Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Eco-industrie
Ecologisch herstel
Ecologisch veldonderzoek uitvoeren
Ecologisch veldonderzoek verrichten
Ecologische abondantie
Ecologische beginselen
Ecologische beoordeling
Ecologische beweging
Ecologische data analyseren
Ecologische gegevens analyseren
Ecologische industrie
Ecologische partij
Ecologische principes
Ecologische sanering
Groene partij
Milieu-industrie
Milieusanering
Procesoperator in keramische industrie

Traduction de «Ecologische industrie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
milieu-industrie [ eco-industrie | ecologische industrie ]

environmental industry [ eco-industry | EGSS | environmental goods and services industry | environmental goods and services sector | environment industry ]


ecologische beginselen | ecologische principes

range of ecological principles | scope of ecological principles | ecological principles | relevance of ecological principles


ecologische data analyseren | ecologische gegevens analyseren

analyse data on ecology | interpret ecological and biological data | analyse ecological data | analysing ecological data


ecologisch veldonderzoek uitvoeren | ecologisch veldonderzoek verrichten

carry out eco-friendly surveys | conduct surveys of ecology | carry out field studies | conduct ecological surveys


ecologisch herstel | ecologische sanering | milieusanering

ecological recovery


ecologische beoordeling | ecologische taxatie/raming/inschatting

ecological assessment




ecologische partij [ groene partij ]

Ecology Party [ Ecologists(ECLAS) ]


ecologische abondantie | ecologische abondantie/relatieve dichtheid

ecological abundance


procesoperator in keramische industrie

Ceramics processor
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. wijst erop dat de ecologische omzetting van de economie en de overgang naar een koolstofarme economie zullen leiden tot een grote vraag naar werknemers met een ambachtelijke scholing of beroepsopleiding; wijst erop dat vrouwelijke werknemers een belangrijke rol spelen in de strategie voor de opleving van de industrie voor een duurzaam Europa (RISE); verzoekt de Raad, de Commissie en de lidstaten ervoor te zorgen dat vrouwelijke werknemers niet ondervertegenwoordigd zijn in of zelfs uitgesloten zijn van opleidingen, projecten en p ...[+++]

7. Points out that the ecological conversion of the economy and the transition to low-carbon economy will create a huge demand for workers in skilled trades or professions; refers to the fact that female workers play an important role in RISE (Renaissance of Industry for a Sustainable Europe); calls on the Council, the Commission and the Member States to make sure that female workers are not underrepresented in, or even excluded from, training in and projects and programmes on ecological transformation;


Actie 2: Versterking van het industrieel concurrentievermogen door de industrie efficiënter te maken De Commissie zal maatregelen treffen om het concurrentievermogen van de Europese industrie te ondersteunen dankzij energie-efficiëntie, meer bepaald door aanscherping van de eisen voor het ecologisch ontwerp van energie- en materiaalintensieve producten, zo nodig aangevuld met eisen op systeemniveau.

Action 2: Reinforcing industrial competitiveness by making industry more efficient The Commission will seek to support European industries' competitiveness through energy efficiency by widening the Ecodesign requirements for energy and resource-intensive products complemented by system level requirements where relevant.


De uitbreiding van het productgerelateerde toepassingsgebied van de richtlijn inzake ecologisch ontwerp is een hoeksteen van de mededeling en actieplannen inzake duurzame productie en consumptie en een duurzaam industriebeleid, een gezamenlijk initiatief van directoraat-generaal Ondernemingen en industrie, directoraat-generaal Milieu en directoraat-generaal Energie en vervoer.

The extension of the product scope of the Ecodesign Directive is a cornerstone of the Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy Communication and Action Plans (SCP/SIP), which is a joint initiative of Directorate General Enterprise and Industry, Directorate General Environment and Directorate General Energy and Transport.


De richtlijn ecologisch ontwerp en het voorstel betreffende uitbreiding tot energie-gerelateerde producten voorzien in zelfregulering door de industrie, zoals vrijwillige en unilaterale toezeggingen.

