Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Concurrentiebeperking
Concurrentiedistorsie
Concurrentieverstoring
Concurrentievervalsing
Discriminerende handelspraktijk
Distorsie van de mededinging
Oneerlijke concurrentie
Oneerlijke handelspraktijk
Ongeoorloofde concurrentie
Onvolkomen concurrentie
Onzuivere concurrentie
Restrictieve handelspraktijk
Verstoring van de mededinging
Vervalsing van de concurrentie
Vervalsing van de mededinging
Wederrechtelijke handelspraktijk

Vertaling van "Concurrentievervalsing " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
concurrentiedistorsie | concurrentieverstoring | concurrentievervalsing | distorsie van de mededinging | verstoring van de mededinging | vervalsing van de concurrentie | vervalsing van de mededinging

competitive distortion | distortion in competition | distortion of competition


concurrentiebeperking [ concurrentievervalsing | discriminerende handelspraktijk | oneerlijke concurrentie | oneerlijke handelspraktijk | ongeoorloofde concurrentie | onvolkomen concurrentie | onzuivere concurrentie | restrictieve handelspraktijk | wederrechtelijke handelspraktijk ]

restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Concurrentievervalsing kan evenwel ook voortvloeien uit de EU-regels zelf.

However, distortions of competition can also result from the EU’s own rules.


Regels voor staatssteunDoelstelling: de overheidssteun voor onderzoek bevorderen en daarbij een evenwicht bewerkstelligen tussen de noodzaak om er enerzijds voor te zorgen dat concurrentievervalsing tot een minimum beperkt blijft en anderzijds dat het Europese bedrijfsleven concurrerender wordt.Acties: verschaffen van duidelijkheid over en vergroten van de bekendheid van de vormen van overheidssteun aan onderzoek die niet tot concurrentievervalsing leiden, voorbereiding van de herziening van het communautaire kader voor staatssteun aan onderzoek en bijstelling van staatssteun in de richting van onderzoek.

State aid rulesAim: to encourage public support in research, find a balance between the need to ensure on the one hand that distortions of competition are kept to a minimum and on the other that European industry becomes more competitive.Action: clarifying and improving awareness of the forms of public support to research that cause no distortion to competition, preparing the revision of the Community framework on State aid for research and redirecting State aid towards research.


Zolang Europa belastingen blijft beschouwen als een nationale bevoegdheid, is het de taak van het mededingingsbeleid om de concurrentievervalsing die voortvloeit uit de belastingregelingen te beperken.

The EESC reiterates that competition policy must mitigate distortions stemming from taxation, for as long as Europe reserves this area as a national competence.


Er wordt algemeen van uitgegaan dat de macht van grote groepen kan leiden tot concurrentievervalsing. Toch heeft de Commissie nog groen licht gegeven aan fusies en concentraties waaruit op sectorniveau echte reuzen zijn ontstaan.

Although it is known that the power of large groups may lead to distortions of competition, the Commission has been supporting mergers and concentrations that create sectoral giants.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zij vormen de hoeksteen van de Europese economie maar worden door hun geringe omvang ook het vaakst het slachtoffer van concurrentievervalsing.

These businesses are the backbone of the European economy, while also being the most vulnerable to unfair competition due to their size.


23. vraagt de Commissie met aandrang de criteria te herzien die momenteel worden gebruikt om concurrentievervalsing te beoordelen (Herfindahl-index); wijst erop dat het met deze index, die nuttig is om de risico’s van monopolieposities te beoordelen, niet mogelijk is om concurrentievervalsing te vatten die heimelijk of oligopolide van aard is, zoals die momenteel althans ten dele kan worden aangetroffen in de grootschalige detailhandel;

23. Urges the Commission to revise the criteria currently used to assess anticompetitive behaviour (Herfindahl Index); this index, which is useful for assessing the risks of monopoly, is unable to get the true measure of anticompetitive practices of a collusive or oligopolistic nature, as is apparently occurring, at least in part, in large-scale retailing;


