Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercieel luchttransport
Commercieel luchtvervoer
Commercieel vervoer
Commercieel vervoer door de lucht
Trein voor commercieel vervoer
Trein voor vervoer tegen betaling

Traduction de «Commercieel vervoer door de lucht » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
commercieel luchttransport | commercieel luchtvervoer | commercieel vervoer door de lucht

commercial air transport | commercial air transportation


trein voor commercieel vervoer | trein voor vervoer tegen betaling

revenue-earning train




val in luchtvaartuig, niet door ongeval van vliegtuig, bemanningslid van commercieel luchtvaartuig tijdens 'surface-to-surface'-vervoer gewond

Fall in aircraft, not due to an accident to aircraft, member of crew of commercial aircraft in surface to surface transport injured


geraakt door vallend voorwerp uit luchtvaartuig zonder ongeval met luchtvaartuig, bemanningslid van commercieel luchtvaartuig in surface-to-surface-vervoer gewond

Hit by object falling from aircraft, without accident to aircraft, member of crew of commercial aircraft in surface to surface transport injured


geraakt door luchtvaartuig zonder ongeval, bemanningslid van commercieel luchtvaartuig in surface-to-surface-vervoer gewond

Hit by aircraft, without accident to aircraft, member of crew of commercial aircraft in surface to surface transport injured
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
|| || Vervoer over land || Vervoer over water || Lucht-vervoer || Opslag, onder-steunen-de activitei-ten || Ver-voer-sector || Ge-hele eco-nomie

|| || Land Transport || Water Transport || Air Transport || Warehousing, support activities || Transport Sector || Total economy


De Groep wereldwijde ontwapening en wapenbeheersing (CODUN) van de Raad van de Europese Unie en het Gemeenschappelijk Situatiecentrum (SitCen) van de Europese Unie werken sedert 2007 aan een initiatief dat de illegale handel van SALW via vervoer door de lucht moet beletten, en wel door middel van een betere uitwisseling tussen de lidstaten van informatie over verdachte luchtvaartmaatschappijen.

The EU Council Working Party on Global Disarmament and Arms Controls (CODUN) and the EU Joint Situation Centre (SitCen) have, since 2007, developed an EU initiative to hinder illicit trafficking of SALW by air transport, by enhancing the exchange, among Member States, of relevant information on suspected air-carriers.


Het OVSE-forum voor veiligheid en samenwerking heeft in 2007 een speciale zitting aan dit onderwerp gewijd en de Parlementaire Assemblee van de OVSE heeft in 2008 een resolutie aangenomen waarin wordt opgeroepen een gids voor beste praktijken van de OVSE inzake illegaal vervoer door de lucht van SALW af te ronden, aan te nemen en in de praktijk te brengen.

The OSCE Forum on Security and cooperation held a special session in 2007 devoted to this topic and the OSCE Parliamentary Assembly adopted in 2008 a resolution calling for the completion, adoption and implementation of an OSCE Best Practice Guide on the illicit air transportation of SALW.


Met het optreden dat in dit besluit wordt beoogd worden geen doelstellingen nagestreefd die te maken hebben met de verbetering van de veiligheid van het vervoer door de lucht,

The action foreseen in this Decision does not pursue any objectives related to the improvement of air transport safety,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zo hebben de staten die deelnemen aan het Wassenaar Arrangement in 2007 de „beste handelwijzen voor de preventie van destabiliserende overdrachten via vervoer door de lucht van handvuurwapens en lichte wapens” vastgesteld.

Similarly, Participating States in the Wassenaar Arrangement adopted in 2007 ‘Best practices to prevent destabilising transfers of SALW through air transport’.


Bijlage III bij Verordening (EEG) nr. 3922/91 bevat gemeenschappelijke technische voorschriften en administratieve procedures die van toepassing zijn op commercieel vervoer door de lucht met vleugelvliegtuigen.

Annex III to Regulation (EEC) No 3922/91 provides for common technical requirements and administrative procedures applicable to commercial transportation by aeroplanes.


Bijlage III bij Verordening (EEG) nr. 3922/91 (2) bevat gemeenschappelijke technische voorschriften en administratieve procedures die van toepassing zijn op commercieel vervoer door de lucht met vleugelvliegtuigen.

Annex III to Regulation (EEC) No 3922/91 (2) provides for common technical requirements and administrative procedures applicable to commercial transportation by aeroplanes.


b)Vrachtvervoer(CPC 7123) | 1)Niet geconsolideerd.2)Geen, behalve voor CY, CZ, EE, HU, MT, PL, SI, SK: niet geconsolideerd.3)Voor vervoer binnen een lidstaat door een vervoerder die buiten die lidstaat gevestigd is: niet geconsolideerd.AT, CY, CZ, ES, EE, HU, MT, PL, SI, SK: Niet geconsolideerd.IT: Voor een vergunning voor binnenlands vervoer is een onderzoek naar de economische behoefte verplicht.FI: Vergunning vereist, deze is niet geldig voor in het buitenland geregistreerde voertuigen.SE: Vergunning vereist voor ...[+++]

(b)Freight Transportation(CPC 7123) | 1.Unbound2.None except CY, CZ, EE, HU, MT, PL, SI, SK: Unbound3.For transport within a Member State by a carrier established in another Member State: unbound.AT, CY, CZ, ES, EE, HU, MT, PL, SI, SK: UnboundIT: For transport within the country, licensing subject to an economic needs test.FI: Authorisation required, not extended to foreign registered vehicles.SE: Authorisation required for commercial land transport service operations.


| 1)Niet geconsolideerd.2)Geen, behalve voor CY, CZ, EE, HU, MT, PL, SI, SK: niet geconsolideerd.3)Voor vervoer binnen een lidstaat (cabotage) door een vervoerder die buiten die lidstaat gevestigd is: niet geconsolideerd, behalve voor verhuur van niet-geregelde busdiensten met chauffeur (71223) [65], waarvoor vanaf 1996 geen beperking geldt.AT, HU, PL, MT, SK: Niet geconsolideerd.SE: Vergunning vereist voor commercieel vervoer over land.

| 1.Unbound2.None except CY, CZ, EE, HU, MT, PL, SI, SK: Unbound.3.For transport within a Member State (cabotage), by a carrier established outside that Member State: unbound except for rental of non-scheduled services of buses with operator (71223) [65] where no limitation will apply as from 1996.AT, HU, PL, MT, SK: UnboundSE: Authorisation required for commercial land transport service operations.


Onder "reis" wordt verstaan commercieel vervoer over een afstand die gebruikelijk is voor het vervoer van goederen van dezelfde aard (meer dan 50 km) waarbij er een redelijke verhouding is tussen de vervoerde lading en het laadvermogen van het schip (minstens 70 %).

Voyage" shall mean a commercial transport operation over a distance normal for the carriage of goods of the same type (over 50 km) and carrying a volume of cargo in reasonable proportion to the cargo capacity of the vessel (at least 70 %).




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Commercieel vervoer door de lucht' ->

Date index: 2023-11-05
w