Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AML
Actie ter bestrijding van kartels
Actie ter bestrijding van monopolies
Bescherming tegen geluidshinder
Bestrijding van acute pijn
Bestrijding van geluidshinder
Bestrijding van het racisme
Bestrijding van witwassen
Eenheid ter bestrijding van het witwassen van geld
Kartelvoorschriften
Kliniek of polikliniek voor bestrijding van acute pijn
MOKAS
Racisme

Vertaling van "Bestrijding van witwassen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
bestrijding van witwassen | AML [Abbr.]

anti-money laundering | AML [Abbr.]


internationale standaard voor de bestrijding van witwassen en van het financieren van terrorisme en proliferatie

International Standards on Combating Money Laundering and the Financing of Terrorism & Proliferation


Eenheid ter bestrijding van het witwassen van geld | MOKAS [Abbr.]

Unit for Combating Money Laundering | MOKAS [Abbr.]


kliniek of polikliniek voor bestrijding van chronische pijn

Chronic pain clinic


kliniek of polikliniek voor bestrijding van acute pijn

Acute pain clinic




bescherming tegen geluidshinder [ bestrijding van geluidshinder ]

noise protection [ fight against noise | noise abatement | noise abatement(GEMET) ]


kartelvoorschriften [ actie ter bestrijding van kartels | actie ter bestrijding van monopolies ]

control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]


racisme [ bestrijding van het racisme ]

racism [ fight against racism ]


internationale strafrechtelijke samenwerking bij de bestrijding van de sluikhandel in verdovende middelen

international judicial assistance in combating drugs trafficking
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ervoor zorgen dat EU de bevriezingsmaatregelen van de VN doeltreffender omzet en de VN-lijsten vóór het einde van 2016 toegankelijker maken voor de financiële instellingen en economische actoren van de EU. De Commissie zal ook beoordelen of er een specifieke EU-regeling inzake de bevriezing van tegoeden van terroristen moet komen; Strafbaar stellen van het witwassen van geld: als in de hele EU een brede gemeenschappelijke definitie van strafbare feiten en sancties in verband met het witwassen van geld van toepassing is, wordt grensoverschrijdende justitiële en politiële samenwerking bij de bestrijding van witwassen gemakkelijker; Risic ...[+++]

Improving the efficiency of the EU's transposition of UN asset freezing measures and improve the accessibility of UN listings to EU financial institutions and economic operators by the end of 2016. The Commission will also assess the need for a specific EU regime for the freezing of terrorist assets; Criminalising money laundering: a comprehensive common definition of money laundering offences and sanctions across the EU will avoid obstacles to cross-border judicial and police cooperation to tackle money laundering; Limiting risks linked to cash payments: through a legislative proposal on illicit cash movements, the Commission will ext ...[+++]


Om in het kader van de bestrijding van witwassen en terrorismefinanciering snel te kunnen optreden, moeten betalingsdienstaanbieders onverwijld reageren wanneer de autoriteiten die bevoegd zijn voor de bestrijding van witwassen of terrorismefinanciering van de lidstaat waar die betalingsdienstaanbieders gevestigd zijn, om informatie over de betaler en de begunstigde verzoeken.

To enable prompt action to be taken in the fight against money laundering and terrorist financing, payment service providers should respond promptly to requests for information on the payer and the payee from the authorities responsible for combating money laundering or terrorist financing in the Member State where those payment service providers are established.


Wanneer zij de bepalingen van deze richtlijn ten uitvoer leggen, moeten de lidstaten rekening houden met de aanbevelingen van de Financiële Actiegroep (FATF) over rechtsgebieden die strategische tekortkomingen vertonen wat de bestrijding van witwassen en van de financiering van terrorisme betreft en tegen welke tegenmaatregelen zijn genomen, en over rechtsgebieden die die strategische tekortkomingen vertonen wat de bestrijding van witwassen en van de financiering van terrorisme betreft en nog geen voldoende vooruitgang hebben geboekt ...[+++]

When implementing the provisions of this Directive, Member States should take due account of the recommendations by the Financial Action Task Force (FATF) on jurisdictions that have strategic anti-money laundering and countering the financing of terrorism deficiencies and to which counter-measures apply or jurisdictions with strategic anti-money laundering and countering the financing of terrorism deficiencies that have not made sufficient progress in addressing the deficiencies or have not committed to an action plan developed with the FATF to address the deficiencies.