22. dringt er bij de Commissie op aan de criteria te herzien die momenteel worden gebruikt om concurrentievervalsing te beoordelen (Herfindahl-index); met deze index, die nuttig is om de risico's van monopolieposities te beoordelen, is het niet mogelijk om concurrentievervalsing te vatten die heimelijk of oligopolide van aard is, zoals die momenteel althans ten dele kan worden aangetroffen in de grootschalige detailhandel;

22. Urges the Commission to revise the criteria currently used to assess anticompetitive behaviour (Herfindahl Index); this index, which is useful for assessing the risks of monopoly, is unable to get the true measure of anticompetitive practices of a collusive or oligopolistic nature, as is apparently occurring, at least in part, in large-scale retailing;


23. dringt er bij de Commissie op aan de criteria te herzien die momenteel worden gebruikt om concurrentievervalsing te beoordelen (Herfindahl-index); met deze index, die nuttig is om de risico’s van monopolieposities te beoordelen, is het niet mogelijk om concurrentievervalsing te vatten die heimelijk of oligopolide van aard is, zoals die momenteel althans ten dele kan worden aangetroffen in de grootschalige detailhandel;

23. Urges the Commission to revise the criteria currently used to assess anticompetitive behaviour (Herfindahl Index); this index, which is useful for assessing the risks of monopoly, is unable to get the true measure of anticompetitive practices of a collusive or oligopolistic nature, as is apparently occurring, at least in part, in large-scale retailing;


34. herinnert aan het beginsel van compatibiliteit tussen staatssteun en cohesiebeleid van de Gemeenschap; dringt er, met het oog op de doelstellingen en het cohesiebeleid van de Gemeenschap, bij de Commissie op aan te voorkomen dat staatssteun uitmondt in concurrentievervalsing, doordat ondernemingen ertoe worden gebracht zich te verplaatsen van de ene lidstaat naar de andere en op die manier aan subsidieshoppen doen zonder dat dit leidt tot toegevoegde waarde voor de algemene doelen van de Gemeenschap, en waarbij met name ook banenverlies optreedt in de ene regio ten gunste van een andere regio; wijst erop dat regionale steun die wor ...[+++]

34. Recalls the principle of compatibility between State aid and Community cohesion policy; calls on the Commission, in view of the Community's objectives and cohesion policies, to ensure that State aid does not result in distorted competition by provoking the relocation of companies from one Member State to another, which may lead to subsidy-shopping by businesses without any added value for the common goals of the Community and, in particular, to the loss of jobs in one region for the benefit of another; recalls that regional aid approved outside authorised regional aid schemes intrinsically involves higher risks of distortion to com ...[+++]


34. herinnert aan het beginsel van compatibiliteit tussen staatssteun en het cohesiebeleid van de EG; dringt er, met het oog op de doelstellingen en het cohesiebeleid van de EG, bij de Commissie op aan te voorkomen dat staatssteun uitmondt in concurrentievervalsing, doordat ondernemingen worden geprovoceerd zich te verplaatsen van de ene lidstaat naar de andere en op die manier aan subsidieshoppen doen zonder dat dit leidt tot toegevoegde waarde voor de gemeenschapsdoelen van de EU, en waarbij met name ook banenverlies optreedt in de ene regio ten gunste van een andere regio; wijst erop dat regionale steun die wordt toegestaan buiten d ...[+++]

34. Recalls the principle of compatibility between State aid and EC cohesion policy; calls on the Commission, in view of the EC's objectives and its cohesion policies, to ensure that State aid does not result in distorted competition in terms of provoking the relocation of companies from one Member State to another, which may lead to subsidy-shopping by businesses without any added value for the common goals of the EC and, in particular, to the loss of jobs in one region for the benefit of another; recalls that regional aid approved outside authorised regional aid schemes intrinsically involves higher risks of distortion to competition ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Concurrentievervalsing' ->

Date index: 2024-05-28
w