Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beginselen van verbrandingsmotoren
Brandstof
Brandstof uit afval
Brandstof voor verbrandingsmotoren
Cokesgas
Dieselmotortechnicus auto's
Diester
Gas
Gasvormige brandstof
Het ontzwavelen van brandstof
Het ontzwaveling van brandstof
Hoogovengas
Inspecteur verbrandingsmotoren
Inspecteur verbrandingsmotoren motorvoertuigen
Motorbrandstof
Principes van verbrandingsmotoren
RDF
Revisietechnica auto's
Revisietechnica verbrandingsmotoren
Revisietechnicus
Revisietechnicus motoren
Tot brandstof verwerkt afval
Uit afval gewonnen brandstof
Vervangende brandstof

Traduction de «Brandstof voor verbrandingsmotoren » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
brandstof voor verbrandingsmotoren | motorbrandstof

fuel | motor fuel


inspecteur verbrandingsmotoren | inspecteur verbrandingsmotoren motorvoertuigen | dieselmotortechnicus auto's | inspecteur verbrandingsmotoren motorvoertuigen

motor vehicle engine inspector


beginselen van verbrandingsmotoren | principes van verbrandingsmotoren

construction and performance of combustion engines | fundamentals of combustion engines | components of combustion engines | principles of combustion engines


brandstof uit afval | tot brandstof verwerkt afval | uit afval gewonnen brandstof | RDF [Abbr.]

refuse-derived fuel | residue-derived fuel | waste-derived fuel | RDF [Abbr.] | WDF [Abbr.]


vervangende brandstof [ diester ]

substitute fuel [ acetone-butylic fuel | oil substitute | substitute motor fuel ]


gas [ cokesgas | gasvormige brandstof | hoogovengas ]

gas [ blast-furnace gas | coke-oven gas | gaseous fuel | Gaseous fuels(ECLAS) | Gas industry(STW) ]




het ontzwavelen van brandstof | het ontzwaveling van brandstof

desulphurisation of fuel


blootstelling aan ioniserende straling bij verwerken van nucleaire brandstof

Exposure to ionizing radiation in nuclear fuel processing


revisietechnica auto's | revisietechnicus motoren | revisietechnica verbrandingsmotoren | revisietechnicus

gas engine refurbishing technician | motor vehicle refurbishing technician | refurbishing technician | vehicle refurbishing inspector
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
ROTERENDE VERDRINGERPOMPEN, VOOR VLOEISTOFFEN, MECHANISCH AANGEDREVEN, (M.U.V. DIE BEDOELD BIJ ONDERVERDELING 8413 11 EN 8413 19, EN BRANDSTOF-, OLIE- EN KOELVLOEISTOFPOMPEN VOOR EXPLOSIEMOTOREN OF VOOR VERBRANDINGSMOTOREN)

ROTARY POSITIVE DISPLACEMENT PUMPS FOR LIQUIDS, POWER-DRIVEN (EXCL. THOSE OF SUBHEADING 8413 11 AND 8413 19 AND FUEL, LUBRICATING OR COOLING MEDIUM PUMPS FOR INTERNAL COMBUSTION PISTON ENGINE)


OSCILLERENDE VERDRINGERPOMPEN, VOOR VLOEISTOFFEN, MECHANISCH AANGEDREVEN (M.U.V. DIE BEDOELD BIJ ONDERVERDELING 8413 11 EN 8413 19, BRANDSTOF-, OLIE- EN KOELVLOEISTOFPOMPEN VOOR EXPLOSIEMOTOREN OF VOOR VERBRANDINGSMOTOREN EN BETONPOMPEN)

RECIPROCATING POSITIVE DISPLACEMENT PUMPS FOR LIQUIDS, POWER-DRIVEN (EXCL. THOSE OF SUBHEADING 8413 11 AND 8413 19, FUEL, LUBRICATING OR COOLING MEDIUM PUMPS FOR INTERNAL COMBUSTION PISTON ENGINE AND CONCRETE PUMPS)


8.01(3) || Alleen verbrandingsmotoren waarvan het vlampunt van de brandstof boven 55 °C ligt || N.V.O., uiterlijk bij afgifte of verlenging van het EU-binnenvaartcertificaat na 1.1.2015

