Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ad-hoc groep immigratie
Comité verkeer van goederen
Europees Comité voor drugsbestrijding
Goederenbewegingen monitoren
Goederenbewegingen volgen
Groep drugs en georganiseerde criminaliteit
Groep voor de politie- en douanesamenwerking
Groep voor gerechtelijke samenwerking
Groep voor vrij verkeer van personen
In het vrije verkeer gebrachte goederen
Rhodos-groep
Samenwerkingsorgaan
Stuurgroep II
TREVI-groep
Verkeer van goederen monitoren
Verkeer van goederen volgen
Vrij handelsverkeer
Vrij verkeer van goederen
Vrij verkeer van goederen en overheidsopdrachten
Vrij verkeer van producten
Vrije commercialisering
Vrijhandel

Traduction de «Comité verkeer van goederen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Comité verkeer van goederen

Committee on the Movement of Goods


goederenbewegingen volgen | verkeer van goederen monitoren | goederenbewegingen monitoren | verkeer van goederen volgen

monitor the movement of goods | watch goods movement | monitor goods movement | view goods movement


vrij verkeer van goederen [ vrije commercialisering | vrijhandel | vrij handelsverkeer | vrij verkeer van producten ]

free movement of goods [ free movement of commodities | free movement of products | free trade | Free trade(STW) ]


Vrij verkeer van goederen en overheidsopdrachten

Free movement of goods and public procurement


in het vrije verkeer gebrachte goederen

goods released for free circulation


samenwerkingsorgaan (EU) [ ad-hoc groep immigratie | Europees Comité voor drugsbestrijding | groep drugs en georganiseerde criminaliteit | groep voor de politie- en douanesamenwerking | groep voor gerechtelijke samenwerking | groep voor vrij verkeer van personen | Rhodos-groep | Stuurgroep II | TREVI-groep ]

EU body for police and judicial cooperation [ Ad Hoc Group on Immigration | Group on Drugs and Organised Crime | Group on Police and Customs Cooperation | Group on the Free Movement of Persons | Rhodes Group | Steering Group II | Trevi Group ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Sieraden die door een EU-land voor vrij verkeer zijn goedgekeurd, kunnen echter ongeacht hun oorsprong profiteren van het beginsel van vrij verkeer in de hele EU. Daarom is de Commissie van mening dat de huidige wetgeving een obstakel vormt voor het vrije verkeer van goederen tussen EU-landen en dus in strijd is met de artikelen 34 en 36 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie.

However, irrespective of the origin of jewellery, once it has been accepted by an EU country for free circulation it benefits from the principle of free movement in the EU. Therefore, the Commission considers that the current rules create a barrier to the free movement of goods between EU countries and so are contrary to Articles 34 and 36 of the Treaty on the Functioning of the EU (TFEU).


De Commissie is van mening dat deze vereiste in strijd is met de wetgeving van het EU-Verdrag inzake het vrije verkeer van goederen binnen de EU, en heeft het Hof daarom verzocht zich over de zaak uit te spreken.

The Commission considers that this requirement is in breach of EU Treaty rules on the free movement of goods within the EU and so has asked the Court to rule on this case.


5. herhaalt zijn oproep om de grensovergangen van en naar Gaza opnieuw te openen voor humanitaire en commerciële goederen ten einde het vrije verkeer van personen en goederen te waarborgen; verzoekt Israël ervoor te zorgen dat het verkeer van personen en goederen bij Rafah, overeenkomstig de Overeenkomst inzake verkeer en toegang en de EU-missie voor bijstandsverlening inzake grensbeheer, alsook het verkeer van goederen bij Karni, mogelijk zijn; roept op tot de voortzetting en de versterking van de EU-missie voor bijstandsverlening inzake grensbeheer te Rafah krachtens de b ...[+++]

5. Reiterates its call for the reopening of the crossings in and out of Gaza for both humanitarian and commercial flows in order to ensure freedom of movement for people and goods; calls on Israel to ensure the movement of people and goods at Rafah, in compliance with the Agreement on Movement and Access and the EU Border Assistance Mission, as well as the movement of goods at Karni; calls for the resumption and strengthening of the EU Border Assistance Mission at Rafah under the provisions of the existing international agreements, and for an increased presence and role for international forces in the area within this context;


13. acht het nodig de belemmeringen voor het vrije verkeer van productiefactoren en goederen op de interne markt te beperken, aangezien dit kan bijdragen tot een betere toegang tot risicokapitaal, terwijl de mobiliteit van onderzoekers en technologisch innoverende goederen en diensten, en een betere kennisstroom worden gegarandeerd, hetgeen allemaal bijdraagt tot de ontwikkeling van een echte Europese innovatieruimte; is van mening dat er meer aandacht moet uitgaan naar nuttige innovatieve oplossingen, met name voor de dienstensector, en gelooft dat het steeds verder verwijd ...[+++]

