Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analfabetisme
Analfabetisme en laag niveau van alfabetisme
Digitaal analfabetisme
Digitale ongeletterdheid
Functioneel analfabetisme
Informatica-analfabetisme
Internationaal Alfabetiseringsjaar
Internationaal Jaar van strijd tegen het analfabetisme
Ongeletterdheid

Traduction de «Analfabetisme » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digitaal analfabetisme | digitale ongeletterdheid | informatica-analfabetisme

digital illiteracy


analfabetisme en laag niveau van alfabetisme

Illiteracy and low-level literacy


analfabetisme [ ongeletterdheid ]

illiteracy [ illiterates(UNBIS) ]




Internationaal Alfabetiseringsjaar | Internationaal Jaar van strijd tegen het analfabetisme

International Literacy Year
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Door beperkte of ontbrekende toegang tot internet en door digitaal analfabetisme worden burgers benadeeld, aangezien de digitale wereld in alle geledingen van de maatschappij is doorgedrongen.

Limited or no access to the Internet and digital illiteracy constitute a disadvantage to citizens, given how much the digital world pervades activity within society.


In de programma's zijn met name de volgende prioriteiten opgenomen: scholing van werknemers, bestrijding van sociale uitsluiting (met inbegrip van maatregelen tegen analfabetisme), praktijkonderwijs en regelingen om de vakbekwaamheid van jongeren te vergroten (onder andere de aangepaste militaire dienst) en tenslotte maatregelen om de arbeidsmobiliteit van werklozen en jongeren te stimuleren.

The priorities selected included the training of workers, combating exclusion (including action against illiteracy), learning and the acquisition of skills by young people (including adapted military service) and encouragement for the vocational mobility of the unemployed and young people.


Het is een bekend feit dat kinderen die geen onderwijs volgen, te laat met onderwijs beginnen of de school voortijdig verlaten, later aanzienlijke moeilijkheden ondervinden, uiteenlopend van analfabetisme en taalachterstand tot uitsluitings- of minderwaardigheidsgevoelens.

It is well known that children who miss out on, enter late into the school system, or leave too early will subsequently experience significant difficulties, ranging from illiteracy and language problems to feelings of exclusion and inadequacy.


inclusieve en op maat gesneden onderwijs- en leermethoden toepassen, met inbegrip van leerondersteuning voor leerlingen met leermoeilijkheden en maatregelen ter bestrijding van analfabetisme, en de organisatie van buitenschoolse activiteiten bevorderen.

make use of inclusive and tailor-made teaching and learning methods, including support for struggling learners and measures to fight illiteracy, and promote the organisation of activities outside school,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
inclusieve en op maat gesneden onderwijs- en leermethoden toe te passen, met inbegrip van leerondersteuning voor leerlingen die leermoeilijkheden hebben en maatregelen ter bestrijding van analfabetisme, en de beschikbaarheid en het gebruik van buitenschoolse activiteiten te bevorderen.

using inclusive and tailor-made teaching and learning methods, including learning support for struggling learners and measures to fight illiteracy, and promoting the availability and use of extracurricular activities.


De laatste communautaire acties die specifiek gericht waren op het probleem van functioneel analfabetisme betreffen het in 1987 goedgekeurde programma van de Raad inzake versterking van de strijd tegen analfabetisme. Op basis van dit programma heeft de Commissie vanaf 1988 steun verleend aan een netwerk van zeventien proefprojecten die tot doel hadden inzicht te verkrijgen in de meest doeltreffende preventieve maatregelen op het terrein van de bestrijding van analfabetisme. Een en ander heeft in 1990 geleid tot de publicatie van een handboek getiteld “Preventie en aanpak van analfabetisme in de EG: overzicht van strategieën en praktijken ...[+++]

The latest Community actions specifically addressing the problem of functional illiteracy go back to the Council programme to intensify measures to combat illiteracy which was adopted in 1987; this enabled the Commission to support, as from 1988, a network of 17 pilot projects on the most effective preventive measures in the field, culminating, in 1990, with the publication of a manual on a compendium of strategies and practices on the prevention and treatment of illiteracy in the EC.


H. overwegende dat statistieken en nauwkeurige gegevens betreffende analfabetisme op Europees niveau nog steeds ontbreken, in het bijzonder met betrekking tot de definitie van het verschijnsel, de indicatoren, de initiatieven op dit terrein en de beste praktijken in de lidstaten,

H. whereas statistics and detailed data concerning illiteracy at European level are not yet available, particularly as regards the definition of the phenomenon, indicators, and current initiatives and best practice in the Member States,


D. overwegende dat de bestrijding van het analfabetisme niet alleen een zaak is van opvoeders en leerkrachten, maar een verplichting van de maatschappij als geheel en met name van alle overheden, en de lidstaten herinnerend aan de hun door de Verdragen toegekende verantwoordelijkheid voor de inhoud van het onderwijs en de organisatie van het onderwijsstelsel,

D. whereas combating illiteracy is not only a job for teachers and educators but must be undertaken by society as a whole and by all public authorities in particular, and whereas the Member States must fulfil their obligations under the Treaties as regards the content and organisation of education systems,


C. overwegende dat de bestrijding van analfabetisme absoluut noodzakelijk is omdat zo de individuele vrijheid wordt bereikt en versterkt en voor eenieder gelijke toegang tot de grondrechten wordt gecreëerd,

C. whereas combating illiteracy is essential because it secures and strengthens the freedom of the individual and allows equal access for all to fundamental rights,


– onder verwijzing naar zijn resolutie van 21 april 1993 over de uitroeiing van het analfabetisme in de lidstaten van de Europese Gemeenschap ,

– having regard to its resolution of 21 April 1993 on the eradication of illiteracy in the Member States of the European Community ,




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Analfabetisme' ->

Date index: 2022-09-27
w