In de mee
ste gevallen is het overigens nagenoeg onmogelijk te onderscheiden waar de grens tussen recht op asiel en recht op economische o
verleving begint en eindigt. Ik heb het hier ove
r een wankel instrument omdat de analyses die aan de actieplannen ten grondslag l
iggen mijns inziens geen ...[+++] nuttige nieuwe elementen aandragen waarmee doelmatige beleidslijnen kunnen worden uitgewerkt. Het gaat immers voornamelijk om algemene voorstellen op het gebied van het klassieke buitenlands beleid en op het vlak van de ontwikkelingshulp. Om voor de genoemde initiatieven in aanmerking te komen moeten de geselecteerde landen bovendien door legitieme en stabiele overheden worden geregeerd, hetgeen helaas een eerder uitzonderlijke situatie is.Ich sage unsicheres Instrument, weil es für mich nicht so aussieht, als ob die Analysen, die den Akt
ionsplänen zugrunde liegen, nützliche Neuheiten enthalten, die wirksame politische Maßnahmen rechtfertig
en. In der Mehrzahl handelt es sich um allgemeine Vorschläge zur klass
ischen Außenpolitik oder zur Entwicklungshil ...[+++]fe, die nur bei den Behörden der Zielländer erfolgreich sein können, die legitim und stabil sind, was bei den meisten leider nicht der Fall ist.