13. Considers it necessary to reduce obstacles to the free movement of production factors and products within the internal market, given that this may help to secure easier access to risk capital, while ensuring the mobility of researchers and of technologically innovative goods and services and an improved flow of knowledge, all of which contribute to the development of a genuine European innovation area; is of the opinion that there should be wider consideration of useful innovative solutions specific to the services industry, and believes that the continued removal of barriers to the free movement of goods, services and capital, free ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. acht het nodig de belemmeringen voor het vrije verkeer van productiefactoren en goederen op de interne markt te beperken, aangezien dit kan bijdragen tot een betere toegang tot risicokapitaal, terwijl de mobiliteit van onderzoekers en technologisch innoverende goederen en diensten, en een betere kennisstroom worden gegarandeerd, hetgeen allemaal bijdraagt tot de ontwikkeling van een echte Europese innovatieruimte; is van mening dat er meer aandacht moet uitgaan naar nuttige innovatieve oplossingen, met name voor de dienstensector, en gelooft dat het steeds verder verwijd ...[+++]

13. Considers it necessary to reduce obstacles to the free movement of production factors and products within the internal market, given that this may help to secure easier access to risk capital, while ensuring the mobility of researchers and of technologically innovative goods and services and an improved flow of knowledge, all of which contribute to the development of a genuine European innovation area; is of the opinion that there should be wider consideration of useful innovative solutions specific to the services industry, and believes that the continued removal of barriers to the free movement of goods, services and capital, free ...[+++]


13. acht het nodig de belemmeringen voor het vrije verkeer van productiefactoren en goederen op de interne markt te beperken, aangezien dit kan bijdragen tot een betere toegang tot risicokapitaal, terwijl de mobiliteit van onderzoekers en technologisch innoverende goederen en diensten en een betere kennisstroom worden gegarandeerd, hetgeen allemaal bijdraagt tot de ontwikkeling van een echte Europese innovatieruimte; is van mening dat er meer aandacht moet uitgaan naar nuttige innovatieve oplossingen, met name voor de dienstensector, en gelooft dat het steeds verder verwijde ...[+++]

13. Considers it necessary to reduce obstacles to the free movement of production factors and products within the internal market, given that this may help to secure easier access to risk capital, while ensuring the mobility of researchers and of technologically innovative goods and services and an improved flow of knowledge, all of which contribute to the development of a genuine European innovation area; is of the opinion that there should be wider consideration of useful innovative solutions specific to the services industry, and believes that the continued removal of barriers to the free movement of goods, services and capital, free ...[+++]


2. betreurt het dat de Commissie op grond van Verordening (EG) nr. 2679/98 van de Raad van 7 december 1998 inzake de werking van de interne markt wat het vrije verkeer van goederen tussen de lidstaten betreft , de zogenaamde "strawberry"-verordening, slechts op beperkte schaal tussenbeide kan komen wanneer zich belangrijke obstakels voordoen voor het vrij verkeer van goederen; dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan onverwijld alle nodige proportionele maatregelen te nemen om het vrij verkeer van goederen door de Kanaaltunn ...[+++]

2. Deplores the fact that the Commission, on the basis of Council Regulation (EC) No 2679/98 of 7 December 1998 on the functioning of the internal market in relation to the free movement of goods among the Member States (the 'Strawberry' regulation), can only intervene in a limited way when major obstructions to the free movement of goods occur; urges the Commission and the Member States to take all necessary and proportionate measures, without further delay, to ensure the free movement of goods through the Channel Tunnel between France and the UK; urges the Commission to draw up proposals to strengthen the rapid intervention mechanism ...[+++]


Met deze maatregel zal de Gemeenschap de wederzijdse erkenning van niet-geharmoniseerde nationale voorschriften optimaal kunnen laten functioneren en aldus het vrije verkeer van goederen verzekeren zonder op grote schaal te hoeven over te gaan tot de harmonisatie van technische voorschriften.

With this measure, the Community will be able to ensure that the mutual recognition of non-harmonised national rules works properly, and so ensure the free movement of goods without relaunching large-scale harmonisation of technical rules.


Op 6 juni heeft de Raad Interne Markt een politiek akkoord bereikt over het voorstel voor een beschikking over de doorzichtigheid met betrekking tot de uitzonderingen op het beginsel van vrij verkeer van goederen".

The proposed Decision on ensuring transparency of exceptions to the principle of free movement of goods was the subject of a political agreement on a common position at the 6 June Internal Market Council".


Deze situatie is in strijd met het in het Verdrag vastgelegde fundamentele beginsel van het vrije verkeer van goederen, maar wordt in hetzelfde Verdrag toegestaan op grond van bescherming van de industrieële eigendomsrechten. Deze rechten veroorzaken vanwege hun territoriale karakter noodzakelijkerwijs belemmeringen voor het vrije verkeer van goederen.

This situation, which is contrary to the fundamental principle of the free movement of goods enshrined in the Treaty, is nevertheless permitted by the Treaty itself, which safeguards intellectual property rights that, by reason of their territorial nature, necessarily erect barriers to the free movement of goods.


w