Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administratieve en algemene zaken
Administratieve klacht
Administratieve rechtbank
Administratieve rechtspraak
Algemene Rekenkamer
Algemene administratieve beschikking
Algemene bestuursrechtelijke beslissing
Beroep in administratieve zaken
Besluit van algemene strekking
Bezwaar langs hiërarchische weg
Centrale Raad van Beroep
Controleur algemene inspectiedienst
Evaluatie
Goedkeuring van de EOGFL-leningen
Inspecteur landbouw
Inspecteur landbouw en visserij
Rekenhof
Vormloze aanvechting

Traduction de «Administratieve en algemene zaken » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Administratieve en algemene zaken | betrekkingen op het gebied van de begroting en financiële kwesties | evaluatie | goedkeuring van de EOGFL-leningen

Administration and general matters, budgetary and financial relations; evaluation; clearance of EAGGF accounts


Bijzondere Commissie voor algemene zaken en beleid van de Haagse Conferentie | Commissie I voor algemene zaken en beleid van de Haagse Conferentie

Special Commission on General Affairs and Policy of the Hague Conference: Commission I on General Affairs and Policy of the Hague Conference


algemene administratieve beschikking | algemene bestuursrechtelijke beslissing | besluit van algemene strekking

administrative ruling of general application


administratieve rechtspraak [ administratieve rechtbank | Algemene Rekenkamer | Centrale Raad van Beroep | Rekenhof ]

administrative court [ administrative tribunal | court of auditors ]


beroep in administratieve zaken [ administratieve klacht | bezwaar langs hiërarchische weg | vormloze aanvechting ]

appeal to an administrative authority [ claim to an administrative authority | complaint through administrative channels | complaint through official channels ]


administratieve kosten, verkoopkosten, algemene kosten

administrative, selling and general costs


controleur algemene inspectiedienst | controleur technische administratieve bedrijfsvoering (agrarisch) | inspecteur landbouw | inspecteur landbouw en visserij

agriculture auditor | farm inspector | agricultural inspector | farm assessor
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Follow up van de conclusies van de Raad Algemene Zaken van 22 januari 2001 over de mensenrechtendialoog EU-China, grotere doelgerichtheid van de mensenrechtendialoog, doorlopende evaluatie daarvan en omschrijving van middelen om de dialoog effectiever en meer resultaatgericht te maken, met name in verband met de essentiële probleemgebieden die in de conclusies van de Raad Algemene Zaken zijn aangegeven, met inbegrip van samenwerking met mensenrechtenmechanismen; garanties voor de bescherming van personen die worden vervolgd voor een misdaad waarvoor de doodstraf zou kunnen worden opgelegd en b ...[+++]

* Pursue the GAC conclusions of 22 January 2001 on the EU-China Human Rights Dialogue, focus the human rights dialogue better, assess it on a continuous basis, and identify ways of making it more effective and results-oriented, notably on the key issues of concern identified in the GAC conclusions, including co-operation with human rights mechanisms; guarantees for the protection of those prosecuted for a crime for which the death penalty could be imposed and restriction of the cases in which the death penalty can be imposed; reform of administrative detention ...[+++]


De Raad komt bijeen in 10 formaties, bestaande uit de betreffende ministers uit EU-landen: Algemene Zaken; Buitenlandse Zaken; Economische en Financiële Zaken; Justitie en Binnenlandse Zaken (JBZ); Werkgelegenheid, Sociaal Beleid, Volksgezondheid en Consumentenzaken; Concurrentievermogen; Vervoer, Telecommunicatie en Energie; Landbouw en Visserij; Milieu; Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur en Sport.

The Council meets in 10 configurations, bringing together the relevant ministers from EU countries: General Affairs; Foreign Affairs; Economic and Financial Affairs; Justice and Internal Affairs; Employment, Social Policy, Health and Consumer Affairs; Competitiveness; Transport, Telecommunications and Energy; Agriculture and Fisheries; Environment; Education, Youth and Culture.


Coreper II, dat uit de ambassadeurs bestaat en onderwerpen behandelt met betrekking tot de volgende raadsformaties: Algemene Zaken, Buitenlandse Zaken, Economische en Financiële Zaken, en Justitie en Binnenlandse Zaken.

Coreper II, consisting of the ambassadors, deals with items pertaining to the General Affairs, Foreign Affairs, Economic and Financial Affairs and Justice and Home Affairs formations of the Council.


[14] Zo wordt bijvoorbeeld een justitiële procedure vervangen door een administratieve procedure voor zaken met betrekking tot de belastingen bij de eerste inschrijving van een auto, waardoor de rechtbanken naar schatting 100 000 zaken minder moeten behandelen.

