Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
FRJ
Federale Republiek Joegoslavië
Rest-Joegoslavië
Servië en Montenegro
YU
YUG

Traduction de «FRJ » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Gezamenlijke Adviserende Task Force EU/FRJ

EU-FRY Joint Consultative Task Force


Servië en Montenegro [ Federale Republiek Joegoslavië | FRJ | Rest-Joegoslavië ]

Serbia and Montenegro [ Federal Republic of Yugoslavia | FRY | new Yugoslavia ]


Federale Republiek Joegoslavië | FRJ [Abbr.] | YU [Abbr.] | YUG [Abbr.]

Federal Republic of Yugoslavia | FRY [Abbr.] | YU [Abbr.] | YUG [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Hadden de financiële sancties tegen de regering van de Federale Republiek Joegoslavië van 1998-2000, bijvoorbeeld, daadwerkelijk effect willen sorteren en inmenging van de FRJ in Kosovo moeten voorkomen, dan hadden de maatregelen snel en ondubbelzinnig moeten worden gericht op de individuele besluitvormers.

For the financial sanctions taken against the government of the Federal Republic of Yugoslavia in 1998-2000 to have been truly effective in preventing FRY interference in Kosovo, for instance, measures should have been targeted swiftly and unambiguously on individual decision-makers.


De ontwikkelingen van de betrekkingen tussen de EU en de Westelijke Balkan (Albanië, Bosnië en Herzegovina, Kroatië, de Federale Republiek Joegoslavië (FRJ) en de voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië (FYRoM), is onder meer afhankelijk van de politieke en economische omstandigheden.

The development of relations between the EU and the Western Balkans, (Albania, Bosnia and Herzegovina, Croatia, the Federal Republic of Yugoslavia (FRY) and the former Yugoslav Republic of Macedonia (FYRoM), is also subject to political and economic conditions.


Omdat de FRJ er akkoord mee is gegaan om verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de betalingsachterstanden van de voormalige Socialistische Federale Republiek Joegoslavië, met inbegrip van Montenegro en Kosovo (per 30 april 2001 € 218 miljoen), zijn er geen officiële belemmeringen voor de uitbreiding van het algemene leningenmandaat van de EIB tot de FRJ.

Given that FRY has agreed to assume responsibility for the arrears (€218 million on 30 April 2001) of the former Socialist Federal Republic of Yugoslavia, including Montenegro and Kosovo , there remains no formal obstacle for the extension of the general EIB lending mandate to FRY.


Tot voordeel van alle delen van de FRJ, en om de FRJ nader tot de EU te brengen, moet ook prioriteit worden gegeven (met name, maar niet alleen, op economisch gebied) aan het herstel en het efficiënte functioneren van de economische ruimte op het niveau van de gehele staat en aan de uitvoering van met de EU-regels verenigbare hervormingen in het hele land.

For the mutual benefit of all parts of the FRY, and with a view to FRY drawing closer to the EU, priority must also be given - particularly but not only in the economic field - to the recreation and efficient functioning of the single economic space within the state and the implementation of EU-compatible reforms throughout the state.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. verzoekt de leiders van de etnisch Albanezen in Zuid-Servië positief te reageren op het plan van de regeringen van Servië en Joegoslavië en de onderhandelingen voort te zetten met als doel zo spoedig mogelijk een vreedzame oplossing te vinden voor de situatie en ook de maatregelen te steunen die de regeringen van de FRJ en Servië voornemens zijn te nemen om de levensomstandigheden van etnisch Albanese burgers in Zuid-Servië te verbeteren;

2. Calls on the leaders of the ethnic Albanians in southern Serbia to give a positive response to the Serbian and Yugoslav governments' plan and to continue negotiations with a view to finding a peaceful solution to the situation and to supporting the measures planned by the FRY and the Serbian government to improve the living conditions of ethnic Albanian citizens in southern Serbia;


(3 ter) De Raad Algemene Zaken van Luxemburg van 9 oktober 2000 heeft een verklaring afgelegd inzake de FRJ waarin de nieuwe president werd verwelkomd en besloten werd de FRJ te laten profiteren van het CARDS-programma en het programma van de Unie voor humanitaire hulp uit te breiden tot in de FRJ woonachtige kwetsbare personen, met name verdrevenen, en tot vluchtelingen uit het voormalige Joegoslavië.

