Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
'Christmas'-ziekte
A
Afvoersystemen op luchthavens functioneel houden
Afwateringssystemen op luchthavens functioneel houden
Analfabetisme
Analfabetisme en laag niveau van alfabetisme
Deficiëntie van
Deficiëntie van factor VIII
Digitaal analfabetisme
Digitale ongeletterdheid
Factor IX
Functioneel analfabetisme
Functioneel programmeren
Functioneel programmeren gebruiken
Functionele ongeletterdheid
Hemofilie
Hemofilie B
Imperatief programmeren
Informatica-analfabetisme
Klassiek
Laaggeletterdheid
NNO
Onderhoud van radiocommunicatieapparatuur verzorgen
Ongeletterdheid
PTC
Plasmatromboplastinecomponent
Radiocommunicatieapparatuur beheren
Radiocommunicatieapparatuur onderhouden
Werken met programma’s voor functioneel programmeren

Vertaling van "Functioneel analfabetisme " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


functioneel analfabetisme | functionele ongeletterdheid | laaggeletterdheid

functional illiteracy


digitaal analfabetisme | digitale ongeletterdheid | informatica-analfabetisme

digital illiteracy


functioneel programmeren | werken met programma’s voor functioneel programmeren | functioneel programmeren gebruiken | imperatief programmeren

use functional programming


afvoersystemen op luchthavens functioneel houden | afwateringssystemen op luchthavens functioneel houden

ensure drainage system in airport remains functional | maintain functionality of airport drainage systems | keep airport drainage systems functional | prevent drainage systems in airports from overflowing


analfabetisme en laag niveau van alfabetisme

Illiteracy and low-level literacy


analfabetisme [ ongeletterdheid ]

illiteracy [ illiterates(UNBIS) ]


deficiëntie van factor VIII (met functioneel defect) | hemofilie | NNO | hemofilie | A | hemofilie | klassiek

Deficiency factor VIII (with functional defect) Haemophilia:NOS | A | classical


'Christmas'-ziekte | deficiëntie van | factor IX (met functioneel defect) | deficiëntie van | plasmatromboplastinecomponent [PTC] | hemofilie B

Christmas disease Deficiency:factor IX (with functional defect) | plasma thromboplastin component [PTC] | Haemophilia B


ervoor zorgen dat radiocommunicatieapparatuur functioneel blijft | radiocommunicatieapparatuur beheren | onderhoud van radiocommunicatieapparatuur verzorgen | radiocommunicatieapparatuur onderhouden

maintain radio transmitting equipment | maintain radio communications equipment | maintain radio receiving equipment
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1 bis. Ervoor te zorgen dat er maatregelen worden getroffen om het analfabetisme en het functioneel analfabetisme onder kinderen en volwassenen daadwerkelijk te bestrijden, met name in de armste regio's.

1a. Ensure that measures are taken to enable the Member States to genuinely combat illiteracy and loss of literacy among children and adults, particularly in the poorest regions.


De laatste communautaire acties die specifiek gericht waren op het probleem van functioneel analfabetisme betreffen het in 1987 goedgekeurde programma van de Raad inzake versterking van de strijd tegen analfabetisme. Op basis van dit programma heeft de Commissie vanaf 1988 steun verleend aan een netwerk van zeventien proefprojecten die tot doel hadden inzicht te verkrijgen in de meest doeltreffende preventieve maatregelen op het terrein van de bestrijding van analfabetisme. Een en ander heeft in 1990 geleid tot de publicatie van een handboek getiteld “Preventie en aanpak van analfabetisme in de EG: overzicht van strategieën en praktijken ...[+++]

The latest Community actions specifically addressing the problem of functional illiteracy go back to the Council programme to intensify measures to combat illiteracy which was adopted in 1987; this enabled the Commission to support, as from 1988, a network of 17 pilot projects on the most effective preventive measures in the field, culminating, in 1990, with the publication of a manual on a compendium of strategies and practices on the prevention and treatment of illiteracy in the EC.


Analfabetisme in strikte zin, dat betrekking heeft op individuen die over geen enkele lees- of schrijfvaardigheid beschikken, is vandaag de dag in Europa zo goed als uitgebannen, maar het fenomeen functioneel analfabetisme lijkt in omvang alleen maar toe te nemen.

Thus while illiteracy, defined as the total inability to read and write, has now been almost completely eradicated in Europe, the phenomenon of 'functional illiteracy' is becoming increasingly serious.


