Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bevinding betreffende emissie van semen
Continue emissie
Doorlopend uitgegeven obligatie
Doorlopende emissie
Doorlopende uitgifte
Emissie van obligaties
Euro-emissie
Euro-obligatie
Meten van opgewekte otoakoestische emissies
Monetaire emissie
Obligatie
Obligatie-emissie
Obligatie-emissie op de emissiemarkt
Obligatie-emissie op de primaire markt
Obligatie-uitgifte
Obligatielening
Obligatiemarkt
Schuldemissie
Uitgifte van obligaties

Traduction de «Emissie van obligaties » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emissie van obligaties | obligatie-emissie | obligatie-uitgifte | schuldemissie | uitgifte van obligaties

bond emission | bond issue | debt issue




obligatie-emissie op de emissiemarkt | obligatie-emissie op de primaire markt

primary bond issue


continue emissie | doorlopend uitgegeven obligatie | doorlopende emissie | doorlopende uitgifte

continuous issue | tap issue


medewerker effecten en/of obligaties

Stocks/bonds registrar


meten van opgewekte otoakoestische emissies

Cochlear echo test


bevinding betreffende emissie van semen

Emission (finding)


door hypothecaire schuldvorderingen gewaarborgde obligatie

MBS | Mortgage-backed security


obligatie [ obligatielening | obligatiemarkt ]

bond [ bond issue | bond loan | bond market | debenture | debenture loan ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De kredieten die EU-banken hebben uitstaan bij Oost-Europese landen zijn tussen 1997 en 1999 met 2% toegenomen. De totale stroom van directe investeringen van de EU in de LMOE's is tussen 1992 en 1998 verdrievoudigd (meer dan 8 miljard euro in 1998); meer dan 70% van de obligatie-emissies in de LMOE's waren in 1999 in euro.

The exposure of EU banks towards East European countries increased by 2% between 1997 and 1999; overall flows of direct investment from the EU into CEECs tripled annually between 1992 and 1998 (over EUR 8 billio in 1998); more than 70% of the 1999 bond issues in CEECs were denominated in euro.


Ook concentreerde de obligatie-emissie zich op grotere markten, in plaats van markten waar de financiering van bedrijven het meest problematisch was.

Bond issuance has also been concentrated in larger markets, rather than markets where corporate funding problems have been most severe.


De overname van emissies van aandelen en obligaties wordt gekenmerkt door de substantiële vaste kosten als gevolg van due diligence en regelgevingsvereisten.

Equity issues and debt underwriting are characterised by the substantial fixed costs of due diligence and regulatory requirements.


Een aantal TEN-projecten is reeds gefinancierd door obligatie-emissies die worden gedekt door de verwachte netto inkomstenstromen van projecten.

Bond issues backed by the expected net revenue streams from projects has already financed some TENs projects.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er zijn twee redenen voor de drempel van 25%: ten eeste verhindert deze dat een ratingbureau de ratings vaststelt voor een meerderheid van emittenten van obligaties of van emissies van obligaties voor een bepaalde aktivaklasse; ten tweede zou de drempel het mogelijk maken dat meer ratingbureaus maximaal 25% van de emittenten van obligaties of emissies van een bepaalde aktivaklasse kunnen bestrijken omdat obligatie-emittenten gewoonlijk door twee ratingbureaus worden beoordeeld.

The reasons for the 25 % threshold are twofold: first, no credit rating agency would rate a majority of bond issuers or bond issues for a specific asset class; second, since bond issuers are usually rated by two credit rating agencies, the threshold would enable more credit rating agencies to assign up to 25 % of bond issuers or issues of a specific asset class.


