Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bagage
Bagage transporteren
Bagage van de gasten bewaren
Bagage vervoeren
CIV
Contrôle van bagage
Het stouwen van bagage
Koffers van de gasten in- en uitpakken
Onafgehaalde bagage
Op een bagagedepot werken
Overbevonden bagage
Persoonlijke bagage
Persoonlijke voorwerpen
Privé-bezit
Voor de bagage van de gasten zorgen

Vertaling van "Bagage " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
bagage transporteren | bagage vervoeren

transport baggage | undertake cargo transport activities | move baggage | transfer luggage


bagage

cabin baggage (1) | hand baggage (2) | hand luggage (3)


nauwkeurige screening van bagage op luchthavens garanderen | nauwkeurige screening van bagage op luchthavens verzekeren | zorg dragen voor nauwkeurige screening van bagage op luchthavens

ensure accurate luggage screening in aerodromes | screen hand luggage | ensure accurate screening of baggage in airports | ensure accurate screening of luggage in aerodromes


Internationaal Verdrag betreffende het vervoer van reizigers en bagage per spoorweg | Uniforme Regelen betreffende de overeenkomst van internationaal spoorwegvervoer van reizigers en bagage | CIV [Abbr.]

International Convention concerning the Carriage of Passengers and Luggage by Rail | CIV [Abbr.]


onafgehaalde bagage | overbevonden bagage

abandoned luggage | left baggage | left luggage | unclaimed luggage


koffers van de gasten in- en uitpakken | op een bagagedepot werken | bagage van de gasten bewaren | voor de bagage van de gasten zorgen

assist with luggage storage | comment: luggage is singular and plural. Should be singular handle guests' luggages | handle guest luggage | pack and unpack guest luggage




privé-bezit [ persoonlijke bagage | persoonlijke voorwerpen ]

personal effects [ personal luggage ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Luchtvaartmaatschappijen genieten volledige commerciële vrijheid om de voorwaarden voor het vervoer van bagage vast te stellen, maar zij moeten duidelijk aangegeven, zowel bij de boeking als aan de incheckbalies (en aan zelfbedienings-incheckautomaten) hoeveel bagage passagiers maximaal mogen meenemen in de cabine en het ruim van het luchtvaartuig op elk van de vluchten waarvoor de passagier een reservering heeft, inclusief eventuele beperkingen op het aantal stukken bagage binnen een maximaal toegestane hoeveelheid bagage.

1. Whilst air carriers have full commercial freedom to establish the conditions under which they permit baggage to be carried, they shall clearly indicate, at booking and at the check-in desks (including at self-service check-in machines), the maximum baggage allowance passengers are permitted to carry within the cabin and hold of the aircraft on each of the flights included within a passenger's reservation, including any restrictions on the number of items that would be applied within a given maximum baggage allowance.


Luchtvaartmaatschappijen genieten volledige commerciële vrijheid om de voorwaarden voor het vervoer van bagage vast te stellen, maar zij moeten duidelijk aangegeven, zowel bij de boeking als aan de incheckbalies (en aan zelfbedienings-incheckautomaten) hoeveel bagage passagiers maximaal mogen meenemen in de cabine en het ruim van het luchtvaartuig op elk van de vluchten waarvoor de passagier een reservering heeft, inclusief eventuele beperkingen op het aantal stukken bagage binnen een maximaal toegestane hoeveelheid bagage.

Whilst air carriers have full commercial freedom to establish the conditions under which they permit baggage to be carried, they shall clearly indicate, at booking and at the check-in desks (including at self-service check-in machines), the maximum baggage allowance passengers are permitted to carry within the cabin and hold of the aircraft on each of the flights included within a passenger's reservation, including any restrictions on the number of items that would be applied within a given maximum baggage allowance.


Luchtvaartmaatschappijen genieten volledige commerciële vrijheid om de voorwaarden voor het vervoer van bagage vast te stellen, maar zij moeten duidelijk aangegeven, zowel bij de boeking als aan de incheckbalies (en aan zelfbedienings-incheckautomaten) hoeveel bagage passagiers maximaal mogen meenemen in de cabine en het ruim van het luchtvaartuig op elk van de vluchten waarvoor de passagier een reservering heeft, inclusief eventuele beperkingen op het aantal stukken bagage binnen een maximaal toegestane hoeveelheid bagage.

Whilst air carriers have full commercial freedom to establish the conditions under which they permit baggage to be carried, they shall clearly indicate, at booking and at the check-in desks (including at self-service check-in machines), the maximum baggage allowance passengers are permitted to carry within the cabin and hold of the aircraft on each of the flights included within a passenger's reservation, including any restrictions on the number of items that would be applied within a given maximum baggage allowance.


Volgens het verdrag van Montreal is de luchtvervoerder aan elke passagier een tot 1000 bijzondere trekkingsrechten (hierna: „BTR”) beperkte schadevergoeding verschuldigd wanneer zijn bagage verloren is geraakt tijdens een vlucht of wanneer de vervoerder de bagage onder zijn hoede had. De vervoerder moet aan de passagier een identificatielabel verstrekken voor elk stuk aangegeven bagage.

