natürlichen Prozesse und der Belastbarkeit des Ökosystems der Schutz und die nachhaltige Bewirtschaftung der Meeres- und Küstenressourcen sichergestellt wird;


17. wijst met klem op de noodzaak van meer maatregelen op het gebied van het geïntegreerd beheer van kustgebieden en maritieme ruimtelijke ordening, aangezien dit belangrijke elementen van een op participatie gerichte ecosysteembenadering zouden kunnen zijn, die zorgt voor het behoud en het duurzame beheer van mariene en kustbronnen, en oog heeft voor natuurlijke processen en het draagvermogen van ecosystemen;

17. betont, dass im Bereich der integrierten Bewirtschaftung der Küstengebiete und der maritimen Raumplanung weiterer Handlungsbedarf besteht, da diese Bereiche wichtige Aspekte eines partizipatorischen, am Ökosystem ausgerichteten Konzepts sein könnten, mit dem und der Schutz und die nachhaltige Bewirtschaftung der Meeres- und Küstenressourcen sichergestellt und die natürlichen Prozesse und die Belastbarkeit des Ökosystems berücksichtigt werden;


een meer nauwkeurige omschrijving van de fysieke eigenschappen die een band moet bezitten en de prestatie-eisen waaraan een band moet voldoen om als „band voor speciaal gebruik”, „professionele terreinband”, „versterkte band”, „band met een hoger draagvermogen”, „winterband”, „reserveband voor tijdelijk gebruik van het T-type” of „tractieband” te worden gedefinieerd overeenkomstig de punten 8 tot en met 13 van artikel 3, tweede alinea.

eine genauere Festlegung der physischen Merkmale und Leistungsanforderungen, die ein Reifen aufweisen muss, um als „Spezialreifen“, „Reifen für den harten Geländeeinsatz“, „verstärkter Reifen“, „Extra-Load-Reifen“, „M + S-Reifen“, „T-Notradreifen“ oder „Traktionsreifen“ gemäß Artikel 3 Absatz 2 Nummern 8 bis 13 zu gelten,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
schepen die niet onder de categorieën van het MARPOL vallen (resp. 30.000 en 20.000 ton massa): termijn voor het uit de vaart nemen: 2015, leeftijdgrens: 25 of 30 jaar bij een draagvermogen van meer dan 600 ton.

Schiffe, die nicht unter die Größenkategorien des MARPOL fallen (jeweils 30 000 bzw. 20 000 t): Außerdienststellungstermin 2015 – Altersgrenze 25 oder 30 Jahre bei einer Tragfähigkeit von über 600 t.


In het aanvankelijke voorstel was bepaald dat de verordening van toepassing zou zijn op olietankschepen met een draagvermogen van 600 ton massa en meer.

Im ursprünglichen Vorschlag war vorgesehen, dass die Verordnung auf Öltankschiffe ab 600 Tonnen Tragfähigkeit gelten sollte.


aan lid 1 wordt de volgende alinea toegevoegd:" Ten behoeve van artikel 4, lid 2, is deze verordening van toepassing op olietankschepen met een draagvermogen van 600 ton en meer".

Folgender Unterabsatz wird in Absatz 1 angefügt :" Für die Zwecke von Artikel 4 Absatz 2 gilt diese Verordnung für Öltankschiffe ab 600 Tonnen Tragfähigkeit".


Categorie1: de zogenaamde "pre-MARPOL" enkelwandige olietankers. Dit zijn ruwe olietankers met een draagvermogen van 20.000 ton massa of meer en productentankers van 30.000 ton massa of meer zonder gescheiden ballasttanks op beschermende plaatsen Het zijn de meest kwetsbare en oudste tankers.

Kategorie 1: so genannte Einhüllen-Öltankschiffe „vor MARPOL", das sind Rohöltankschiffe mit einer Tragfähigkeit ab 20 000 Tonnen und Tankschiffe für Erdölerzeugnisse ab 30 000 Tonnen Tragfähigkeit ohne schutzbietend angeordnete Tanks für getrennten Ballast. Dies sind die anfälligsten und ältesten Tankschiffe.


[4] Of Ultra Large Crude Carrier (ULCC) met een draagvermogen van meer dan 300.000 ton.

[4] oder Supertankern (ULCC) von mehr als 300 000 t Tragfähigkeit.


Het olievervoer vanuit het Midden-Oosten naar Europa vindt normaal plaats met zeer grote ruwe-olietankschepen (Very Large Crude Carriers (VLCC) [4] met een draagvermogen van meer dan 200.000 ton massa [5], die rond Afrika varen, of via het Suez-kanaal met "Suezmax"-tankschepen van 120.000 à 140.000 ton massa.

Das für Europa bestimmte Öl aus dem Nahen Osten wird in der Regel in Großtankern (VLCC) [4] von mehr als 200 000 t Tragfähigkeit [5] um Afrika herum oder mit "Suezmax-Tankern" von 120-140 000 t Tragfähigkeit durch den Suez-Kanal befördert.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'draagvermogen van meer' ->

Date index: 2023-05-31
w