21. herinnert eraan dat ook in het kader van een regeling voor gemeenschappelijke emissie van obligaties iedere lidstaat verplicht is zijn volledige schuld terug te betalen; brengt in herinnering dat gemeenschappelijke emissie van obligaties geen garantie vormt dat een lidstaat niet in gebreke blijft bij het aflossen van zijn schuld;

21. Recalls that, even under a common bond issuance scheme, every Member State is obliged to pay back the entirety of its debt; recalls that common bond issuance is no guarantee against a Member State defaulting on its debt;


21. herinnert eraan dat ook in het kader van een regeling voor gemeenschappelijke emissie van obligaties iedere lidstaat verplicht is zijn volledige schuld terug te betalen; brengt in herinnering dat gemeenschappelijke emissie van obligaties geen garantie vormt dat een lidstaat niet in gebreke blijft bij het aflossen van zijn schuld;

21. Recalls that, even under a common bond issuance scheme, every Member State is obliged to pay back the entirety of its debt; recalls that common bond issuance is no guarantee against a Member State defaulting on its debt;


24. merkt op dat de meeste voorstellen voor euro-obligaties manieren bevatten om voor lidstaten waarvan de begrotingssituatie uit de hand loopt, de toegang tot de obligaties te beperken; dringt er daarom op aan mechanismen te handhaven waarmee lidstaten kunnen worden geholpen die problemen ondervinden in de vorm van een liquiditeitscrisis (in tegenstelling tot een solvabiliteitscrisis) en die zijn uitgesloten van de gemeenschappelijke emissie van obligaties; meent dat hiervoor het ESM moet worden gehandhaafd; meent dat het ESM onder de communautaire methode moet komen te vallen;

24. Notes that most proposals for eurobonds include ways to reduce access to the bonds for Member States whose budgetary positions spin out of control; calls, therefore, for mechanisms to be maintained that are able to help Member States that are experiencing difficulties in the form of a liquidity crisis (as opposed to a solvability crisis) and that are excluded from the common issuance of bonds; believes that the ESM should be maintained for that purpose; believes that the ESM should be made subject to the Community method;


24. merkt op dat de meeste voorstellen voor euro-obligaties manieren bevatten om voor lidstaten waarvan de begrotingssituatie uit de hand loopt, de toegang tot de obligaties te beperken; dringt er daarom op aan mechanismen te handhaven waarmee lidstaten kunnen worden geholpen die problemen ondervinden in de vorm van een liquiditeitscrisis (in tegenstelling tot een solvabiliteitscrisis) en die zijn uitgesloten van de gemeenschappelijke emissie van obligaties; meent dat hiervoor het ESM moet worden gehandhaafd; meent dat het ESM onder de communautaire methode moet komen te vallen;

24. Notes that most proposals for eurobonds include ways to reduce access to the bonds for Member States whose budgetary positions spin out of control; calls, therefore, for mechanisms to be maintained that are able to help Member States that are experiencing difficulties in the form of a liquidity crisis (as opposed to a solvability crisis) and that are excluded from the common issuance of bonds; believes that the ESM should be maintained for that purpose; believes that the ESM should be made subject to the Community method;


1. Gedurende de in artikel 10 bedoelde overgangsperiode maar uiterlijk tot 31 december 2010 worden binnenlandse en internationale obligaties en andere verhandelbare schuldinstrumenten die voor het eerst zijn uitgegeven vóór 1 maart 2001 of waarvan het oorspronkelijke emissieprospectus vóór die datum is goedgekeurd door de bevoegde autoriteiten in de zin van Richtlijn 80/390/EEG van de Raad of door de verantwoordelijke autoriteiten in derde landen, niet aangemerkt als schuldvorderingen in de zin van artikel 6, lid 1, onder a), op voorwaarde dat op of na 1 maart 2002 geen aanvullende emissies ...[+++]

1. During the transitional period referred to in Article 10, but until 31 December 2010 at the latest, domestic and international bonds and other negotiable debt securities which have been first issued before 1 March 2001 or for which the original issuing prospectuses have been approved before that date by the competent authorities within the meaning of Council Directive 80/390/EEC or by the responsible authorities in third countries shall not be considered as debt claims within the meaning of Article 6(1)(a), provided that no further issues of such negotiable debt securities are made on or after 1 March 2002.


w