[14] For example, replacing a judicial procedure with an administrative procedure for handling questions related to taxes on first registration of a car – which is expected to relieve the courts of some 100.000 files.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. is verheugd over de jarenlange vrijwillige bijdragen van de Commissie aan het OHCHR, waaronder een bedrag van 4 miljoen euro voor 2008, in het kader van het Europees instrument voor democratie en mensenrechten; doet een beroep op de EU-lidstaten om het OHCHR te blijven steunen, vooral in de Vijfde Commissie voor administratieve en budgettaire zaken van de Algemene Vergadering, ten einde ervoor te zorgen dat er geen sprake is van inmenging in de on ...[+++]

40. Welcomes the voluntary contributions that the European Commission has for years made to the OHCHR, including EUR 4 million for 2008, under the European Instrument for Democracy and Human Rights; calls on the EU Member States to continue to support the OHCHR, especially in the Administrative and Budgetary Fifth Committee of the General Assembly, so as to ensure that there is no interference with its independence and that it is granted all the financial resources needed to enable it to carry out its mandate;


40. is verheugd over de jarenlange vrijwillige bijdragen van de Commissie aan het OHCHR, waaronder een bedrag van 4 000 000 EUR voor 2008, in het kader van het Europees instrument voor democratie en mensenrechten; doet een beroep op de EU-lidstaten om het OHCHR te blijven steunen, vooral in de Vijfde Commissie voor administratieve en budgettaire zaken van de Algemene Vergadering, ten einde ervoor te zorgen dat er geen sprake is van inmenging in de ona ...[+++]

40. Welcomes the voluntary contributions that the Commission has for years made to the OHCHR, including EUR 4 million for 2008, under the European Instrument for Democracy and Human Rights; calls on the EU Member States to continue to support the OHCHR, especially in the Administrative and Budgetary Fifth Committee of the General Assembly, so as to ensure that there is no interference with its independence and that it is granted all the financial resources needed to enable it to carry out its mandate;


40. is verheugd over de jarenlange vrijwillige bijdragen van de Commissie aan het OHCHR, waaronder een bedrag van 4 000 000 EUR voor 2008, in het kader van het Europees instrument voor democratie en mensenrechten; doet een beroep op de EU-lidstaten om het OHCHR te blijven steunen, vooral in de Vijfde Commissie voor administratieve en budgettaire zaken van de Algemene Vergadering, ten einde ervoor te zorgen dat er geen sprake is van inmenging in de ona ...[+++]

40. Welcomes the voluntary contributions that the Commission has for years made to the OHCHR, including EUR 4 million for 2008, under the European Instrument for Democracy and Human Rights; calls on the EU Member States to continue to support the OHCHR, especially in the Administrative and Budgetary Fifth Committee of the General Assembly, so as to ensure that there is no interference with its independence and that it is granted all the financial resources needed to enable it to carry out its mandate;


E. overwegende dat de Raad Algemene Zaken op 9 april 2001 richtsnoeren heeft vastgesteld inzake het EU-beleid ten aanzien van derde landen inzake foltering en dat de VN-Commissie voor de rechten van de mens onlangs alle regeringen heeft opgeroepen om "passende en doeltreffende wetgevende, administratieve, gerechtelijke en andere maatregelen te nemen om de productie, handel, export en het g ...[+++]

E. whereas the General Affairs Council on 9 April 2001 adopted Guidelines on EU policy towards third countries on torture, and the UN Commission on Human Rights recently called on all governments to "take appropriate effective legislative, administrative, judicial and other measures to prevent and prohibit the production, trade, export and use of equipment which is specifically designed to inflict torture or other cruel, inhuman or degrading treatment”,


D. overwegende dat de Raad voor Algemene Zaken op 9 april 2001 richtsnoeren heeft goedgekeurd inzake het EU-beleid tegenover derde landen inzake marteling en dat de VN-Commissie voor de rechten van de mens onlangs alle regeringen heeft opgeroepen om "passende en doeltreffende wetgevende, administratieve, gerechtelijke en andere maatregelen te nemen om de productie, handel, export en het geb ...[+++]

D. whereas the General Affairs Council on 9 April 2001 adopted Guidelines on EU policy towards third countries on torture, and the UN Commission on Human Rights recently called on all governments to "take appropriate effective legislative, administrative, judicial and other measures to prevent and prohibit the production, trade, export and use of equipment which is specifically designed to inflict torture or other cruel, inhuman or degrading treatment",


[10] Richtsnoeren voor het beleid van de EU ten opzichte van derde landen inzake de doodstraf, Raad Algemene Zaken, Luxemburg, 29 juni 1998; Richtsnoeren voor het beleid van de EU ten opzichte van derde landen inzake foltering en andere wrede, onmenselijke of onterende straffen of behandelingen, Raad Algemene Zaken, Luxemburg, 9 april 2001; Richtsnoeren van de EU voor de dialoog betreffende mensenrechten, Raad van de EU, 13 december 2001.

[10] Guidelines EU policy towards third countries on the death penalty, General Affairs Council, Luxembourg, 29 June 1998; Guidelines to EU policy towards third countries on torture and other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment, General Affairs Council, Luxembourg, 9 April 2001; EU Guidelines on Human Rights Dialogues, Council of the EU, 13 December 2001.


w