Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanmoedigen om vaardigheid te ontwikkelen
Curriculum
Curriculum ontwikkelen
Curriculum opstellen
Digitale onderwijsmaterialen ontwikkelen
Formeel curriculum
Goede werkrelaties met andere atleten ontwikkelen
Goede werkrelaties met andere sporters ontwikkelen
Instructiemateriaal ontwikkelen
Leerplan
Lesoverzicht ontwikkelen
Lesoverzicht opstellen
Materiaal voor onderwijzend personeel ontwikkelen
Onderwijsmaterialen ontwikkelen
Ontwikkelen van slokdarmspraak
Programma
Spiraal curriculum
Spiral curriculum
Studieprogramma

Vertaling van "Curriculum ontwikkelen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
curriculum ontwikkelen | curriculum opstellen | lesoverzicht ontwikkelen | lesoverzicht opstellen

create course outline | develops course outline | develop course outline | developing course outline


goede professionele relaties met andere atleten ontwikkelen | goede werkrelaties met andere atleten ontwikkelen | goede professionele relaties met andere sporters ontwikkelen | goede werkrelaties met andere sporters ontwikkelen

create and maintain a good relationship with other athletes | set up effective working relationships with other athletes | set up effective working relationships with other sports players | work with other sports players to set up effective relationships


instructiemateriaal ontwikkelen | materiaal voor onderwijzend personeel ontwikkelen | digitale onderwijsmaterialen ontwikkelen | onderwijsmaterialen ontwikkelen

develop educational materials | develop instructional material | develop digital educational materials | develop instructional material for educators


spiraal curriculum | spiral curriculum

spiral curriculum


curriculum | formeel curriculum | leerplan | programma

curriculum


Omschrijving: Omstandigheden die aan de bovenstaande criteria voldoen, maar zich in het beloop van een dementie ontwikkelen (F00-F03)

Conditions meeting the above criteria but developing in the course of a dementia (F00-F03).


aanmoedigen om vaardigheid te ontwikkelen

Giving encouragement to develop skill


ontwikkelen van slokdarmspraak

Development of pseudo-voice


Omschrijving: De schizofrene stoornissen worden in het algemeen gekarakteriseerd door fundamentele en kenmerkende verstoringen van denken en waarneming en door een inadequaat of vlak affect. Helder bewustzijn en intellectueel vermogen zijn doorgaans behouden, zij het dat bepaalde cognitieve tekortkomingen zich in de loop des tijds kunnen ontwikkelen. De belangrijkste psychopathologische verschijnselen omvatten 'Gedankenlautwerden'; gedachteninbrenging of -onttrekking; gedachtenuitzending; waanwaarneming en wanen omtrent het onder controle van derden staan; macht of passiviteit; gehallucineerde stemmen die de patiënt bekritiseren of ...[+++]

Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discussing the patient in the third person; thought disorders and negative sym ...[+++]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. verzoekt de lidstaten en de Commissie al het nodige te doen om opleidingsprogramma’s te ontwikkelen gericht op het bevorderen en verbeteren van bewustzijn, vaardigheden en educatie van Europese burgers met betrekking tot persoonlijke veiligheid, als onderdeel van een curriculum voor digitale geletterdheid vanaf jeugdige leeftijd; stemt in met het initiatief, ondersteund door het ENISA en in samenwerking met overheden en de particuliere sector, voor een Europese cyberveiligheidsmaand, gericht op het vergroten van het bewustzijn van ...[+++]

8. Calls on the Member States and the Commission to take all the action needed to come forward with training programmes aimed at promoting and improving awareness, skills and education among European citizens, in particular with regard to personal security, as a part of a digital literacy curriculum from an early age; welcomes the initiative to organise a European Cyber Security Month, with the support of ENISA and in cooperation with public authorities and the private sector, in order to raise awareness of the challenges involved in protecting network and information systems;


13. is verheugd over de Europese consensus over ontwikkeling en de duidelijke toezegging van de EU om zich te richten op landen waar sprake is van conflicten of een kwetsbare staat, en over haar even duidelijke verbintenis om de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te verwezenlijken, ook op het gebied van onderwijsbeleid; verzoekt de Pakistaanse regering om een aanzienlijke verhoging van de financiële steun om in het hele land, met inbegrip van de tribale gebieden, een openbaar onderwijsstelsel met een breed curriculum op te zetten en te ontwikkelen; roept de Pakistaa ...[+++]

13. Welcomes the European consensus on development and the EU's clear commitment to addressing countries affected by conflict or state fragility and its equally clear commitment to achieving the Millennium Development Goals, including education policy; calls on the Government of Pakistan to significantly increase financial support establish and develop a state education system with a broad-based curriculum throughout the country, including the tribal areas; calls on the Pakistani Government to fulfil its commitments to enforce genuine control over the madrasas currently under the control of extremists;


13. is verheugd over de Europese consensus over ontwikkeling en de duidelijke toezegging van de EU om zich te richten op landen waar sprake is van conflicten of een kwetsbare staat, en over haar even duidelijke verbintenis om de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te verwezenlijken, ook op het gebied van onderwijsbeleid; verzoekt de Pakistaanse regering om een aanzienlijke verhoging van de financiële steun om in het hele land, met inbegrip van de tribale gebieden, een openbaar onderwijsstelsel met een breed curriculum op te zetten en te ontwikkelen; roept de Pakistaa ...[+++]