In dit verband is de Commissie voornemens om, naast de herziening van de derde antiwitwasrichtlijn, in 2013 een voorstel te doen voor een specifieke richtlijn betreffende de bestrijding van witwassen van geld.

In this regard, the Commission plans to propose, beyond the review of the Third AMLD, a specific Directive on combating money laundering in 2013.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er was enige vooruitgang op het gebied van het vrije kapitaalverkeer, meer bepaald wat betreft de bestrijding van witwassen, de bestrijding van terrorismefinanciering en samenwerking tussen de financiële toezichtsautoriteiten en handhavingsorganen.

There was some progress in the area of free movement of capital, more particularly on combating money laundering, action to counter financing of terrorism and cooperation between the financial supervisory authorities and enforcement agencies.


Bestrijding witwassen: Commissie neemt maatregelen tegen vijftien lidstaten vanwege niet-tijdige omzetting van Witwasrichtlijn

Anti-money laundering: Commission takes measures against 15 Member States for non timely implementation


[5] Volgens aanbeveling 31 van de veertig aanbevelingen van de Financial Action Task Force dienen landen te waarborgen dat "beleidsmakers, de FIU, (orde)handhavers en toezichthouders beschikken over doeltreffende mechanismen die hen in staat stellen samen te werken en indien nodig op binnenlands vlak de ontwikkeling en uitvoering van beleid en activiteiten ter bestrijding van witwassen en de financiering van terrorisme onderling te coördineren".

[5] Recommendation 31 of the Financial Action Task Force Forty Recommendations calls on countries to ensure that “policy makers, the FIU, law enforcement and supervisors have effective mechanisms in place which enable them to co-operate, and where appropriate coordinate domestically with each other concerning the development and implementation of policies and activities to combat money laundering and terrorist financing”.


Er zijn reeds verscheidene belangrijke internationale samenwerkingsprojecten gestart ter beperking van de risico's, waaronder: bestrijding van de financieringsmechanismen van terrorisme; voorkoming en bestrijding van witwassen van geld en financiële criminaliteit; versterking van het beleid op het gebied van toezicht, regulering en informatie-uitwisseling, voornamelijk in offshore-centra; en tegengaan van schadelijke belastingpraktijken.

Several major initiatives of co-operation at the international level have already been launched to limit those risks, including: combating the financing mechanisms of terrorism; preventing and countering money laundering and financial crime; strengthening supervision, regulation and information exchange policies, especially in Offshore Centres; and addressing harmful tax practices.


Verdachte transacties mogen niet worden uitgevoerd tot de voor de bestrijding van witwassen verantwoordelijke autoriteiten zijn geïnformeerd.

Suspect transactions must not be carried out until the authorities responsible for countering money laundering have been informed.


De tenuitvoerlegging van de (met inbegrip van het gebruik van Europol) volledig benut, als voorzien in het actieprogramma dat door de Europese Raad van Edinburgh in december 1993 werd goedgekeurd, en dat de Lid-Staten naar behoren nota nemen van de aanbevelingen op het gebied van het witwassen van geld, van de Raad Justitie en Interne markt te Kopenhagen op 1 en 2 juni 1993". Dit rapport toont aan, dat bemoedigende vooruitgang is gemaakt bij de bestrijding van het witwassen van geld" commenteerde de heer Monti "maar wij kunnen niet op ...[+++]

Implementation of the EU's Directive on money laundering (91/308/EEC) "has had an obvious impact on the establishment of anti-money laundering systems by the Member States" according to a report just adopted by the European Commission, on the initiative of Financial Services Commissioner Mario Monti. However, the report also calls on all the Member States to ratify and implement the Vienna (UN) and Strasbourg (Council of Europe) Conventions concerning criminal law and legal assistance in the field of money laundering. Going beyond the Directive, the report also suggests that the EU should make full use of the possibilities under Title VI of the Maastricht Treaty with regard to judicial and police cooperation (including the use of Europol), as provided for in t ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Bestrijding van witwassen' ->

Date index: 2023-06-09
w