The Ecodesign Directive as well as the proposal for an extension to energy-related products allows for industry self-regulation, such as voluntary and unilateral commitments.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er kan veel worden gedaan om de manier waarop we in Europa consumeren en produceren meer duurzaam te maken, zonder dat dit gepaard hoeft te gaan met extra kosten voor ondernemingen en huishoudens maar wel met grote voordelen in het verschiet” (Citaat van de Europese Commissie uit het Actieplan voor een duurzame consumptie, productie en industrie, dat onder andere voorziet in eisen inzake een ecologisch ontwerp voor meer producten).

Much can be done to make the way we consume and produce in Europe more sustainable, without additional costs for companies and households, and can bring benefits" (Quote from the European Commission on its Action Plan for sustainable consumption, production and industry which includes among others eco-design requirements for more products).


We weten echter dat de consumenten, de industrie en de wetshandhavingsorganen tot nu verstoken zijn gebleven van heldere en gemakkelijk te begrijpen informatie op producten met een ecologisch ontwerp.

However, experience has shown that clear and easy understandable information for consumers, industry and implementing bodies on ecodesign products is missing.


Het beleid moet rekening houden met deze realiteit en de sociale, ecologische en economische impact tot een minimum beperken, maar tegelijkertijd het potentieel ontwikkelen van nieuwe technologieën om de concurrentiekracht van de EU-industrie te versterken.

Policies need to factor in this reality and minimise the social, environmental and economic impacts, while developing the potential of new technologies to enhance the competitiveness of EU industry.


54. benadrukt dat een verbeterd onderzoek- en innovatiebeleid moet bijdragen tot het creëren van nieuwe mogelijkheden voor werkgelegenheid via duurzame ontwikkeling, waarbij het accent moet liggen op ecologische innovatie en duurzame productie (bijvoorbeeld technologie voor het produceren van waterstof met zonne-energie, windenergie, brandstofcellen, biomassa, chemische industrie op basis van plantaardige grondstoffen), ecologisch efficiënte diensten (energiebehoud, mobiliteitsdiensten, hergebruik en recycling) en duurzame engineering ...[+++]

54. Stresses that improved research and innovation policies must contribute to new employment opportunities through sustainable development, with a focus on eco-innovation and sustainable production (e.g. solar-hydrogen technologies, wind energy, fuel cells, biomass, plant based chemical industry), eco-efficient services (energy conservation, mobility services, re-use and recycling) and sustainable engineering and management methods (e.g. bionics, Integrated Product Policy);


De uitbreiding van het productgerelateerde toepassingsgebied van de richtlijn inzake ecologisch ontwerp is een hoeksteen van de mededeling en actieplannen inzake duurzame productie en consumptie en een duurzaam industriebeleid, een gezamenlijk initiatief van directoraat-generaal Ondernemingen en industrie, directoraat-generaal Milieu en directoraat-generaal Energie en vervoer.

The extension of the product scope of the Ecodesign Directive is a cornerstone of the Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy Communication and Action Plans (SCP/SIP), which is a joint initiative of Directorate General Enterprise and Industry, Directorate General Environment and Directorate General Energy and Transport.


In deze richtlijn worden overeenkomstig artikel 7, lid 3, van Richtlijn 78/176/EEG de voorschriften vastgesteld voor het toezicht op en de controle van de gevolgen van het lozen, het dumpen, de opslag, het storten of de injectie van de afvalstoffen van de titaandioxyde-industrie voor het milieu vanuit fysisch, chemisch, biologisch en ecologisch oogpunt.

This Directive lays down, pursuant to Article 7 (3) of Directive 78/176/EEC, the procedures for the surveillance and monitoring of the effects on the environment, having regard to its physical, chemical, biological and ecological aspects, of the discharge, dumping, storage on, tipping on or injection into the ground of waste from the titanium dioxide industry.


w