14. roept de Commissie op culturele maatregelen ter bestrijding van analfabetisme en functioneel analfabetisme te coördineren en te stimuleren, en te helpen een wereld tot stand te brengen van geëngageerde lezers die zowel met elektronische als met papieren publicatiemiddelen vertrouwd zijn;

14. Calls on the Commission to coordinate and stimulate cultural policies to combat illiteracy and functional illiteracy and help create a world of engaged readers at ease with both electronic and paper means of publication;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. verzoekt de Commissie een "Europees Jaar van het Boek en de Geletterdheid” uit te roepen, teneinde de strijd tegen analfabetisme en functioneel analfabetisme op te voeren en het publieke bewustzijn inzake het belang van boeken en elektronisch publiceren in de kenniseconomie te verhogen;

15. Calls on the Commission to designate a 'European Year of Books and Literacy' in order to step up the fight against illiteracy and functional illiteracy and to increase public awareness of the importance of books and electronic publishing in the knowledge-based economy;


Het aanpakken van achterstanden in het onderwijs door preventie en mogelijkheden voor levenslang leren: Binnen deze algemene uitdaging kunnen vier specifieke uitdagingen worden onderscheiden: het ontwikkelen van gecoördineerde en geïntegreerde oplossingen om te voorkomen dat leerlingen vroegtijdig de school verlaten; leermogelijkheden voor al degenen die lijden aan functioneel analfabetisme; verbeterde toegang tot levenslang leren voor alle gemarginaliseerde personen met bijzondere aandacht voor de oudere werknemers, de vergrijzende bevolking en groepen met een hoog risico van uitsluiting; het vergroten van de aandacht voor voorschool ...[+++]

Tackling educational disadvantage by prevention and lifelong learning opportunities: Within this overall challenge four particular challenges now stand out: developing co-ordinated and integrated responses to prevent early dropping out from school; learning opportunities for all of those who suffer from functional illiteracy; increasing access to lifelong learning for all marginalised persons with a particular focus on the older workers, the ageing population and groups at high risk of exclusion; increasing the focus on early childhood education and early and flexible individual support in all formal education and training (including ...[+++]


Dit geldt met name voor langdurig werklozen, die in veel gevallen te lijden hebben van een opeenhoping van handicaps - functioneel analfabetisme, achterhaalde vaardigheden, gebrek aan taalcompetenties, handicaps of slechte gezondheid, verslaving, te lange afwezigheid uit het arbeidsleven - die als zij niet adequaat en tijdig worden aangepakt, kunnen leiden tot een permanente uitsluiting van de arbeidsmarkt.

This is especially the case for the long-term unemployed, who tend to suffer from a cumulative series of disadvantages which may include functional illiteracy, outdated competencies, lack of linguistic competencies, disability or poor health, addiction, too long absence from the world of work and other factors. These, if not countered by adequate and timely support, may lead to permanent exclusion from the labour market.


Het eerste is het probleem van functioneel analfabetisme, dat niet alleen onder leerlingen, maar in de hele bevolking speelt (D, F), het tweede is het specifieke probleem van de vroegtijdige schoolverlaters (D, FIN, IRL, NL) en het derde is het toenemende belang van levenslang leren en de verwerving van nieuwe basisvaardigheden, zoals leren leren, talen, sociale vaardigheden, ICT en ondernemerschap.

The first is the issue of functional illiteracy not only among pupils, but also in the whole adult population (D, F), the second is the particular problem of early school leaving (D, FIN, IRL, NL) and the third is the growing importance of life long learning and the acquisition of new basic skills like learning to learn, languages, social competencies, ICT and a sense of enterprise.


Het eerste is het probleem van functioneel analfabetisme, dat niet alleen onder leerlingen, maar in de hele bevolking speelt (D, F), het tweede is het specifieke probleem van de vroegtijdige schoolverlaters (D, FIN, IRL, NL) en het derde is het toenemende belang van levenslang leren en de verwerving van nieuwe basisvaardigheden, zoals leren leren, talen, sociale vaardigheden, ICT en ondernemerschap.

The first is the issue of functional illiteracy not only among pupils, but also in the whole adult population (D, F), the second is the particular problem of early school leaving (D, FIN, IRL, NL) and the third is the growing importance of life long learning and the acquisition of new basic skills like learning to learn, languages, social competencies, ICT and a sense of enterprise.


Dit geldt met name voor langdurig werklozen, die in veel gevallen te lijden hebben van een opeenhoping van handicaps - functioneel analfabetisme, achterhaalde vaardigheden, gebrek aan taalcompetenties, handicaps of slechte gezondheid, verslaving, te lange afwezigheid uit het arbeidsleven - die als zij niet adequaat en tijdig worden aangepakt, kunnen leiden tot een permanente uitsluiting van de arbeidsmarkt.

This is especially the case for the long-term unemployed, who tend to suffer from a cumulative series of disadvantages which may include functional illiteracy, outdated competencies, lack of linguistic competencies, disability or poor health, addiction, too long absence from the world of work and other factors. These, if not countered by adequate and timely support, may lead to permanent exclusion from the labour market.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Functioneel analfabetisme' ->

Date index: 2023-01-20
w