(3b) The General Affairs Council meeting in Luxembourg on 9 October 2000 issued a declaration on the Federal Republic of Yugoslavia welcoming its new President and decided to allow the Federal Republic of Yugoslavia to benefit from the CARDS programme, and to extend the European Union's humanitarian aid programme to vulnerable persons resident in the Federal Republic of Yugoslavia, particularly to displaced persons and to refugees from the former Yugoslavia.


- alle andere vennootschappen, ondernemingen, instellingen en entiteiten die in de FRJ, met uitzondering van de provincie Kosovo en de Republiek Montenegro, gevestigd, geregistreerd of als rechtspersoon erkend zijn, geacht eigendom te zijn van of onder zeggenschap te staan van de regering van de FRJ of de regering van de Republiek Servië, of eigendom van de collectiviteit te zijn.

- all other companies, undertakings, institutions or entities located, registered or incorporated in the FRY, with the exception of the Province of Kosovo and the Republic of Montenegro, shall be deemed to be owned or controlled by the Government of the FRY or the Government of the Republic of Serbia or to be socially owned.


- vennootschappen, ondernemingen, instellingen en entiteiten die én in de FRJ, met uitzondering van de provincie Kosovo en de Republiek Montenegro, gevestigd, geregistreerd of als rechtspersoon erkend zijn én genoemd zijn in bijlage VI, niet geacht eigendom te zijn van of onder zeggenschap te staan van de regering van de FRJ of de regering van de Republiek Servië of eigendom van de collectiviteit te zijn;

- companies, undertakings, institutions or entities located, registered or incorporated in the FRY, with the exception of the Province of Kosovo and the Republic of Montenegro, and listed in Annex VI shall be deemed to be neither owned or controlled by the Government of the FRY or the Government of the Republic of Serbia nor socially owned,


Gelet op Gemeenschappelijk Standpunt 98/326/GBVB van 7 mei 1998 inzake de bevriezing van de middelen die de regeringen van de Federale Republiek Joegoslavië (FRJ) en de Republiek Servië in het buitenland bezitten(1), Gemeenschappelijk Standpunt 98/374/GBVB van 8 juni 1998 inzake het verbod op nieuwe investeringen in Servië(2), alsmede Gemeenschappelijk Standpunt 1999/318/GBVB van 10 mei 1999 inzake aanvullende beperkende maatregelen tegen de Federale Republiek Joegoslavië (FRJ)(3),

Having regard to Common Position 98/326/CFSP of 7 May 1998 concerning the freezing of funds held abroad by the Governments of the Federal Republic of Yugoslavia (FRY) and the Republic of Serbia(1), Common Position 98/374/CFSP of 8 June 1998 concerning the prohibition of new investment in Serbia(2), and Common Position 1999/318/CFSP of 10 May 1999 concerning additional restrictive measures against the Federal Republic of Yugoslavia (FRY)(3),


[15] Kroatië heeft het Hof verzocht te verklaren dat de FRJ haar wettelijke verplichtingen ten opzichte van Kroatië op grond van het VN-Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide niet was nagekomen en dat de FRJ i) processen tegen van genocide verdachte personen mogelijk moet maken, ii) gegevens moet verstrekken over vermiste personen, iii) ontvreemde culturele eigendommen moet teruggeven en iv) compensatie moet betalen voor schade ten gevolg van de genoemde overtreding van het internationale recht.

[15] Croatia requested the Court to adjudge and declare that FRY has breached its legal obligations to Croatia under the 1948 UN Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide and that FRY has to i) make possible the processing of persons suspected of committing the crime of genocide, ii) provide data on missing persons, iii) return the alienated cultural property and iv) pay compensation for damages caused by the mentioned violation of international law.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'FRJ' ->

Date index: 2023-03-07
w