The Montreal Convention provides that an air carrier must pay compensation to each passenger, limited to 1 000 Special Drawing Rights (‘SDRs’) per passenger, in the event of the loss of his baggage during a flight operated by the carrier or while the baggage was in the carrier’s charge. The carrier must provide passengers with an identification tag for each piece of checked baggage.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De Spaanse rechter aan wie dit geschil is voorgelegd, wenst van het Hof te vernemen of een luchtvervoerder alleen schadevergoeding is verschuldigd aan de passagier die het identificatielabel voor de bagage heeft gekregen, of ook aan de passagier die schadevergoeding vordert voor het verlies van bagage die is aangegeven op naam van een andere passagier.

The Spanish court hearing the case on appeal asks the Court of Justice whether an air carrier is required to compensate only passengers in receipt of baggage identification tags or whether it must also compensate a passenger who claims compensation for the loss of baggage checked in in another passenger’s name.


Het verdrag van Montreal legt de luchtvervoerder immers enkel een identificatieverplichting op, waaruit niet kan worden afgeleid dat het recht op schadevergoeding bij verlies van bagage enkel zou toekomen aan passagiers die minstens één stuk bagage hebben aangegeven.

The Montreal Convention merely places air carriers under an obligation to ensure that checked baggage is identifiable, which does not mean that the right to compensation in the event of loss of baggage applies only to passengers who have checked in one or more pieces of baggage.


Bijgevolg is niet enkel schadevergoeding verschuldigd aan de passagier die zijn eigen bagage persoonlijk heeft aangegeven, maar ook aan degene wiens voorwerpen zich bevonden in bagage die een andere passagier van dezelfde vlucht heeft aangegeven.

Consequently, not only a passenger who has checked in his own baggage in person, but also a passenger whose items were placed in the baggage checked in by another passenger on the same flight, must be compensated.


42. is van oordeel dat luchtreizigers wier bagage kwijtgeraakt of vertraagd is onmiddellijk op de hoogte moeten worden gesteld van hun rechten uit hoofde van het Verdrag van Montreal en Verordening (EG) nr. 889/2002, en dat op Europees niveau wetgevings- en bewustmakingsmaatregelen nodig zijn om het publiek beter te informeren over de rechten van luchtreizigers en de klachtenprocedures in het geval van kwijtgeraakte of te laat aangekomen bagage; is van mening dat er bij vertragingen van bagage van meer dan zes uur een schadevergoeding moet worden aangeboden die in verhouding staat tot de behoeften van de passagier, opdat hij over de nod ...[+++]

42. Believes that passengers whose luggage has been lost or delayed should be immediately informed of their rights under the Montreal Convention and Regulation (EC) No 889/2002 and that legislative or awareness-raising action is required at European level to increase public understanding of passenger rights and complaint procedures related to lost and delayed luggage; considers that, if luggage is delayed by more than six hours, compensation should be offered that is proportionate to passengers' needs so that they have the items they need while waiting for their luggage to arrive; stresses that the overall quality and performance of baggage handling services s ...[+++]


Dit verdrag bepaalt dat de aansprakelijkheid van de vervoerder in geval van vernieling, verlies of beschadiging van bagage is beperkt tot 1 000 bijzondere trekkingsrechten [BTR] per passagier (wat overeenkomt met ongeveer 1 134,71 EUR) , behoudens bijzondere verklaring omtrent belang bij de aflevering, gedaan door de passagier bij de afgifte van de aangegeven bagage aan de vervoerder en tegen betaling van een eventueel verhoogd tarief.

Thus, that convention provides that the liability of a carrier in the case of destruction, loss, damage or delay of baggage is limited to the sum of 1000 Special Drawing Rights (SDR) for each passenger (a sum equivalent to approximately €1134.71) , unless a passenger has made, at the time when the checked baggage was handed over to the carrier, a special declaration of interest in delivery at destination and has paid a supplementary sum if the case so requires.


In het SVP dienen de veiligheidsmaatregelen te zijn vastgesteld die moeten worden toegepast om te waarborgen dat onbegeleide bagage (dat wil zeggen bagage, waaronder begrepen persoonlijke bezittingen, die op het punt waar wordt geïnspecteerd of doorzocht, zich niet bij de passagier of het bemanningslid bevindt) wordt geïdentificeerd en onderworpen aan de juiste screening, waaronder begrepen het doorzoeken van de bagage, voordat de bagage aan boord van het schip wordt aanvaard.

9.38. The SSP should establish the security measures to be applied to ensure that unaccompanied baggage (i.e. any baggage, including personal effects, which is not with the passenger or member of ship's personnel at the point of inspection or search) is identified and subjected to appropriate screening, including searching, before it is accepted on board the ship.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Bagage' ->

Date index: 2020-12-12
w