13. Welcomes the European consensus on development and the EU's clear commitment to addressing countries affected by conflict or state fragility and its equally clear commitment to achieving the Millennium Development Goals, including education policy; calls on the Government of Pakistan to significantly increase financial support establish and develop a state education system with a broad-based curriculum throughout the country, including the tribal areas; calls on the Pakistani Government to fulfil its commitments to enforce genuine control over the madrasas currently under the control of extremists;


13. is verheugd over de Europese consensus over ontwikkeling en de duidelijke toezegging van de EU om zich te richten op landen waar sprake is van conflicten of een kwetsbare staat, en over haar even duidelijke verbintenis om de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te verwezenlijken, ook op het gebied van onderwijsbeleid; verzoekt de Pakistaanse regering om een aanzienlijke verhoging van de financiële steun om in het hele land, met inbegrip van de tribale gebieden, een openbaar onderwijsstelsel met een breed curriculum op te zetten en te ontwikkelen; roept de regering ...[+++]

13. Welcomes the European consensus on development and the EU's clear commitment to addressing countries affected by conflict or state fragility and its equally clear commitment to achieving the Millennium Development Goals, including education policy; calls on the Government of Pakistan to significantly increase financial support to establish and develop a State education system with a broad-based curriculum throughout the country, including the tribal areas; calls on the Government to fulfil its commitments to enforce genuine control over the madrasas currently under the control of extremists;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Daaruit is het voorstel ontstaan om een Europees curriculum te ontwikkelen, zodat de kwalificatie in alle lidstaten volgens dezelfde normen wordt verworven.

This is the rationale behind the proposal for the development of a European curriculum, so that qualifications are acquired according to the same standards in all Member States.


De Commissie zal de sociale partners in het voorjaar van 2002 raadplegen over de stappen die op het gebied van de wetgeving of op andere dienovereenkomstige terreinen te ondernemen zijn (...) De lidstaten moeten er zich, waar nodig in samenwerking met de Commissie en de sociale partners, gezamenlijk toe verplichten om instrumenten als het European Credit Transfer System, de supplementen voor diploma's en certificaten, de Europass, en het Europese portfolio en curriculum vitae vóór 2003 te implementeren en verder te ontwikkelen (Actieplan van de C ...[+++]

The Commission will consult the social partners to bring forward legislation or equivalent measures. Member States, in cooperation with the Commission and the social partners.should undertake a joint commitment to implement and further develop such instruments as the European Credit Transfer System, diploma and certificate supplements, Europass and the European portfolio and CV by 2003 (Commission action plan for skills and mobility)


De Commissie zal de sociale partners in het voorjaar van 2002 raadplegen over de stappen die op het gebied van de wetgeving of op andere dienovereenkomstige terreinen te ondernemen zijn (...) De lidstaten moeten er zich, waar nodig in samenwerking met de Commissie en de sociale partners, gezamenlijk toe verplichten om instrumenten als het European Credit Transfer System, de supplementen voor diploma's en certificaten, de Europass, en het Europese portfolio en curriculum vitae vóór 2003 te implementeren en verder te ontwikkelen (Actieplan van de C ...[+++]

The Commission will consult the social partners to bring forward legislation or equivalent measures. Member States, in cooperation with the Commission and the social partners .should undertake a joint commitment to implement and further develop such instruments as the European Credit Transfer System, diploma and certificate supplements, Europass and the European portfolio and CV by 2003 (Commission action plan for skills and mobility)


De lidstaten moeten er zich, waar nodig in samenwerking met de Commissie en de sociale partners, gezamenlijk toe verplichten om instrumenten als het European Credit Transfer System, de supplementen voor diploma's en certificaten, de Europass, en het Europese portfolio en curriculum vitae [33] vóór 2003 te implementeren en verder te ontwikkelen.

Member States, in co-operation with the Commission and the social partners where appropriate, should undertake a joint commitment to implement and further develop such instruments as the European Credit Transfer System, Diploma and Certificate Supplements, Europass and the European portfolio and CV [33] by 2003.


De lidstaten moeten er zich, waar nodig in samenwerking met de Commissie en de sociale partners, gezamenlijk toe verplichten om instrumenten als het European Credit Transfer System, de supplementen voor diploma's en certificaten, de Europass, en het Europese portfolio en curriculum vitae [33] vóór 2003 te implementeren en verder te ontwikkelen.

Member States, in co-operation with the Commission and the social partners where appropriate, should undertake a joint commitment to implement and further develop such instruments as the European Credit Transfer System, Diploma and Certificate Supplements, Europass and the European portfolio and CV [33] by 2003.


Instellingen uit zes Lid-Staten nemen deel; zij werken in groepen van opleiders en studenten om geleidelijk een curriculum te ontwikkelen, waarvan de verschillende aspecten gestest, geëvalueerd, aangepast en vervolgens opnieuw getest en geëvalueerd worden in alle deelnemende instellingen.

The participating establishments are located in six Member States. Groups of trainers and students are working on the preparation of a curriculum, the various aspects of which are tested, assessed and modified, then retested and assessed by all the establishments.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Curriculum ontwikkelen' ->

Date index: 2024-12-06
w