8.01(3) || Only internal-combustion engines burning fuels having a flashpoint of more than 55°C || NRC, at the latest on issue or renewal of the Union inland navigation certificate after 1.1.2015


8.01(3) || Alleen verbrandingsmotoren waarvan het vlampunt van de brandstof boven 55 °C ligt || N.V.O., uiterlijk bij afgifte of verlenging van het EU-binnenvaartcertificaat na 30.12.2029

8.01(3) || Only internal-combustion engines burning fuels having a flashpoint of more than 55 °C || NRC, at the latest on issue or renewal of the Union inland navigation certificate after 30 December 2029


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Aardgas kan ook worden omgezet in een vloeibare brandstof door het eerst te ontleden in een "synthesegas", bestaande uit waterstof en koolmonoxide, en dit vervolgens te raffineren tot een synthetische brandstof met dezelfde technische eigenschappen als conventionele brandstoffen, die volledig compatibel zijn met de bestaande verbrandingsmotoren en brandstofinfrastructuur.

Natural gas can also be transformed to a liquid fuel by first decomposing it to a "synthesis gas", consisting of hydrogen and carbon monoxide, and then by refining to a synthetic fuel with the same technical characteristics as conventional fuels, fully compatible with existing combustion engines and fuel infrastructure.


Deze omvat uit aardolie verkregen vloeibare brandstof die gebruik wordt aan boord van binnenschepen en pleziervaartuigen, zoals omschreven in Richtlijn 97/68/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 december 1997 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de lidstaten inzake maatregelen tegen de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes door inwendige verbrandingsmotoren die worden gemonteerd in niet voor de weg bestemde mobiele machines en R ...[+++]

It includes any petroleum-derived liquid fuel in use on board inland waterway vessels or recreational craft, as defined in Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery and Directive 94/25/EC of the European Parliament and of the Council of 16 June 1994 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to recreational craft, when such v ...[+++]


Deze omvat uit aardolie verkregen vloeibare brandstof die gebruikt wordt aan boord van binnenschepen of pleziervaartuigen, zoals omschreven in Richtlijn 97/68/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 december 1997 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de lidstaten inzake maatregelen tegen de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes door inwendige verbrandingsmotoren die worden gemonteerd in niet voor de weg bestemde mobiele machines en ...[+++]

It includes any petroleum-derived liquid fuel in use on board inland waterway vessels or recreational craft, as defined in Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery and Directive 94/25/EC of the European Parliament and of the Council of 16 June 1994 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to recreational craft , when such ...[+++]


Deze omvat uit aardolie verkregen vloeibare brandstof die gebruikt wordt aan boord van binnenschepen of pleziervaartuigen, zoals omschreven in Richtlijn 97/68/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 december 1997 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de lidstaten inzake maatregelen tegen de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes door inwendige verbrandingsmotoren die worden gemonteerd in niet voor de weg bestemde mobiele machines (21 ...[+++]

It includes any petroleum-derived liquid fuel in use on board inland waterway vessels or recreational craft, as defined in Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery (21) and Directive 94/25/EC of the European Parliament and of the Council of 16 June 1994 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to recreational craft (22), w ...[+++]


Het gebruik van waterstof als brandstof, of nu als brandstofcellen of als interne verbrandingsmotoren, veroorzaakt geen koolstofemissies of broeikasgassen.

The use of hydrogen as fuel, either as fuel cells or as internal combustion engines, generates no carbon emissions or greenhouse gases.


· de ontwikkeling en validering van principes van verbrandingsmotoren met ultralage emissie, teneinde aanzienlijke reducties te bereiken ten aanzien van verontreinigende stoffen zoals stikstofoxiden (NOx) en deeltjes in de LTO-cyclus, vergeleken met de huidige ICAO 96-norm, alsmede in de stijg-/kruisfase tot een NOx-emissie-index van minder dan 8 g per kg verbrande brandstof;

· to develop and validate ultra low emission combustor concepts to achieve significant reductions of pollutant emissions such as nitrogen oxides (NOx) and particulates in the LTO cycle compared to the current ICAO 96 standard, and in climb/cruise phase to a NOx emission index of less than 8 g per kg fuel burned;


w