17. betuigt zijn tevredenheid over het discussiestuk van de Commissie over communautaire rapportage voor luchtreizigers aan de hand van servicekwaliteitsindicatoren en ziet uit naar het voorstel dat in dat verband is aangekondigd; is van mening dat consumentenrapporten waarbij luchtvaartmaatschappijen worden gerangschikt naar punctualiteit, aantal annuleringen, beschikbare been- en zitruimte voor de passagiers, fouten bij de bagageverwerking, instapweigering en afhandeling
van klachten zouden moeten worden opgenomen in periodieke publicaties die op luchthavens en in reisburea
us op een duidelijk zichtbare ...[+++] plaats beschikbaar moeten worden gesteld zodat zij door de passagiers kunnen worden ingezien; 17. begrüßt das Konsultationspapier der Kommission über einen Fluggastbericht der Gemeinschaft betreffend Dienstleistungsqualitätsindikatoren und erwartet den noch ausstehenden diesbezüglichen Vorschlag; ist der Auffassung, dass Verbraucherberichte, in denen eine Einstufung von Fluggesellschaften nach Pünktlichke
it, Annullierungen, Platz, der dem einzelnen Fluggast zur Verfügung steht, falscher Abfertigung von Gepäck, Nichtbeförderung und Beschwerden vorgenommen wird, in Form einer regelmäßigen Verö
ffentlichung an gut sichtbarer Stelle auf den Flug ...[+++]häfen und in den Reisebüros den Fluggästen zugänglich gemacht werden sollten;